Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*delvis KL*
Jag blir lite förskräckt över att så många säger att de lägger på socatylsalva i tid och otid. Och visst den är effektiv, men den ska inte användas på sår i tid och otid, det finns resistensrisk.
Det finns andra sätt att torka ut vätskande sår, eller skydda mot flugor, och ingen anledning att använda socatyl.
Som rubriken anger; hur gör just du när hästen fått ett litet (för litet för vet.beh, men ändå för stort att låta vara, med liten svullnad tex) sår?
Tycker det verkar finnas lika många "metoder" och huskurer som det finns hästägare. Vissa är mer noga och smörjer, lindar och donar medans vissa låter det vara att självläka.
Så alltså: Låt höra!
Heh jag är lite nybörjare på smårsår och sjukgrejjs i hästvärlden, så jag undrar hur du gör spritbandage? alla detaljer tack!
jag har funderat på det hära med aloe vera spray och funkar det bra eller är det onödigt?
Som rubriken anger; hur gör just du när hästen fått ett litet (för litet för vet.beh, men ändå för stort att låta vara, med liten svullnad tex) sår?
Tycker det verkar finnas lika många "metoder" och huskurer som det finns hästägare. Vissa är mer noga och smörjer, lindar och donar medans vissa låter det vara att självläka.
Så alltså: Låt höra!