Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr @Framtiden så tror jag att det finns en risk att det blir värre innan det blir bättre, jag hoppas att jag har fel men det kan ändå vara bra att mentalt förbereda sig på det.
Just nu tickar dagarna ner och om han inte skiftar fokus så är risken stor att han blir mer desperat ju närmare datum för skilsmässa och bodelning ni kommer. Vad jag kan utläsa så har han hittills inte lyft ett finger för att ta tag i sitt eget liv utan fokuserar på dig. En normal person hade börjat se över sin försörjning, tittat på alternativ bostad kanske knytit kontakt med vänner och umgåtts med dom (det vet jag ju iofsej inte om han gör men det låter ju som att fokus är att ha koll på dig).
Jag talade om för mitt ex 100 ggr att det inte funkar, jag talade om för honom typ ett halvår-år innan att jag sökte bostad, jag talade om för honom när jag fått bostad nån månad innan utan nån större respons. Dagen jag ska flytta och packar mina få saker jag tar med mig får han spel och utbrott, väldigt glad att jag hade anhörig med som hjälpte mig. Jag hade trott att det skulle gå smidigt då han verkade själv tycka att det inte funkade men nej, sen bröt helvetet ut när han insåg att det var på "riktigt". Då hade han ändå det gott ställt, en egen bostad och välbetalt jobb och var inte beroende av mig för livets bekvämligheter.
Jag vill inte lägga sten på din börda men jag själv föredrar att planera för det värsta och hoppas på det bästa, dock fanns det inte i min föreställning värld hur asigt exet skulle bete sig så jag tänker att det kanske bra om du börjar stålsätta dig redan nu för att det kan komma att bli en eskalering när skilsmässan blir ett faktum.

Jag är imponerad av att du börjar lita på din egen magkänsla och kan se det här som det det är ett sätt att försöka hålla kontroll, särskilt med tanke på hur länge han kunnat implementera sina idéer i digj.
Jag var involverad mycket kortare tid men såg inte de tendenserna för vad det var, kanske för att jag var så ung eller för att jag inte hade nån att bolla med, jag ville ju inte svartmåla exet för mina vänner och bekanta. Det är egentligen nu när jag läst allt du skrivit jag förstått hur det låg till, jag har liksom inte reflekterat då mycket över hans beteende i uppbrottet tidigare då jag ändå till slut kom loss helskinnad.

Heja dig framtiden! Fortsätt skriv av dig, jag tror det bra bearbetning men jag tror också att det nyttigt att gå tillbaka och läsa svart på vitt vad som faktiskt inträffat för det så lätt att släta över, bortförklara för sig själv eller bara glömma bort..
 
Vilken rävsax du sitter i, @Framtiden. Så strongt av dig att hålla huvudet kallt när han manipulerar och fortsätter att gå över gränsen. Jag vill också påminna om det som redan skrivits; att ha andra personer närvarande när du måste träffa honom. En person som är kontrollerande/våldsam brukar inte att behandla den andra personen bättre även om man behandlar den väl. Han brukar utnyttja ens vänlighet istället för att vara snäll tillbaka.
 
Jag har försökt så, hans reaktion är då så arrogant,att jag är "hemlig" och inte vill ha kommunikation med honom och så blir han barnslig. Att "nä, vi kanske har planer jag och barnen, men måste jag berätta det för dig då? Du kan ju inte vara öppen med vad du gör? Så varför ska jag berätta något för dig!" Osv om jag skulle fråga något i förbifarten. Det blev så i höstas men jag minns knappt ens .. det var något med ett av barnens fritidsintressen och jag ville med eller nått...

Så jag försöker väll ha nått spel antar jag, där jag delar med mig av vissa saker för att verka öppen, samtidigt som jag inte berättar allt... För att slippa 1000 frågor och hans beteende
Det låter som en klok strategi. På det du skrivit här är han gränslös och manipulerande, och det verkar som att han söker efter saker att kroka dig med. I en sån situation får man också ta till vita lögner för att skydda sig.
 
Han har tagit stryptag på TS. Han ÄR farlig.
Fast det var liksom inte med tummar och om sådär .. utan som man vill få det till i romantiska filmer. Där mannen vill att hon ska se djupt in i ögonen... Det var när jag blev rädd då som jag tyckte han sa så dumt ..
 
Fast det var liksom inte med tummar och om sådär .. utan som man vill få det till i romantiska filmer. Där mannen vill att hon ska se djupt in i ögonen... Det var när jag blev rädd då som jag tyckte han sa så dumt ..
Oavsett. Jag är orolig för din säkerhet. Hans beteende är sjukt och farligt. Det är INTE NÅNSIN normalt beteende att hålla på som han gör. Det är totalt sjukt. Ringande, messandet, chipsen. Jättesjukt. På riktigt. Jag mår illa!
 
Senast ändrad:
Nu vet inte jag var du finns, men tänker att kanske vore till hjälp om någon av oss fanns i din närhet, om du vill ha mer hjälp irl..
Jag finns iaf utanför Hedemora, vill man inte ofta helt kan det kanske tas via pm, om det känns ok för dig?
Vill inte att du ska behöva överhopas av meddelanden om du inte själv vill
 
Fast det var liksom inte med tummar och om sådär .. utan som man vill få det till i romantiska filmer. Där mannen vill att hon ska se djupt in i ögonen... Det var när jag blev rädd då som jag tyckte han sa så dumt ..
Men det ÄR våld, i förklädd form. ALLA vet vad händer kring halsen betyder, oavsett om man klämmer åt eller inte. Det var en varning, en slags uppvisning. Det får aldrig nedgraderas till något annat.
 
Men det ÄR våld, i förklädd form. ALLA vet vad händer kring halsen betyder, oavsett om man klämmer åt eller inte. Det var en varning, en slags uppvisning. Det får aldrig nedgraderas till något annat.
Plus att han var HELT medveten om att @Framtiden kunde bli rädd att han skulle strypa henne. Han sa det själv! Han var inte ute efter att vara romantisk, han visste att han skrämdes.

@Framtiden, jag finns i Sthlm om du behöver hjälp på något vis.
 
Fast det var liksom inte med tummar och om sådär .. utan som man vill få det till i romantiska filmer. Där mannen vill att hon ska se djupt in i ögonen... Det var när jag blev rädd då som jag tyckte han sa så dumt ..
Alltså, jag kan villigt erkänna att jag medvetet valt att inte göra inlägg i tråden just för att jag tror gott om alla människor och tänkt att han bara är ledsen och därför inte beter sig helt rationellt. MEN, efter de senaste sidorna så brinner varningseldarna högt och hett för mig också. Han klarar alltså inte av att ta hand om barn, handla etc, kommer oönskat, köper grejer till dig, kontrollerar? Snälla du, ha sällskap runt omkring dig och lås dörren. Och när datumet kommer - var oerhört försiktig. Ta kontakt med socialen också så de faktiskt vet om läget, även om de inte kan göra något nu.
 
Fast det var liksom inte med tummar och om sådär .. utan som man vill få det till i romantiska filmer. Där mannen vill att hon ska se djupt in i ögonen... Det var när jag blev rädd då som jag tyckte han sa så dumt ..
Fast det där resonemanget blir lite som att "men han sköt inte han höll bara dem laddade pistolen mot min tinning".
Sanningen är att hon hotade att döda dig och skrattade åt att du blev rädd. Det är ett mycket starkt hot om våld.
 
Han skickade en meme idag. Den handlade om hur en man på bilden fick fokusera för att INTE titta på en tjejs rumpa. Och han skrev att så var det före för honom.

När jag inte svarade, kunde inte ens för jag var på utflykt. Då skrev han att han bad om ursäkt om den var fräck men att han bara kände igen sig.

När jag inte svarade så ringde han. Men ena barnet krävde uppmärksamhet så jag sa att jag var tvungen att lägga på.


Sen när jag lagar mat knackar det på dörren och han kom hit. Och stannade och pratade om hur Jag inte hade tagit kontakt för att göra något i veckan tillsammans... Och var det så jag ville ha det? Att vi inte skulle göra något ihop?

Och igen samma om vad jag kände? Och hur jag tänkte framåt... Och när han tog upp om hur jag svarade i tisdags då jag inte kunde med aktiviteten han ville göra, så hade han ju hört hur defensiv jag lät. Då bröt jag ihop och sa att Nej, det är ju därför vi inte kan vara tillsammans... För jag är rädd för att säga nej. Men jag är hur jag är. Och jag mår bättre själv. Och jag kunde aldrig göra honom lycklig så det är bättre såhär .


Så han sa att han inte klarade sig bättre själv. Och att han aldrig velat vara utan mig, att jag visst gjorde honom lycklig. Och att jag behöver tid för mig själv. Och kanske det tar flera år för mig att komma till att vi kan vara tillsammans,men han kan vänta på det, även om det skulle ta sju år...



Jag är helt slut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 507
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 682
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 140
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 075
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp