Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja... det var ju bra att jag åkte till veterinären iaf. Jävla hund att inte säga något när det gör ont. Nu är hon inne på röntgen...
Gillar inte problemen, men megagillar att du kände att veterinären var bra. Hoppas allt blir bra den här gången!Hemma från veterinären. Jag hade iaf rätt när jag sa att det växt ut "något" från där Aysus sporre amputerats tidigare. Veterinären kunde inte avgöra riktigt vad det var. Själva utväxten oroade dock inte, däremot ovanför det, precis där hon amputerades, där har det bildats något som vi inte heller kunde säga vad det är. Det enda vi vet är att det gör ont på Aysu. Hur ont är omöjligt att säga när det gäller det där hundskrället, men hon såg väldigt sammanbiten ut när veterinären pillade där.
Amputation på onsdag i alla fall, och jag är mest orolig för hur det ska gå med Ebrah under tiden. Själv ska jag ju jobba då... Hoppas verkligen att morsan inte har något inplanerat så att hon kan hålla Ebrah sällskap under tiden. Tidigare har Ebrah bara varit helt ensam när jag gått och handlat eller så. Inte en hel arbetsdag som nu... Eller ja, hel och hel... Jag rastar alltid på lunchen och jag kommer dessutom få börja senare än vanligt för att kunna lämna in Aysu på morgonen. Kan lämna in henne från klockan 8. Jag börjar jobba 7... Tur att de på jobbet tycker om mig, så att jag snabbt kan ringa och säga "Hej, jag behöver börja senare pga min hund" och det är lugnt.
Var till en ny veterinär nu och måste säga att jag iaf fick ett gott första intryck. Hon var duktig med Aysu, lyssnade på vad jag sa och ifrågasatte inte ens en gång att Aysu skulle röntgas utan sedering (det har jag fått bråka mig till alla gånger innan. Jag vet att Aysu fixar perfekta röntgenplåtar på första försöket även osövd). När vi efteråt kollade på röntgenbilderna så var vi helt överens om allt och det kändes öht som om jag fick ett väldigt respektfullt och ordentligt bemötande genom hela besöket.
Jag tycker det är jätteskönt att det går så fort med allt iaf. Ringde veterinären strax efter 8 i morse, fick tid kl 14:45 och så kunde jag välja operationstid till onsdag eller torsdag. Tyckte det var lika bra att få det avklarat och för jobbets skull så spelade det ingen större roll, så då var ju valet lätt.@Red_Chili Vad tråkigt att det hittades något på bilderna- samtidigt som det är skönt när det blir snabba ryck. Håller tummarna för att det kommer gå bra för henne!
kl
Hund har repat magen och är ute ur skendräktigheten. Vilket gör att hon har energi deluxe just nu. Riktigt skönt att se henne! Får bromsa henne ibland så att hon inte glömmer bort att känna efter.
Kan hända att jag har missat det, men hur såg Aysus knä ut?Hemma från veterinären. Jag hade iaf rätt när jag sa att det växt ut "något" från där Aysus sporre amputerats tidigare. Veterinären kunde inte avgöra riktigt vad det var. Själva utväxten oroade dock inte, däremot ovanför det, precis där hon amputerades, där har det bildats något som vi inte heller kunde säga vad det är. Det enda vi vet är att det gör ont på Aysu. Hur ont är omöjligt att säga när det gäller det där hundskrället, men hon såg väldigt sammanbiten ut när veterinären pillade där.
Amputation på onsdag i alla fall, och jag är mest orolig för hur det ska gå med Ebrah under tiden. Själv ska jag ju jobba då... Hoppas verkligen att morsan inte har något inplanerat så att hon kan hålla Ebrah sällskap under tiden. Tidigare har Ebrah bara varit helt ensam när jag gått och handlat eller så. Inte en hel arbetsdag som nu... Eller ja, hel och hel... Jag rastar alltid på lunchen och jag kommer dessutom få börja senare än vanligt för att kunna lämna in Aysu på morgonen. Kan lämna in henne från klockan 8. Jag börjar jobba 7... Tur att de på jobbet tycker om mig, så att jag snabbt kan ringa och säga "Hej, jag behöver börja senare pga min hund" och det är lugnt.
Var till en ny veterinär nu och måste säga att jag iaf fick ett gott första intryck. Hon var duktig med Aysu, lyssnade på vad jag sa och ifrågasatte inte ens en gång att Aysu skulle röntgas utan sedering (det har jag fått bråka mig till alla gånger innan. Jag vet att Aysu fixar perfekta röntgenplåtar på första försöket även osövd). När vi efteråt kollade på röntgenbilderna så var vi helt överens om allt och det kändes öht som om jag fick ett väldigt respektfullt och ordentligt bemötande genom hela besöket.
Så roligt för Floyd och dig, låter som en jättehärlig helg. Vet du vilka spaniels det var som jagade?Vi har haft en så himla häftig helg, på kennelträff med Floyds uppfödare.
Träningsjakt på änder och fasan, både på drivna fåglar och roughshooting. Finaste Floyd har skött sig så himla väl, förutom en knallning och en situation där han slog dövörat till för pipan har han varit med mig hela tiden och vi har haft en så himla go teamkänsla hela helgen Han har verkligen utvecklats massvis denna säsongen!
Det är inte lätt för hundarna alltså, enorma retningar med spanieler som swishar fram kring benen på dem, fåglar som lyfter och senare blir skjutna precis framför dem, klappare som väsnas och tjoar, hundar bredvid som knallar, de ska minnas flera markeringar på en gång (och gärna även lära sig att släppa markeringar som de sett andra hundar hämta in), hundar som går iväg på dirigeringar och markeringar och ibland passerar precis bakom eller framför en själv, och skott överallt.
Dessutom ska vi som förare hänga med - markera fåglarna och hålla nedslagsplatserna i minnet, notera hur träffbilden ser ut och avgöra om det är en fågel som behöver skickas på direkt eller inte, hålla ordning på linjen så att den fungerar i förhållande till spanielekipage och skyttar och hålla en ständig kontakt på radion. Allting med hunden okopplad vid sidan.
Helt fantastiskt att få möjlighet till detta under en träningsjakt, där hela jakten kan pausas för att hjälpa en hund att reda ut en uppgift.
Magisk helg!
Alltså den här hunden !
Visa bifogad fil 21157
KORAD, SE BCh , SE SpCh, SE LCh, två lydnads-SM, tre bruks-SM, 17 cert i spår tillsammans med mig. Sen hösten 2017 helt husses agilityhund med 1 cert i AG (på deras debut i klass 3).
Idag tog de TVÅ SM-pinnar i agilityklass ! 0,6 suuuura sekunder från sitt andra agilitycert!! Pantertanten är 9,5 år gammal, i topptrim och har fortfarande massor kvar att ge .
Bästa Lyxa!!