Hur finner man modet att anmäla någon?

Idag fick jag ett paket från @Lena Furberg !! Åååååh vad glad jag blev! :love::love::love:
Bild får ni vänta på ;).

Ni är fantastiska allihop! Jag får så otroligt mycket stöd och hjälp, jag är så tacksam! :heart

Imorgon ska jag till psykologen första gången sen allt hände. Jag är skitnervös rent ut sagt :cry:.
Wiiiiiiiii!! :banana::love:
Det kommer bli bra med psykologen ska du se,tufft, men bra! Och du är grym, så du kommer klara det! :banana::bump:
 
Hej alla! :heart

Jag lever, men är lite off....typ jättemycket. Först och främst gick det sådär bra hos psykologen igår, hon kunde inte läsa journalen från akuten så jag fick gå igenom allt igen. Det knäckte mig totalt, så jag stack till stallet direkt efter och så fick hästarna bli min terapi ett tag.. Vi kom överens om att ha tät kontakt nu i början och över sommaren, och om jag behöver så fixar hon snabbt nya tider. Skönt med den tryggheten.

När jag stack hem från stallet igår cyklade jag inom affären och gissa vem jag sprang på där.... Instinkten sa att jag skulle springa som en dåre därifrån, men sunda förnuftet sa att jag bara skulle gå på som vanligt och inte visa att jag var rädd. Så jag gick bara förbi (han försökte inte ta kontakt) och gick till kassan för och betala. Sen cyklade jag hem fort som fan kan jag lova.
Igår kväll lät det sen konstigt på framsidan, jag satt i soffan, så jag skrev till min vän direkt. Hon sa till mig att hålla mig inne, och jo tack...jag tänkte inte gå ut! När jag skulle cykla till praktiken i morse såg jag att någon haft roligt och vält blomkrukor och halshuggit min fina lilla cementsnigel på framsidan. Va faaan :cry:.

Jag vet inte vem som var där, men jag har ju mina misstankar såklart eftersom jag sprang på idioten igår. Han försökte dock inte ta kontakt och det känns skönt! Men nu är jag nojjig igen och funderar på om jag ska sova hos min vän inatt och imorgon natt.

I helgen ska jag titta på säng, ni är helt fantastiska som hjälper mig, min enorma tacksamhet kan inte beskrivas med ord!!!!!! :love::love:
 
Hej alla! :heart
Jag lever, men är lite off....typ jättemycket. Först och främst gick det sådär bra hos psykologen igår, hon kunde inte läsa journalen från akuten så jag fick gå igenom allt igen. Det knäckte mig totalt, så jag stack till stallet direkt efter och så fick hästarna bli min terapi ett tag.. Vi kom överens om att ha tät kontakt nu i början och över sommaren, och om jag behöver så fixar hon snabbt nya tider. Skönt med den tryggheten.

När jag stack hem från stallet igår cyklade jag inom affären och gissa vem jag sprang på där.... Instinkten sa att jag skulle springa som en dåre därifrån, men sunda förnuftet sa att jag bara skulle gå på som vanligt och inte visa att jag var rädd. Så jag gick bara förbi (han försökte inte ta kontakt) och gick till kassan för och betala. Sen cyklade jag hem fort som fan kan jag lova.
Igår kväll lät det sen konstigt på framsidan, jag satt i soffan, så jag skrev till min vän direkt. Hon sa till mig att hålla mig inne, och jo tack...jag tänkte inte gå ut! När jag skulle cykla till praktiken i morse såg jag att någon haft roligt och vält blomkrukor och halshuggit min fina lilla cementsnigel på framsidan. Va faaan :cry:.

Jag vet inte vem som var där, men jag har ju mina misstankar såklart eftersom jag sprang på idioten igår. Han försökte dock inte ta kontakt och det känns skönt! Men nu är jag nojjig igen och funderar på om jag ska sova hos min vän inatt och imorgon natt.

I helgen ska jag titta på säng, ni är helt fantastiska som hjälper mig, min enorma tacksamhet kan inte beskrivas med ord!!!!!! :love::love:


Snälla rara du, låt inte monstret driva dig från ditt hem.
Det kan ha varit idioten som vart framme och saboterat för att skrämma dig, skrämma dig ifrån ditt egna hem.
Låt inte dom tankarna skrämma bort dig från ditt hem, ditt liv! Faenskapet har gjort dig nog illa och han försöker komma åt dig psykiskt nu.
Se till att du har någon att prata med, och ha en jourvän, som kan komma med kort varsel eller varjefall kan nås per tele när det är jobbigt.
Jag vet att det är fruktansvärt jobbigt och idioter som den fan som har utsatt detta vet det också och gör sitt bästa att skrämmas ytterligare genom trick, såsom tex, sabotera blommor mm.

Låt fanskapet inte lyckas med detta!!
 
Hej alla! :heart


Jag lever, men är lite off....typ jättemycket. Först och främst gick det sådär bra hos psykologen igår, hon kunde inte läsa journalen från akuten så jag fick gå igenom allt igen. Det knäckte mig totalt, så jag stack till stallet direkt efter och så fick hästarna bli min terapi ett tag.. Vi kom överens om att ha tät kontakt nu i början och över sommaren, och om jag behöver så fixar hon snabbt nya tider. Skönt med den tryggheten.

När jag stack hem från stallet igår cyklade jag inom affären och gissa vem jag sprang på där.... Instinkten sa att jag skulle springa som en dåre därifrån, men sunda förnuftet sa att jag bara skulle gå på som vanligt och inte visa att jag var rädd. Så jag gick bara förbi (han försökte inte ta kontakt) och gick till kassan för och betala. Sen cyklade jag hem fort som fan kan jag lova.
Igår kväll lät det sen konstigt på framsidan, jag satt i soffan, så jag skrev till min vän direkt. Hon sa till mig att hålla mig inne, och jo tack...jag tänkte inte gå ut! När jag skulle cykla till praktiken i morse såg jag att någon haft roligt och vält blomkrukor och halshuggit min fina lilla cementsnigel på framsidan. Va faaan :cry:.

Jag vet inte vem som var där, men jag har ju mina misstankar såklart eftersom jag sprang på idioten igår. Han försökte dock inte ta kontakt och det känns skönt! Men nu är jag nojjig igen och funderar på om jag ska sova hos min vän inatt och imorgon natt.

I helgen ska jag titta på säng, ni är helt fantastiska som hjälper mig, min enorma tacksamhet kan inte beskrivas med ord!!!!!! :love::love:
Du är helt otrolig som grejade det där utan att bryta ihop på plats. :heart
Fan vad starkt av dig.

Vännen är nog en bra ide inatt. :love:
 
@DressyrMupp Jag tycker att det är otroligt olämpligt att du försöker peppa nån till att stanna i sitt hem när du inte har nån aning om vilken fara personen är utsatt för där.

Andemeningen läser jag snarare är att inte tillåta sig själv att drivas bort från sitt eget hem. Att välja att lämna för att det känns säkrast är en sak..men att springa/fly för att man är rädd är något annat. Har jag valet...har jag makten...springer jag eller flyr har jag gett bort makten. Två olika läger. Så läser iaf jag ut inlägget.
 
Andemeningen läser jag snarare är att inte tillåta sig själv att drivas bort från sitt eget hem. Att välja att lämna för att det känns säkrast är en sak..men att springa/fly för att man är rädd är något annat. Har jag valet...har jag makten...springer jag eller flyr har jag gett bort makten. Två olika läger. Så läser iaf jag ut inlägget.
Om det är så inlägget är menat så skulle jag starkt rekommendera att man uttrycker sig tydligare än så. Ingen av oss vet vad den här mannen är kapabel att göra så att sitta och skriva flummiga inlägg om att stanna i hemmet känns rätt oklokt.
 
Om det är så inlägget är menat så skulle jag starkt rekommendera att man uttrycker sig tydligare än så. Ingen av oss vet vad den här mannen är kapabel att göra så att sitta och skriva flummiga inlägg om att stanna i hemmet känns rätt oklokt.

Kan så vara. Alla har kanske inte förmågan att alltid uttrycka sig klockrent i text, vilken alla ha rätten till att inte alltid vara experter. Det är ju också fritt upp till en själv som läsare o fundera över..vad står det egentligen. ;)
 
Om det är så inlägget är menat så skulle jag starkt rekommendera att man uttrycker sig tydligare än så. Ingen av oss vet vad den här mannen är kapabel att göra så att sitta och skriva flummiga inlägg om att stanna i hemmet känns rätt oklokt.

Flummiga inlägg för stå för dig, har du erfarenhet av hur dessa män använder skrämseltaktik?
Har du varit i närheten av vad TS går igenom och träffat män som är som monstret som TS blivit utsatt av?
Är det bättre att skrämma bort TS genom att skriva att mannen kanske är kapabel och se till att bekräfta att det är bättre att fly?

Förlåt @epi om mitt inlägg kunde misstolkas!
Du är i ett utsatt läge och jag vet att du är rädd men det jag menade var att om du överväldigas av din rädsla och flyr från ditt hem nu, så vinner rädslan och du kommer att fortsätta känna dig otrygg.
Jag vet att det var i ditt hem som du vart utsatt men nu kommer han inte åt dig där längre om du inte släpper in honom.
Om du känner dig otrygg där finns möjligheten att flytta men bestämmer du dig för att stanna så bygg en mur runt ditt hem och låt ingen få dig att fly.
Du äger dina känslor, ta kontrollen, lättare sagt än gjort, jag vet men jag vet av erfarenhet att fly ger bara mera rädslor, till slut har man inget liv kvar, bara otrygghet och det livet är inget liv jag önskar dig!
Försök att hitta Kvinnojouren och prata med dom, de har erfarenheten du behöver.

Skickar dig all styrka som jag kan uppbringa :heart
 
Flummiga inlägg för stå för dig, har du erfarenhet av hur dessa män använder skrämseltaktik?
Har du varit i närheten av vad TS går igenom och träffat män som är som monstret som TS blivit utsatt av?
Är det bättre att skrämma bort TS genom att skriva att mannen kanske är kapabel och se till att bekräfta att det är bättre att fly?

Förlåt @epi om mitt inlägg kunde misstolkas!
Du är i ett utsatt läge och jag vet att du är rädd men det jag menade var att om du överväldigas av din rädsla och flyr från ditt hem nu, så vinner rädslan och du kommer att fortsätta känna dig otrygg.
Jag vet att det var i ditt hem som du vart utsatt men nu kommer han inte åt dig där längre om du inte släpper in honom.
Om du känner dig otrygg där finns möjligheten att flytta men bestämmer du dig för att stanna så bygg en mur runt ditt hem och låt ingen få dig att fly.
Du äger dina känslor, ta kontrollen, lättare sagt än gjort, jag vet men jag vet av erfarenhet att fly ger bara mera rädslor, till slut har man inget liv kvar, bara otrygghet och det livet är inget liv jag önskar dig!
Försök att hitta Kvinnojouren och prata med dom, de har erfarenheten du behöver.

Skickar dig all styrka som jag kan uppbringa :heart

Fast nääää.
Jag håller faktiskt inte med - varför måste rädslan vara ett nederlag bara för att man låter den känslan styra vad man gör vid enstaka tillfällen?

Jag har varit med om några grejer - inte riktigt lika läskigt som vad TS varit med om, men jag valde vid två tillfällen att faktiskt fly hemmet för att jag var så jävla rädd, det var inget nederlag i längden och hellre sova gott en natt borta än må skit ensam hemma.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 825
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 005
Senast: Anonym_85
·
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 041
Senast: FannyN
·
Relationer Jag sitter här och är så himla ledsen, och trots att jag har många nära vänner så är det ingen jag vill prata med för att jag helt...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: anonym_tjej
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp