Sv: Hur berikat ert liv?
När/om jag får barn så kommer det antagligen gå att räkna de antal bebisar jag hållt på en hand och då pratar vi om bebisar över 6 månader.
Dels har det inte funnits speciellt mycket bebisar runt mig hittils och de som finns intresserar mig inte, varför ska jag hålla ett "främmande" barn?! Jag vet att det anses som självklart för det har jag tolkat på blicken när man sagt nej till att hålla.
Dock litar jag helt på naturen, även om jag aldrig skulle röra en "främmande" bebis yngre än 6 månader är jag helt övertygad om att jag inte kommer ha några som helst problem med en ev. egen bebis.
Jo men det skrev jag också, i ett tidigare inlägg, att det är t.ex. ansiktsformen hos små barn -och djurungar!- som vi instinktivt reagerar på. Den höga pannan, stora ögonen, runda kinderna.
I mitt eget fall så hade jag faktiskt inte umgåtts med bebisar alls innan min egen föddes! Det är sant, om det sen är sorgligt vet jag inte, i mitt liv och mitt umgänge förekom inte många bebisar. Jag hade inga småsyskon heller. Jag satt och funderade en gång på hur många riktigt pyttesmå bebisar jag hållit i min famn innan jag själv fick barn ... och det var inte många ska jag erkänna!
Mina föräldrar var väldigt ömsinta, kärleksfulla och närvarande och det var inte det jag menade. Jag skrev om nåt annat, en känsla för just DEN bebisen som var alldeles överväldigande. Och som jag inte alls var förberedd på, uppriktigt sagt. Lite som att bli förälskad för första gången, fast på ett lite annat plan.
Och i den HÄR tråden får jag väl skriva det? Jag ska hålla mig till dessa rader, dock.
När/om jag får barn så kommer det antagligen gå att räkna de antal bebisar jag hållt på en hand och då pratar vi om bebisar över 6 månader.
Dels har det inte funnits speciellt mycket bebisar runt mig hittils och de som finns intresserar mig inte, varför ska jag hålla ett "främmande" barn?! Jag vet att det anses som självklart för det har jag tolkat på blicken när man sagt nej till att hålla.
Dock litar jag helt på naturen, även om jag aldrig skulle röra en "främmande" bebis yngre än 6 månader är jag helt övertygad om att jag inte kommer ha några som helst problem med en ev. egen bebis.