Nu har du ju jättemycket redan och jag vill absolut inte lägga något mer på bördan och jag vill
absolut inte insinuera att det är ditt ansvar om han flippar ur, men om det känns rätt och du har tid och ork, så kanske en titt på nån typ av självförsvarsträning kan vara en grej som kan ge dig lite styrka och inte känna dig lika utlämnad? Lite som en sån där flygplansinstruktion, så att du har en grundkänsla för 1, när han går över gränsen och 2, de grundläggande stegen för att sätta dig själv och dina barn i säkerhet tills hjälp anländer?
Även om han inte går över till fysiskt våld direkt mot dig, utan kanske din egendom eller så som du varit rädd för, så tänker jag att det kan ge dig mer styrka att våga och orka sätta gränser kanske. Men återigen, du har redan mycket och jag vill inte lägga mer på dig. Du är så stark och har redan kommit så långt i att stå upp mot honom och inte gå med på all skit han säger
Helst ska du ju aldrig behöva använda det ändå, men tänker att veta att du kan kan ge dig mer styrka.