Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror lite på hur man menar med svår, men för mig har det varit en viss omställning att gå från annan bruksras till vallhund.Jag har bara mött riktigt vana och duktiga människor med vallare så det är väl därför jag har fått uppfattningen om att det är svåra hundar.
En av mina bästa vänner har Tollare och det är pisstråkigt att vi knappt ens kan ta en promenad ihop eftersom den hunden är väldigt tjurig på andra hundar. Sen finns det de som säger att Tollaren är en hund som går ihop med allt och alla. Hitills har jag inte träffat en enda Tollare som varit så komplikationsfri.
Åh så fin hon är!
En lite konstig fråga; flämtar hon mycket?
Är hon "mattig"?
Snabb/långsam psykiskt?
Orkar hon länge?
Tack för info och bilder!
Jag PM:ar!Din aussie låter precis så som jag har uppfattat att en aussie är
Lite OT men får man fråga varifrån han kommer?
Trevligt att aussien är en hund i din smak!Vad menar du med jaktinstinkten?
Är han svår att ha lös eller vad?
Gärna bilder!
Trevligt att aussien är en hund i din smak!
Angående jakten:
Han går utmärkt att ha lös så länge han har en uppgift, att man tex tränar något.
Om jag däremot "slö promenerar" och det dyker upp ett rådjur inom synhåll så är det tvärkört att kalla in för dagen.
Annars har jag rätt bra lydnad och inkallning på jycken, men ser han vilt tar driften överhand.
Vi har alltså koppel på i skog och mark vilket är trist men tyvärr nödvändigt.
Han är lös hemma på gården och "rådjursäkra" platser samt när jag tränar.
Cyklar och simmar mycket med honom för att kompensera koppelpromenaderna och hoppas jag får bukt med det på sikt.
Bilder kommer inom kort! (Det är hunden på min avatar)
Jag har en tollare som går ihop med allt och alla! Du får komma hit och träffa henne ....