Hur börja skilja sig med småbarn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag såg den här och tänkte på tråden. Kanske lite tramsigt men den är ju så söt (!) och allt kommer inte på en gång, det är en resa. Du gör ett fantastiskt jobb @Framtiden!
1672862964630.png
 
Det var det dummaste skäl jag hört!!!
Jag blir ledsen.
Du behöver inga skäl. Du kan bara säga nej tack.

Inser du inte att du inte bör umgås med honom? Eller har du fortfarande tankar på att ni ska vara vänner och träffas och du ska fortsätta vara hans soptumma och slagpåse?

/bistertanten
Fast jag fattar varför @Framtiden säger så. För att skydda sig, sina barn och sitt hus (som han bor i) fram till bodelningen. Jag hade gjort precis samma sak. Oavsett om det var sant att jag hade planer eller inte hade jag sagt det, för att slippa tjafs och bråk tills det är klart med skilsmässa och bodelning. Det viktigaste är ju att hon slipper umgås med honom.
 
Min vecka och han har hört av sig än så länge varje dag... Undrad över om vi kunde göra en aktivitet,men jag har redan planer för den dagen så det blev inget.
Håller med @Sel, se till att ha "planer" varje dag. Och använd gärna dessa "planer" för att även avbryta samtalet tidigare.

Typ:
-Hej. Kan vi åka till den här aktiviteten?
-Det går inte, vi ska precis iväg till deras vänner så att de får leka. Vi får höras en annan dag, vi skulle vara där kl x och måste gå nu för att hinna i tid.
 
Håller med @Sel, se till att ha "planer" varje dag. Och använd gärna dessa "planer" för att även avbryta samtalet tidigare.

Typ:
-Hej. Kan vi åka till den här aktiviteten?
-Det går inte, vi ska precis iväg till deras vänner så att de får leka. Vi får höras en annan dag, vi skulle vara där kl x och måste gå nu för att hinna i tid.
Och jag skulle inte dra mig för att använda vita lögner om jag saknade ursäkter. Ibland gör det livet enklare och i ditt fall @Framtiden är det definitivt ok!
 
Min vecka och han har hört av sig än så länge varje dag... Undrad över om vi kunde göra en aktivitet,men jag har redan planer för den dagen så det blev inget.
Du har säkert fått det här tipset redan. Men när han ringer och du har barnen så kan du ju ha för vana att låta samtalet gå till röstbrevlådan. Då får du lite andrum och kan lyssna av meddelandet senare och se om det är något du behöver ringa upp för. DU får helt enkelt låtsas (om du inte redan är sådan) att du blivit en sådan där person som lämnar telefonen i ett annat rum/ har den på ljudlöst etc. Ringer han jättemånga gånger sätt telefonen på ljudlöst tills han lär sig
 
Jag hade besök,släkting, som vi haft förr under lov.... När jag lade barnen fick jag ett meddelande. När de sov såg jag att det var från honom. Att jag skulle kolla i postfacket ute.... Där låg det en påse chips till mig och mitt besök.

Det var ju snällt tänkt.....men... Samtidigt känner jag att det är obehagligt. Att han tar sig tiden när han handlar för att köpa något till mig och den släkting som är på besök, för att komma förbi hit, när jag har besök. Utan att jag vet om...

Han gör allt för att finnas kvar i ditt liv och inte bara barnens. Jag förstår att du tycker det är obehagligt. Han vill ju ta plats i ditt liv och gör det genom att han säkert intalar sig att han är "en snäll kille".
Det blir ju liksom svårt att ta åt sig (för hans del) om du blir sur för att han lägger en chipspåse i brevlådan. Men alltså han ska sluta peta i din tid och vad du gör när inte han är där.
 
Jag hade besök,släkting, som vi haft förr under lov.... När jag lade barnen fick jag ett meddelande. När de sov såg jag att det var från honom. Att jag skulle kolla i postfacket ute.... Där låg det en påse chips till mig och mitt besök.
Jag uppfattar det inte som vänligt. Jag uppfattar det som ett uppvisande av kontroll och gränslöshet.

Mitt förslag är att inte berätta mer för honom än att du är upptagen, inte vad du ska göra, inte vem som ska komma eller när denne kommer. Han behöver egentligen inte ens veta att du är upptagen med annat, han ska respektera att du säger nej och det ska du inte behöva utveckla.
 
Det var ju snällt tänkt.....men... Samtidigt känner jag att det är obehagligt. Att han tar sig tiden när han handlar för att köpa något till mig och den släkting som är på besök, för att komma förbi hit, när jag har besök. Utan att jag vet om...
Jag gillade på det sista i stycket - för det r inte det minsta snällt tänkt! Tro inte för ett ögonblick att det var av omsorg och omtanke han lämnade den där chipspåsen där. Han ville bara peta in ett finger, för gud förbjude att du får leva ett liv utan honom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 511
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 682
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 141
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 075
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp