Hur år det för era 05:or edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur år det för era 05:or edition 5

Hej..Tänkte presentera mig i den här tråden med min lilla 05:a ;)
Jag har ridit i större delen av mitt liv ;) Och har för tillfället 3 halvblod och en shettis i olika åldrar.
Min 05:a köpte jag i slutet av oktober oinriden och hon var väl inte allt för vacker i hull, hovar och så..
Nu har det börjat tagit sig och hon är inriden sköter sig otroligt bra ;) hur snäll som helst! Våra planer för iår är att starta någon 90cm om hon är redo för det =)

Har förresten blivit sugen på ny dressyrsadel. En Cliff Barnsby AVG :) Tänkte sälja min HdR-hoppsadel och min Kieffer dressyrsadel. Båda 17" med normal bomvidd. Någon som är intresserad? ;) Hoppen är brun och dressyren svart. Säljes BILLIGT, typ 3000:- / Sadel.

guuuud så söt hon är!!!!! jag längtar också till första lokala starten. För vår del blir det den 12 april och för oss är det såklart hoppning som gäller:P

Välkommen!!!

Fin häst. Vad har hon för stam? Antar att du ska ha henne till hopphäst.

Välkommen!!!

Fin häst. Vad har hon för stam? Antar att du ska ha henne till hopphäst.

Hon har faktiskt en dressyrstam:
e:Palotus ( ej godkänd )
ue. Bernstein
Längre bak har hon Maraton och några andra.

Jag tror att vi satsar på hoppningen, för det är "min" tävlingsgren..Men nån dressyrbana ska vi väl kunna ta oss runt på! Hon har ett väldigt fint steg, och lätt för samling. Men man får se vad händer ;) Söt är hon iallafall!

KL

idag var vi iväg till ridhus och hoppade lite!
Litet titthinder och en två kombination med oxer på 80/90 cm.
Gick hur bra som helst!! :) Lite vinglig innan bara och blir trött fort men det får man bli hehe

Ska väl försöka satsa på komma ut på Lokalt 90cm till sommaren. Det måste man väl nästan om hon ska gå 4-års championatet? Nu börjar tiden ticka..

Jättefin verkligen!! fux också :love: GILLART! ;)

*kl*

Blev filmad igår men tyvärr var underlagt helt kasst, hade töat hela veckan o så frös det på igår o snöade så han gick mest bara runt och trippade :( Typiskt när man äntligen får med sig nån:( Men men, har inte sett filmen än själv, blev det nån hyffsad del så lovar jag att lägga upp den här. Men går han bara superspänd så blir det ingen allmän visning för jag orkar inte höra från andra, icke 05or, hur dåligt han går, att man inte rider en unghäst så osv .... För jag vet att ni skulle vara snälla iallafall :)

Nu ska min lillkille få vila i en vecka eller två. Har gått stenhårt sista tiden och nu börjar "istiden" här hos oss, is å knöl överallt så då kan han få passa på att vila lite. Hans högra sida är nu så gott som normal!! jag är så sjukt glad! Det är bara i galoppen som han fortfarande inte är jämn men det får vi ta tag i när underlaget blir bättre.

Istid? Låter jobbigt :p Du får säkert tillfälle att filma om - han kanske går riktigt bra efter lite vila? Håller med dig angående om att lägga ut en film man inte är riktigt nöjd med, kan vara riskabelt.

Här är det vår nu och det märks på hästarna, riktigt busiga var de vid gårdagens uteritt, men det är bara kul att det är lite liv i dem! Har just nu en perfekt runda att rida, blandat med mjuka grusvägar, lite gräsvägar och slutligen avskrittning på asfalt. Och man rider igenom tre gårdar, så hästarna har lite att titta på på och fundera över.

Jag tycker det är bra att de lär sig gå fram överallt, trots traktorer, vildsvinshägn och lite annat smått o gott.

Till helgen är det dags för den första clear rounden - ush jag är lite nervös faktiskt...

Här kommer en presentation av min 05:a :) Jag har haft henne sedan december, var oinriden då. Har tagit det ganska lugnt med henne, känslig dam..;) Målet för i år är kvalitetsbedömningen i augusti.
Hon är e: Florencio I - D-day - Maraton. Rör sig trevligt, men kan tydligen hoppa bra. Men hon ska bli dressyrpålle är det tänkt! :D

2643_74285757574_652527574_2289719_5834273_n.jpg

2643_74285762574_652527574_2289720_7142979_n.jpg

Lite halvtaskiga mobilbilder! :p

Hej..Tänkte presentera mig i den här tråden med min lilla 05:a ;)
Jag har ridit i större delen av mitt liv ;) Och har för tillfället 3 halvblod och en shettis i olika åldrar.
Min 05:a köpte jag i slutet av oktober oinriden och hon var väl inte allt för vacker i hull, hovar och så..
Nu har det börjat tagit sig och hon är inriden sköter sig otroligt bra ;) hur snäll som helst! Våra planer för iår är att starta någon 90cm om hon är redo för det =)

Naaw, vad söt.. :love:
Ser ut som en ponny.... har en liknande själv, 168cm med ponnyfejs ... han har också bred bläs och vita ben... (martini i stammen)... kan ses på min avatar.
:D

Här kommer en presentation av min 05:a :) Jag har haft henne sedan december, var oinriden då. Har tagit det ganska lugnt med henne, känslig dam..;) Målet för i år är kvalitetsbedömningen i augusti.
Hon är e: Florencio I - D-day - Maraton. Rör sig trevligt, men kan tydligen hoppa bra. Men hon ska bli dressyrpålle är det tänkt! :D

2643_74285757574_652527574_2289719_5834273_n.jpg

2643_74285762574_652527574_2289720_7142979_n.jpg

Lite halvtaskiga mobilbilder! :p

Oj vad roligt att se hur olika Florencios avkommor kan se ut...
Här är min 'variant':
florenzo1.jpg

e. Florencio 1 - ue. Martini

Oj, h*n såg stor ut! Min är bara runt 160, men har växt ganska bra under vintern..Slutar förhoppningsvis på närmare 165!

Idag har jag absolut inget att skriva i tråden, men jag saknar att skriva nått så jag gör det iallafall ;) Jag har iallafall spanat in en dressyrsadel (Dominus) som jag ska åka och titta på till helgen. Någon som ridit i deras sadlar? Bra/inte bra?

Imorgon ska vi dressyra för Eva!

/Lotta som sitter i skolan 2h för tidigt och inte har någon att snacka skit med.

vilket ridhus åker du till när ni ger er iväg? :)

jag var och red i er paddock igår, den var ju tinad halva iallafall :laugh:, red precis innan det började snöa så jag hade tur! vår egna är ju fortfarande isig...
det var alltså söndag mitt på dagen men ändå var det inte en enda kotte ute hos er, var stendött! haha.. lite konstigt på helgen sisådär.. ;)

annars så red vi själva idag, dörren och jag, för första gången sen hemkomsten. har ju alltid gått superbra förr, förutom när han hade sin "period" i göteborg.
så testade honom idag, om han skulle vara sig själv när vi gav oss ut själva eller om han skulle testa mig igen...

men han skötte sig utmärkt, så skönt att ha fått honom tillbaka :bow::D
vi gick förbi din häst och hagkompisar som rejsade längs med staketet, kille med motorsåg, en stor kvisthög som brann osv.

visst tittar han och kan tycka att ngt är läskigt men man behöver bara be honom att gå förbi snällt så gör han det.. :)

Oj, h*n såg stor ut! Min är bara runt 160, men har växt ganska bra under vintern..Slutar förhoppningsvis på närmare 165!

:) Ja, han är redan 168cm ... har inte växt en milimeter sedan slutet av oktober men jag räknar med att han möjlighet drar sig ett par cm till även om han ser väldigt 'färdig' ut redan nu..
Jag är själv 178cm och vill gärna ha en dressyrare omkring 170 sådär.. *s*

vilket ridhus åker du till när ni ger er iväg? :)

jag var och red i er paddock igår, den var ju tinad halva iallafall :laugh:, red precis innan det började snöa så jag hade tur! vår egna är ju fortfarande isig...
det var alltså söndag mitt på dagen men ändå var det inte en enda kotte ute hos er, var stendött! haha.. lite konstigt på helgen sisådär.. ;)

annars så red vi själva idag, dörren och jag, för första gången sen hemkomsten. har ju alltid gått superbra förr, förutom när han hade sin "period" i göteborg.
så testade honom idag, om han skulle vara sig själv när vi gav oss ut själva eller om han skulle testa mig igen...

men han skötte sig utmärkt, så skönt att ha fått honom tillbaka :bow::D
vi gick förbi din häst och hagkompisar som rejsade längs med staketet, kille med motorsåg, en stor kvisthög som brann osv.

visst tittar han och kan tycka att ngt är läskigt men man behöver bara be honom att gå förbi snällt så gör han det.. :)

Jag brukar åka till Hamre eller Dräggesta. Tränar då för Ola på dräggesta eller så hjälper min kompis mig på hamre då hon går ridgymnasiet.
Jasså var det dött? Du vet vi har bara 12 hästar hos oss nu så det är rätt lugnt och skönt där ;) hehe

Vad kul att du red förbi pållan min. Hon går ju i hagen med huset i. dom är tre st.. En svart och en skimmelponny och så ellan då..
vad skönt att han skötte sig trots alla konstigheter, måste kännas skönt!

Såg i ditt förra inlägg att du ska klättra lite. Har ni nå bra klätterbackar hos er? Vid oss är det tomt tycker jag. Bara den vid kyrkan som funkar och så vedbobacken såklart. Men det är ju så himmla långt!

Åh vad kul med ytterligare en Florencio I avkomma! :laugh: Själv har jag en liten tös e.Florencio ue.Pik Labionics som är född 05. Ska försöka ordna lite nya kort på henne snart då de jag har är så gamla och hon har växt mängder i både muskler och höjd. För tillfället skulle jag tippa på att hon är ca. 166cm, men det verkar som om hon är i en växtperiod nu så vi får väl se hur hög hon blir. Hade varit roligt med en film på dig för att se om man kan se några likheter i rörelsemönstret! :laugh: Här kan du hitta lite bilder och filmer på min tjej som heter First Impression: smulan.zoomin.se

Ja du vet, vägarna är isgator å täkterna är sönderfrusna knölområden bara ;) så där som sörlänningarna haft halva vintern :p

Ja Brosus har gått hårt med massa galoppträning, muskelträning i djupsnö och vi har fått igenom MASSOR i dressyren bara sista månaden så han har gjort sig väl förtjänt av en vila. Vilade ju 5 veckor i okt/nov. Galoppfattningarna sitter som smäck, högersidan har lossnat å vänster ger fint stöd -man ska sluta när man ligger på topp säger de ju ;) Så kan man plocka upp det senare och oftast är då allt det nya helt befäst oxå :)

(å sen gillar jag inte denna årstid precis innan vår; regn o snö om vartannat å isiga vägar, nä då kan vi lika gärna bara mysa å lastträna lite :D )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
2 233
Senast: Nielaa
·
Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: Jenka
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 798
Senast: Görel
·
Hästvård Fick hem mitt sto den 23 Oktober. Hon var direkt konstig i ridningen och den 2 November besiktades hon och visade då hälta V fram...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
21 358
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar