Hur barn blir till

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur barn blir till

Knapplån
*bankar huvudet i vägen i frustration-smiley här*
Människor, läser ni överhuvudtaget varandras inlägg innan ni svarar. Jag tror att jämförelsen människa-djur enbart syftar till hur går befruktning/parning till INTE eventuella brunstcyklar och uterus cykel under tikens löp (vilket iofs var bra beskrivet men helt irrelevant). Alltså hur i grova drag blir en unge till plan 1A: snopp i vagina vid rätt tillfälle (observera att "rätt tilfälle" skiljer sig mellan olika djurslag), spermier ur snopp in mot livmoder-spermier når ägg-spermie in i ägg-sammansmältning-osv....
Skulle plan1A falera får man gå vidare....
 
Sv: Hur barn blir till

tillägg: tikens löpblödning är inte en mensblödning.
 
Sv: Hur barn blir till

mino skrev:
När man inte ska bli gravid, dvs när man är ung, får man budskapet ungefär som att allt oskyddat sex, det räcker typ nästan med ett grovhångel, ger per automatik barn. När det sen blir mer aktuellt med barn får man budskapet att du ska absolut inte tro att du kan bli gravid hur som helst och det tar i genomsnitt 6 månader av medvetet planerat sex för att det ska ta sig. Det är väldigt motsägelsefullt det där.

Men är det inte så då ;) När man var ung räckte det om jag hängde min jacka brevid en mans så var det färdigt. (Är otroligt lättbefruktad.) Och när man läser om äldres (läs över 30 år) vedermödor om att få barn så krävs nogrann planering för att träffa rätt, om ens det hjälper. Finns det ngn tröskel där månntro? ;)
 
Sv: Hur barn blir till

Som du ser, så skrev jag inget om ämnet i sig, utan jag bara upplyste hur ett hundlöp funkar, eftersom att vissa verkar tro att kvinnor och hundars "ägglossningssystem" funkar likadant, vilket det då inte riktigt gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 896
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 433
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 166
Senast: Yrsel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp