M
Mirac_
Sv: Hur får man tiden till att räcka till?
Jag håller faktiskt med dig om att man sparar tid på att ha hästarna hemma. Innan jag köpte gården hade jag en häst inhyrd och de tog längre tid att göra iordning stallet + en massa andras människors hästar än va de tar när jag har alla mina tre hemma. Vi lägger heller inte ner speciellt ,ycke tid på våran gård just nu, vi har tänkt oss en tillbyggnad av huset längre fram men de ska vi ta hjälp av bnyggare till så de e inget vi själva måste lägga så mycke tid på.
Här har det alltid varit tvärtom, har aldrig tillräckligt med tid för hästarna när de varit inhyrda, ens innan jag fick barn.
Mkt lättare på gården då man sparar tid i resor, olika jourer & slippa behöva hantera andras hästar(intag, utfodringar osv osv).
Men det blir som man gör det till, om man har bra framförhållning,beställer allt klart så man slipper åka & hämta hö/spån osv så tar det mkt mindre tid om man har allt på sin egen gård.
Håller man på & renovera är det en annan sak, vi bor ju på våran gård utan att behöva lägga ner tid på annat än att just bo, äta, sova.
Jag håller faktiskt med dig om att man sparar tid på att ha hästarna hemma. Innan jag köpte gården hade jag en häst inhyrd och de tog längre tid att göra iordning stallet + en massa andras människors hästar än va de tar när jag har alla mina tre hemma. Vi lägger heller inte ner speciellt ,ycke tid på våran gård just nu, vi har tänkt oss en tillbyggnad av huset längre fram men de ska vi ta hjälp av bnyggare till så de e inget vi själva måste lägga så mycke tid på.