Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vet du om det går att lösa ridhuskort där, alltså för vanlig ridning inte hoppträning?
jag ska ta och höra med dom om det, hoppas på att det går.
står med på reservlistan på ponnygruppen (den lättaste) iaf, och hoppas på att det inte är lika stort tryck på den som bland storhästarna
haha vi kanske menar samma backe? var ju som sagt några år sen jag var där nu och den jag minns kanske var bakom kyrkan...
vet du något mer om det blir någon klubbhoppning hos er i maj ?
Va skoj! På lördag är det dags för oss!
Det går hur bra som helst med våran pärla. Nu har vi både hoppat, ridit ut och dressyr och hon är en klocka.
Jag såg på några bilder att ni rider i dressyr sadel på era. En sadel inpassare sa till mig en gång att unga hästar enbart ska gå med hopp alt. allround sadel.
Ojdå, hade h*n någon närmare förklaring till varför h*n tyckte så?
Det där har vi dividerat om några gånger i tråden innan. Vissa tycker på ett sätt o vissa på ett annat. Enligt min tränare så tyckte inte hon det var några problem att lägga på dressyrsadeln nu. Jag menar, de som ska visa på kvalitén och är dressyrnördar sitter ju knappast runt i en hoppsadel
Jag har (ändrar mig ganska ofta) spanat in Jacson Merlin nu som min tränare rekomenderade. Har en ny på span för 5000:- som jag tänkte testa. Enligt henne så rider man i den utrustningen som är till för det ändamålet. Och jag kan tycka att man kanske inte rider in en häst i dressyrsadel men så här pass långt fram i utbildningen ska de nog kunna ha en på sig. Lite som att sitta ner i galoppen, man märker om hästen inte gillar det och då gör man det inte. Protesterar de inte så går det bra. Dock inte 60 minuter i sträck och inte med fullständig tyngd neråt/bakåt. Man sitter "lätt" om du förstår...
Nu - ridtajm!
Jag tror det var nåt liknande med att man i en dressyrsadel kommer närmare hästen och på så vis påverkar hästen mer.(kan också vara så att det är mina tankar) Kanske att det kan bli lite "för mycket" ridning med en dressyr på.
Men jag tror att hästen visar det i så fall och kommer nog nu att prova med en dressyr sadel på. Variation är väl ett bra ledord!