Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror inte att barn eller inte barn är en fråga man löser med hjälp av förnuftet.
Aha spännande Själv skulle jag nog kommit till motsatta resultatet
Byt ut ordet "barn" i din fråga och ersätt det med "häst" eller "hund" eller annat valfritt husdjur och svara själv på frågan. Du kommer ganska nära sanningen på detta sätt.
Jag tyckte det var mer igenkänning än nyupptäckt att se världen genom barnets ögon, trots allt så har man ju själv varit barn en gång.
Till viss del. Jag har tillbringat ett par år på t-bana och pendeltåg jag med. Men inte gav det mig samma känsla som med barn direkt.Vad gäller att stanna upp och vara i nuet så tycker jag några år som kollektivtrafikresenär är oslagbart på den fronten - det går ju inte att göra så mycket annat när tunnelbanan plötsligt står still när man har som mest bråttom, eller när bussen som skulle komma om två minuter istället kommer om tio.
Jag menade mer att minnet hade man ju redan innan man fick barn. Iofs kanske jag är ovanligt barnsligt sinnad, men jag tänker rätt ofta "Ååh, det här hade jag älskat när jag var liten!", med eller utan barn i sällskap. Att det mer är miljön än barnet som påminner mig.
Inte speciellt roligt att höra...
Jag har hittils inte tagit ett beslut (som har någon större påverkan på mitt liv kanske ska sägas) utan hjälp av förnuftet så det vet jag inte ens hur man gör. Bara tanken på att ta ett beslut utan att vrida och vända på beslutet ger lite panikkänslor
Kan ibland bli så avundsjuk på folk som bara rycker på axlarna, kör och tänkter "det löser sig"...
När känslorna och förnuftet/rädslan ligger lika då? Vad chansar man på då?
Skulle jag dra lott så skulle jag lixom bli missnöjd oavsett vilket resultat det blev...
Jag skrattar varje dag. Ofta länge och helhjärtat. Det hade jag inte gjort på en herrans massa år innan jag fick min son.
Det beror på hur gammal du är, om jag var tex 26 år gammal så skulle jag lägga hela projektet på hyllan i tio år till.
Det är helt klart frågan och jag har ingen aning om hur jag ska komma fram till vilket det är.
Jag är ju livrädd för förändringar och tycker saker jag egentligen vill jättemycket är läskiga när det väl är dags vilket talar för det förstnämnda...
Å andra sidan så är jag ju väldigt rädd att inte skaffa och sen stå där och ångra mig vilket talar för det sistnämnda...
Som sagt, vad lätt allt hade varit om man bara varit riktigt tjejjig och dessutom hade "det löser sig"-tänket.
Jag skrattade för all del rätt ofta under tonårstiden, men det var ett för mig helt nytt, svartsynt/ironiskt/hysteriskt skratt - en överlevnadsstrategi, snarast.
Om barn föddes som tonåringar skulle mänskligheten varit utdöd för länge sedan, det är min övertygelse.