Hur finner man modet att anmäla någon?

Idag har jag haft en riktig skitdag! Och naturligtvis blev det inte något psykologbesök, vabb.. Så jag brakade ihop i eftermiddags rejält. Sen drog vi till stallet för att vännens medryttare skulle rida hennes shettis, tanken var att jag bara skulle gå med som stöd för projekthästen vi har hemma.
Han är lämnad hos oss på fatcamp, uppfostringsanstalt och så ska han tränas (inte riden mycket, sen har han i princip stått i två år). Superkul! Så jag har 1½ häst nu kan man säga..:). Innan någon skriker så nej, vi tar inte betalt. Det är bara roligt att bli tillfrågad!

Men iaf, den där ridturen... Efter 500 m fick jag hoppa upp istället för min vän, vilken jädrans kamp - hästen har en vilja av stål! Och jag är en sån där ryttare som har inbyggt klister i röven och bra balans så jag ramlar sällan av. Hopp och skutt, sparka emot skänkeln och bocka stort i skritt. I en jäkla kilometer! Men jag ger mig aldrig, jag är envisare än en gris.
Det hela slutade med att det blev en ordentlig tur i skogen i alla gångarter, klättrade i värsta ångestbackarna och så tog vi några skutt (nåja, herr guling tyckte stockarna var 1 m höga, men ändå ;) ).

Det här var precis vad jag behövde, en rejäl ego-boost! Jag VET att jag är en jäkel på hästar som få andra vill ha och göra med, och jag gillar det!

När vi kommer tillbaka till stallet kommer min egna häst travandes emot mig, gnäggandes. Åh, mitt hjärta smälter :love:. Så dagen slutade precis som jag behövde, ny frisk energi inför imorgon.

Jag borde kanske inte göra det här, risken finns att jag outar mig. Men det struntar jag i, för bilden visar att jag faktiskt kan le, trots allt skit som hänt!

13221695_10153671117482219_2306016780130719146_n.jpg
Du är underbar vännen ❤❤❤
De där gulingarna har en egen vilja kan man säga ja :)
 
Åh så härligt att höra! Det är ju precis det du ska göra, sånt som får dig att må bra :heart Dessutom verkar du ha förmågan att få hästarna att må bra, de som andra inte vill ha behöver såna som dig ;)
 
Vad härligt att ni hade en trevlig tur trots allt. Det syns även på bilden :). Det är bara att suga i dig allt det positiva. Att känna att man är grym på något är något man ska ta vara på :up::heart
 
Idag har jag haft en riktig skitdag! Och naturligtvis blev det inte något psykologbesök, vabb.. Så jag brakade ihop i eftermiddags rejält. Sen drog vi till stallet för att vännens medryttare skulle rida hennes shettis, tanken var att jag bara skulle gå med som stöd för projekthästen vi har hemma.
Han är lämnad hos oss på fatcamp, uppfostringsanstalt och så ska han tränas (inte riden mycket, sen har han i princip stått i två år). Superkul! Så jag har 1½ häst nu kan man säga..:). Innan någon skriker så nej, vi tar inte betalt. Det är bara roligt att bli tillfrågad!

Men iaf, den där ridturen... Efter 500 m fick jag hoppa upp istället för min vän, vilken jädrans kamp - hästen har en vilja av stål! Och jag är en sån där ryttare som har inbyggt klister i röven och bra balans så jag ramlar sällan av. Hopp och skutt, sparka emot skänkeln och bocka stort i skritt. I en jäkla kilometer! Men jag ger mig aldrig, jag är envisare än en gris.
Det hela slutade med att det blev en ordentlig tur i skogen i alla gångarter, klättrade i värsta ångestbackarna och så tog vi några skutt (nåja, herr guling tyckte stockarna var 1 m höga, men ändå ;) ).

Det här var precis vad jag behövde, en rejäl ego-boost! Jag VET att jag är en jäkel på hästar som få andra vill ha och göra med, och jag gillar det!

När vi kommer tillbaka till stallet kommer min egna häst travandes emot mig, gnäggandes. Åh, mitt hjärta smälter :love:. Så dagen slutade precis som jag behövde, ny frisk energi inför imorgon.

Jag borde kanske inte göra det här, risken finns att jag outar mig. Men det struntar jag i, för bilden visar att jag faktiskt kan le, trots allt skit som hänt!

13221695_10153671117482219_2306016780130719146_n.jpg
Underbar bild!

Haha, gulingar och shettisar kan vara det envisaste som finns. ;)
 
Tack alla för era svar och peppningar, än en gång!

Vilken dag, jag är heeelt slut i huvudet. Men det gick jättebra med målsägandebiträdet - hon är en riktig pärla! Och otroligt förtroendeingivande! Hon var här i över två timmar och de timmarna gick fort, vi gillar uppenbarligen och prata båda två. Mycket skratt men också mycket allvar, jag fick ju berätta allt och hennes kommentar var att det är en mycket mycket sjuk människa det gäller.
Jag är väldigt stressad över hela situationen (snart lördag kväll...ogillar), men just Nu är jag lite mindre stressad tack vare henne. Vi diskuterade kring allt och jag bad henne vara väldigt rak och ärlig, jag vill inte ha en massa gullande utan raka frågor och svar - för sådan är jag själv. Vid en eventuell rättegång blir det stängda dörrar, det i sig är en trygghet. Men frågan är...ska vi gå vidare med det här? Just nu är svaret nej, men det är för att vi inte fått några svar ännu. Pga olika omständigheter, både mig och min bakgrund samt kring en del info om andra människor som jag fick idag. Utredaren hos polisen ska tex inte kontakta mig alls utan nu ska allt gå via målsägandebiträdet och vid eventuellt fler förhör ska hon vara med, hur vissa saker gjorts är inte helt populärt kan man säga.

Så nu är planen att vi inväntar svar från SKL, som kan ta allt från en vecka till månader. Sen beslutar vi utifrån svaren därifrån.

Tills dess tycker hon att jag ska skaffa ett basebollträ :D :p och en ny säng (jag vill inte ha skiten i min lägenhet längre! Den ger mig bara mer ångest :cry: ) .

Ser jag honom här igen utanför ska jag ringa 112, sen min vän och sen henne. Och då släpper jag namnet utan att tveka.
 
Tack alla för era svar och peppningar, än en gång!

Vilken dag, jag är heeelt slut i huvudet. Men det gick jättebra med målsägandebiträdet - hon är en riktig pärla! Och otroligt förtroendeingivande! Hon var här i över två timmar och de timmarna gick fort, vi gillar uppenbarligen och prata båda två. Mycket skratt men också mycket allvar, jag fick ju berätta allt och hennes kommentar var att det är en mycket mycket sjuk människa det gäller.
Jag är väldigt stressad över hela situationen (snart lördag kväll...ogillar), men just Nu är jag lite mindre stressad tack vare henne. Vi diskuterade kring allt och jag bad henne vara väldigt rak och ärlig, jag vill inte ha en massa gullande utan raka frågor och svar - för sådan är jag själv. Vid en eventuell rättegång blir det stängda dörrar, det i sig är en trygghet. Men frågan är...ska vi gå vidare med det här? Just nu är svaret nej, men det är för att vi inte fått några svar ännu. Pga olika omständigheter, både mig och min bakgrund samt kring en del info om andra människor som jag fick idag. Utredaren hos polisen ska tex inte kontakta mig alls utan nu ska allt gå via målsägandebiträdet och vid eventuellt fler förhör ska hon vara med, hur vissa saker gjorts är inte helt populärt kan man säga.

Så nu är planen att vi inväntar svar från SKL, som kan ta allt från en vecka till månader. Sen beslutar vi utifrån svaren därifrån.

Tills dess tycker hon att jag ska skaffa ett basebollträ :D :p och en ny säng (jag vill inte ha skiten i min lägenhet längre! Den ger mig bara mer ångest :cry: ) .

Ser jag honom här igen utanför ska jag ringa 112, sen min vän och sen henne. Och då släpper jag namnet utan att tveka.
Så läkande! Låter som du har träffat en riktig pärla! :heart
Blir glad av att det uppenbarligen kan funka bra?:bow:

Du är helt fantastiskt modig som vågade anmäla och gå vidare.
Stor klapp på axeln för det! :heart
 
Fyyy faan (rent utsagt) vad grym du är, @epi!!! :bow::bow:
Härligt att du fått ett så bra målsägandebiträde också, hoppas allt går så smidigt som möjligt!
Och ja, en ny säng är väl en bra idé, så kanske det blir lättare att sova och få ro?
 
Tack alla för era svar och peppningar, än en gång!

Vilken dag, jag är heeelt slut i huvudet. Men det gick jättebra med målsägandebiträdet - hon är en riktig pärla! Och otroligt förtroendeingivande! Hon var här i över två timmar och de timmarna gick fort, vi gillar uppenbarligen och prata båda två. Mycket skratt men också mycket allvar, jag fick ju berätta allt och hennes kommentar var att det är en mycket mycket sjuk människa det gäller.
Jag är väldigt stressad över hela situationen (snart lördag kväll...ogillar), men just Nu är jag lite mindre stressad tack vare henne. Vi diskuterade kring allt och jag bad henne vara väldigt rak och ärlig, jag vill inte ha en massa gullande utan raka frågor och svar - för sådan är jag själv. Vid en eventuell rättegång blir det stängda dörrar, det i sig är en trygghet. Men frågan är...ska vi gå vidare med det här? Just nu är svaret nej, men det är för att vi inte fått några svar ännu. Pga olika omständigheter, både mig och min bakgrund samt kring en del info om andra människor som jag fick idag. Utredaren hos polisen ska tex inte kontakta mig alls utan nu ska allt gå via målsägandebiträdet och vid eventuellt fler förhör ska hon vara med, hur vissa saker gjorts är inte helt populärt kan man säga.

Så nu är planen att vi inväntar svar från SKL, som kan ta allt från en vecka till månader. Sen beslutar vi utifrån svaren därifrån.

Tills dess tycker hon att jag ska skaffa ett basebollträ :D :p och en ny säng (jag vill inte ha skiten i min lägenhet längre! Den ger mig bara mer ångest :cry: ) .

Ser jag honom här igen utanför ska jag ringa 112, sen min vän och sen henne. Och då släpper jag namnet utan att tveka.

Har en rätt kass kväll (dock en minimal bagatell jämfört med vad du varit med om) men blev så glad när jag läste det här :heart

Bilden på ettrig gul kuse var fin också :D
 
Så läkande! Låter som du har träffat en riktig pärla! :heart
Blir glad av att det uppenbarligen kan funka bra?:bow:

Du är helt fantastiskt modig som vågade anmäla och gå vidare.
Stor klapp på axeln för det! :heart

Ja hon var helt suverän, och lyckades dessutom avdramatisera allt och inte förstora upp det. PRECIS vad jag behövde! :heart Jag är helt ny i en sån här situation och har verkligen ingen koll, och jag har enormt kontrollbehov så man kan väl säga att jag har varit nervös till tusen över det här.
Hon var rak och ärlig och förklarade att det kommer bli en fruktansvärt smutsig rättegång om det går så långt, det är inte gärningsmannen som blir den utsatta utan det kommer att bli jag. Och den grillningen med min bakgrund samt mående nu blir för jävlig rent ut sagt. Så hon sa att jag skulle fundera på om det var värt det utan bevis (dvs dna). Det är helt och hållet mitt beslut, men för min egen skull tror hon inte att det är värt det. Att gå vidare med misshandeln tycker hon dock är helt okej hur jag gör i vilket fall som, för där finns det riktigt bra bevis redan. Kruxet är ju bara att då uppger jag namnet, och då kommer även våldtäkterna att tas upp - eftersom det är poliserna som var här på plats som själva gjorde anmälan så blir det så automatiskt tydligen. Så det är lite allt eller inget.. Så allt hänger som sagt på vad SKL kan skaka fram.

Tack! :heart

Underbart att läsa att det finns hopp för mänskligheten. En pärla till målsägarbiträde.

Ja! Helt underbart!
 
Fyyy faan (rent utsagt) vad grym du är, @epi!!! :bow::bow:
Härligt att du fått ett så bra målsägandebiträde också, hoppas allt går så smidigt som möjligt!
Och ja, en ny säng är väl en bra idé, så kanske det blir lättare att sova och få ro?
Tack! Just idag känner jag mig faktiskt lite grym :D.
Ja säng är faktiskt prio ett just nu, och jag har turen att ha en bror som jobbar i just en sängaffär. Vi har pratat om det tidigare men nu får jag nog fasen slå till, jag får dock spara lite för ekonomin är inte riktigt på topp just nu (det är tur han får personalrabatt ;) ) Han ska bara komma hem från New York så jag kan prata med honom. Åka iväg på semester med sambon sådär, när syrran är i behov av honom...hrmpf!
 
Har en rätt kass kväll (dock en minimal bagatell jämfört med vad du varit med om) men blev så glad när jag läste det här :heart

Bilden på ettrig gul kuse var fin också :D
Åh, vad glad jag blir över att kunna göra dig glad! :heart

Tack :). Den där gulingen fick vila idag, min egna häst också. Jag skröt för vännen när vi var nere och fikade i stan om att det var helt otroligt att jag inte hade fått träningsvärk efter rundan igår. Hehe....nu sex timmar senare är jag inte riktigt lika oöm :nailbiting: :laugh:.
 
Tack! Just idag känner jag mig faktiskt lite grym :D.
Ja säng är faktiskt prio ett just nu, och jag har turen att ha en bror som jobbar i just en sängaffär. Vi har pratat om det tidigare men nu får jag nog fasen slå till, jag får dock spara lite för ekonomin är inte riktigt på topp just nu (det är tur han får personalrabatt ;) ) Han ska bara komma hem från New York så jag kan prata med honom. Åka iväg på semester med sambon sådär, när syrran är i behov av honom...hrmpf!
Om du inte tar illa upp bidrar jag gärna med pengar, så att du kan köpa en ny säng eller något annat som du vill ha. För det ska du ha, tycker jag.
 
Nån mer än jag som vill skramla till säng? Jag har kontakt med ts och kan vidarebefordra pengar till henne om hon inte vill uppge kontakt själv. PMa mig för nummer att swisha till/kontonummer isf så ser jag till att det kommer rätt på en gång!
Känns det ok @epi?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 819
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 003
Senast: Anonym_85
·
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 039
Senast: FannyN
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp