När jag hade pojkvän på Södermalm gick i princip alla hundar lösa i parkerna på samma sätt. Vet inte hur det är nuförtiden dock. Det var några år sedan.
Det är vanligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När jag hade pojkvän på Södermalm gick i princip alla hundar lösa i parkerna på samma sätt. Vet inte hur det är nuförtiden dock. Det var några år sedan.
Släpp det då om det inte säger dig något.
Jag repeterar; Jag stannar mina hundar, men tycker inte det är någon biggie om snälla hundar springer fram.
Jag håller med, men grejen är ju att man inte vet hur den andra hunden är. Jag vill inte få mina uppätna av @Wingates dobbis, eller att mina tuggar i sig @tuaphua s pappisar. Oavsett hur snälla nån är.
Därför släpper jag bara mina där jag har koll (skjutfält som är inhängnat, egna tomten, hundstranden osv) och där vi kan ha distans så andra hundar är ointressanta för våra.
Så här brukar det låta hemma.Världens snällaste labbe får gärna komma fram, men den ägaren vet ju inte hur mina är. Aldrig fattat varför folk ropar: den är snäll. Jaha liksom, det är ju bra. Men är de inte rädda om sin snälla hund?
Jag släpper liksom inte mina ungar lösa på plattan och vrålar: de är snälla!
Vilken 90 tals nostalgiSå här brukar det låta hemma.
Någon -Är det en tik?
Jag -Ja.
Någon -Ja men då gör det inget, hen är snäll.
Jag -Det är inte min.
Eller hur!! Fast även 80-taletVilken 90 tals nostalgi
Eller hur!! Fast även 80-talet
Dom mentala bildernaVärldens snällaste labbe får gärna komma fram, men den ägaren vet ju inte hur mina är. Aldrig fattat varför folk ropar: den är snäll. Jaha liksom, det är ju bra. Men är de inte rädda om sin snälla hund?
Jag släpper liksom inte mina ungar lösa på plattan och vrålar: de är snälla!
Lika på 70 talet.Eller hur!! Fast även 80-talet
Någon -Är det en tik?
Jag -Ja.
Någon -Ja men då gör det inget, hen är snäll.
Följande utspelade sig på 70 talet vid "Trekanten" på Söder, där Nacka Skoglund står staty. Avkomman, då ca 18 månader springer lite i förväg, helt plötsligt tar en Irländsk varghund upp jakten. Jag vrålar STANNA! o båda fryser still.Fast absolut majoriteten gick det ju att hälsa på. De som sa nej, tittade man lite frågande på och kallade tillbaka hunden.
Själv har jag massa roliga minen av inkallningar, det har hoppats, sprungit, glömt sig, ropar godis och allt möjligt men den bästa var när hunden kom först när ägaren ropade "hejdå, nu går jag hem", kan ju inte påstå att inkallningarna har suttit utan mer desperata försök.Fast absolut majoriteten gick det ju att hälsa på. De som sa nej, tittade man lite frågande på och kallade tillbaka hunden.
Förlåt, men jag fattar inte Varför är det sorgligt att hundarna inte kommer fram när du säger Nej?Själv har jag massa roliga minen av inkallningar, det har hoppats, sprungit, glömt sig, ropar godis och allt möjligt men den bästa var när hunden kom först när ägaren ropade "hejdå, nu går jag hem", kan ju inte påstå att inkallningarna har suttit utan mer desperata försök.
Sorgligt nog har en stor del inte kommit fram för att jag har haft ett så tydligt kroppsspråk och barsk röst att deras hund inte kommit fram.
Vilken 90 tals nostalgi
Eller hur!! Fast även 80-talet
Lika på 70 talet.
Nej jag hör väldigt sällan "får dom hälsa " nuförtiden. På 90 talet var det standard i princip varje hundmöten. Är det en tik eller hane ? Det här jag faktiskt inte hört sen dess.Är det bara jag som inte förstår? Ungefär sådär låter det jätteofta, hela tiden, och har väl nästan alltid gjort?
Ofta uppföljt av det tokdumma:
"Det gör inget om din hund säger ifrån, min hund behöver ju lära sig!"
Och så görs fortfarande inget försök att kalla in hunden som min hund vill slita öronen av.
Nej jag hör väldigt sällan "får dom hälsa " nuförtiden. På 90 talet var det standard i princip varje hundmöten. Är det en tik eller hane ? Det här jag faktiskt inte hört sen dess.
Nej vi kom bort lite från lösspringande hundar nuJag hörde det ofta hemma, men ännu oftare här tror jag. Det är nog inte något som passerat eller kommer att passera snart. Tik eller hundfrågan alltså.
Frågan "får de hälsa" ställs väl överhuvudtaget aldrig bland lössrpingande hundar upplever jag, åtminstone inte i de fall som diskuteras i tråden.