Status
Stängd för vidare inlägg.

Zenith

Trådstartare
Visste inte riktigt om jag skulle posta tråden här, på Hund eller Senior, men då jag mest är ute efter föräldrars syn på saken, valde jag Barn.

Jag hittade den här videon på ÄU som en video på "roliga hundar". Men det finns definitivt ett klipp där som jag inte tycker var det minsta roligt. Kolla på den här filmen och säg själva vad ni tycker.

http://www.snabbstart.com/film/556daac4e0
 
Sv: Hundvideo

Jag tyckte att det fanns flera klipp med barn som inte var speciellt roliga, men det med den lite större hunden som drar i barnets klänning är ju verkligen bedrövligt. Jag förstår inte varför människan fortsatte att filma hunden, istället för att hjälpa barnet!!!
 
Sv: Hundvideo

Ja, det var det klippet jag syftade på. Barnet är ju ett spädbarn och jag tycker det är illa när hunden får lov att bete sig på det sättet mot ett barn. :(
Barnet är en familjemedlem, inte en bit mat eller en leksak som man låtsas döda :crazy:
För det var det hunden såg ut att göra... :(

Den skulle ju lika gärna ha kunnat bita barnet.
Sen tycker jag inte det verkar vara helt normatl för en hund at bete sig sådär.
 
Sv: Hundvideo

*hoppar in från hund*

Kan hålla med om att just det inte ser så roligt ut,
men, man vet ju inte.
Vi hade collie när jag var liten, och hon gjorde på samma sätt
med mig när jag kröp iväg. Hon gillade inte när jag stack iväg för långt, och hämtade in mig snabbt och effektivt.
Vet inte hur många gånger den hunden stannade mig i dörröppningen, vid tomtgränsen osv...
Hon gjorde mig aldrig illa, men var väldigt beskyddande.
Hade man filmat det, och skippat hela "Liten-kanelbulle-kryper-mot-friheten"-biten, hade det sett likadant ut.
 
Sv: Hundvideo

Jag tycker att klippet med hunden som attackerar den där gula saken som några barn sitter och leker med var värst.

Håller med kanelbulle om klippet med barnet som blir fasthållen i klänningen. hunden ruskar ju inte direkt ungen...
 
Sv: Hundvideo

Jag håller helt med Zenith och ramonarunds i detta, det var flera scener som inte var ett dugg roliga, bara otäcka.

Angående den "värsta" scenen (tyckte jag också) så kan det ju vara som kanelbulle säger. Men hur många har den erfarenheten och kan tolka in klippet på det viset?? Nej, jag förstår inte alls det roliga i flera sekvenser.. :confused:
 
Sv: Hundvideo

Men varför alltid tolka det till det värsta?
Jag förutsätter att de visste vad som pågick, eftersom de lugnt stod och filmade. Annars skulle man väl bryta, och inte stå kvar?
Det är deras hund, och deras baby. Troligen släpper de inte en opålitlig hund i närheten av babyn. De flsta småbarnsföräldrar är noga med det.
Visst finns det undantag, men varför förutsätta att det är något hemskt?
 
Sv: Hundvideo

I mina ögon är hunden som tar leksaken värre.
Det skulle min hund inte göra. Hon är lärd att
lägger en människa handen på, eller har ansiktet
nära en leksak, ska hon backa.
Vill inte ha några fingrar eller näsor i kläm.
 
Sv: Hundvideo

va den jag menade i mitt inlägg... leksaken alltså=)
 
Sv: Hundvideo

En 5 månaders bebis blev söndersliten av familjens rottweilar i Tyskland för någon månad sedan så alla har bevisligen inte koll!
Fruktansvärt:cry:
 
Sv: Hundvideo

Jag håller helt med Zenith och ramonarunds i detta, det var flera scener som inte var ett dugg roliga, bara otäcka.


Vilket inslag tyckte du var otäckt :confused:

Jag ser inga otäcka klipp, men en del saker hundarna gör skulle inte jag tillåta mina hundar att göra..
 
Sv: Hundvideo

Otäckt är väl ett starkt ord, men jag postade den här tråden främst för att kolla upp vad ni som föräldrar anser att gränserna går för hur en hund får bete sig mot ett barn eller inte. Då syftar jag på klippen där hundarna hoppar rakt in bland/på barnen och i det klippet där hunden drar om kring och leker med den lilla bebin som om hon/han vore en leksak. Jag tycker inte man lär hunden rätt inställning till barn om man låter den göra så. Men jag är varken förälder eller hundmänniska.
 
Sv: Hundvideo

Vår hund är 8 mån gammal, och vår son är endast snart 3 v gammal, så vi har inte riktigt kommit till något problem än. Men vi har lärt valpen från första början att man endast får leka hårdhänt med "stora" människor som bjuder in till lek. Eftersom han själv är liten fortfarande så kan han lätt bli överexalterad, och därför har jag alltid 100% koll på honom i närheten av barn, men han skulle aldrig bita eller kampa med dom. Utan det är mer risken för att bli omkullknuffad, sönderpussad, trampad på fötterna och liknande saker som han har svårt att kontrollera än så länge.

Men, likväl som att inga barn får leka hårdhänt med min hund, får inte min hund leka hårdhänt med några barn. För ingen av dom har alltid full koll på hur hårt dom tar.

Rätt inställning till barn.. Tjaa, för mig så ska min hund inte ha någon speciell inställning till barn egentligen. Utan han ska helt enkelt respektera människor överhuvudtaget, och acceptera deras närhet om jag vill det.
 
Sv: Hundvideo

Mina hundar vet att de är under människor i rang..Oavsett ålder och storlek på människan :cool:

Men för den skull ser jag inget jätteotäckt i filmerna!

Det är ju inga robotar, utan levande varelser, som kan reagera oväntat i en skum situation och ingen av hundarna i filmen gör ju faktiskt illa några barn, eller på annat sätt visar att den anser barnen vara lägre i rang, eller hur?
Mest troligt så skulle hunden försvara barnen mot den "hemska" leksaken, om man nu ska analysera det insag som verkar uppröra er icke hundägande ickeföräldrar mest....
 
Sv: Hundvideo

ingen av hundarna i filmen gör ju faktiskt illa några barn, eller på annat sätt visar att den anser barnen vara lägre i rang


Jag kanske är överkänslig men jag tyckte att den scenen där den lilla hunden ruskade på det lilla barnet var otäck.
Jag anser också att den hunden visade att barnet var lägre i rang. Min hund är en tuff rackare som försöker ta kommandot ibland när han märker att det skulle kunna funka, men ruska omkring på ett barn skulle han aldrig ens komma på tanken att göra.
Inte om han fortsätter att vara min hund iaf.. :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tydligen cirkulerar något stort drama på sociala medier nu med en känd youtubeprofils bror och hans sambo som håller på bråkar med...
Svar
14
· Visningar
1 400
Senast: _Elly_
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 402
Senast: Åsa A
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 805
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 224
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp