Jobbig situation, men vilken underbar förälder du verkar vara!Jo jag brukar också gå i väg, annars kan jag få en stol i skallen och det är inte så kul. Idag på morgonen gjorde jag dock bort mig, min 9-åring hade fått lov att ha paddan för att inte väcka de andra och kunde såklart inte sluta se det superduper roliga programmet. Där var fel nummer ett, jag ställde för höga krav på vad han klarar av. Så såklart fick jag paddan efter tag när vi skulle äta frukost efter tjatande. Då var han redan i affekt och sen behövdes inte mycket utan han gav sig såklart på mig. Nu är jag väldigt lugn i de här situationerna och eftersom han är så smal och klen slår han ju inte så hårt. Problemet är ju att nu känner sig så misslyckad förstås, han vill ju inte skrika och bete sig såhär men kan inte hjälpa det. Jag måste verkligen tänka igenom vilka krav jag ställer på honom så han får en chans att lyckas och inte misslyckas som idag.
Har du testat timstock eller äggklocka? Jag upplever att det funkar mycket bättre än tjatande, iaf på många jag jobbar med. Men alla är ju olika