Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Till och med en jättebra off knapp Vi var i skogen med ett gäng kollegor innan idag och jag busade med Ata, sådär som vi brukar göra. Kollegorna undrade då om hon har rabies Nä, vi gillar bara att busa lite tufft och med mycket ljudDet har de ju gjort. Tagit in en galning alltså, om Ata är det minsta lik Ville så är det nog full fart. Mycket rackartyg när andan faller på, men även en bra off knapp tack och lov!
Jag har varit på agility-VM idag, riktigt kul! Trots att det är längesen jag tävlade själv, och långt ifrån den nivån, så blir jag så sugen igen så fort jag ser en tävling
Är det så man tränar dem eller bevittnade jag något som var lika underligt som det såg ut?
Haha tack! Känns skönt att få det bekräftatNej, så gör man absolut inte när man jagar in en drivande hund, så du bevittnade något väldigt udda
När jag fortsatte min promenad så såg jag karln vandra vidare genom hagen och eftersom han inte gick längs gången så antar jag att han letade mer hare, det kryllar av dem där.Nej, så gör man absolut inte när man jagar in en drivande hund, så du bevittnade något väldigt udda
Har du provat att ge dem efterbörd efter kalvning?För ett år sedan somnade han med huvudet i min hand.
Idag lärde han sig vad visslor betyder i fårhagen
Och firade med en färsk koskit...
Ja? De äter efterbörder både vid lamning och kalvning. Vad har det med saken att göra?Har du provat att ge dem efterbörd efter kalvning?
Jäklar så arg jag är.
Var nyss ute på kvällspromenaden med Mamma Mu och Skägget. Pannlampa och flexikoppel. Bor man i skogen så är det vettig utstyrsel.
Hinner precis förbi hundgårdarna så dyker båda hundarna ner i diket och börjar äta på nått. Långa, jäkla flexikoppel. De hann få i sig en del innan jag fick håvat in dem. Där ligger ett gäng skivor formfranska
Precis utanför vårt hundstall!!
Forsätter vägen upp och hundarna drar mot diket igen. Mera brödskivor. Jag lyser mot diket och ser att det ligger en massa skivor på en stäcka på 20 m. Nu blir jag orolig. Tänk om de är preppade med nått? Det finns ju idioter till allt.
Så jag samlade ihop dem. Hittade även på motsatta sidan grusvägen. Allt som allt 24 skivor.
När jag kom in skickade jag en varning till grannen ifall jag missat något. De har också hund.
Det var dom som slängt ut det. Till fåglarna. Plaskblött bröd
Här försöker man ge hundarna vettig mat utan tillsattser, vete och annan skit men ikväll har de gluffsat i sig en massa bröd. Hoppas det inte var mögligt
Fåglar ska inte äta bröd de heller. Det är definitivt inte bra fågelmat.
Alltså människor, jag skulle också blivit galen.Jäklar så arg jag är.
Var nyss ute på kvällspromenaden med Mamma Mu och Skägget. Pannlampa och flexikoppel. Bor man i skogen så är det vettig utstyrsel.
Hinner precis förbi hundgårdarna så dyker båda hundarna ner i diket och börjar äta på nått. Långa, jäkla flexikoppel. De hann få i sig en del innan jag fick håvat in dem. Där ligger ett gäng skivor formfranska
Precis utanför vårt hundstall!!
Forsätter vägen upp och hundarna drar mot diket igen. Mera brödskivor. Jag lyser mot diket och ser att det ligger en massa skivor på en stäcka på 20 m. Nu blir jag orolig. Tänk om de är preppade med nått? Det finns ju idioter till allt.
Så jag samlade ihop dem. Hittade även på motsatta sidan grusvägen. Allt som allt 24 skivor.
När jag kom in skickade jag en varning till grannen ifall jag missat något. De har också hund.
Det var dom som slängt ut det. Till fåglarna. Plaskblött bröd
Här försöker man ge hundarna vettig mat utan tillsattser, vete och annan skit men ikväll har de gluffsat i sig en massa bröd. Hoppas det inte var mögligt