Hunduppdateringstråden del 19

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har de ju gjort. :angel: Tagit in en galning alltså, om Ata är det minsta lik Ville så är det nog full fart. :rofl: Mycket rackartyg när andan faller på, men även en bra off knapp tack och lov! ;)
Till och med en jättebra off knapp :) Vi var i skogen med ett gäng kollegor innan idag och jag busade med Ata, sådär som vi brukar göra. Kollegorna undrade då om hon har rabies :angel: Nä, vi gillar bara att busa lite tufft och med mycket ljud :D

De är verkligen helt fantastiska de små liven :love:

När hjärnan är upptagen av andra funderationer, så tog jag visst med fel stamtavla till Bonnys 1-årsvaccination :nailbiting:
Med lite tur så kan jag lösa det i morgon, för annars blir det ingen utställning på lördag :meh:

För ett år sedan somnade han med huvudet i min hand.
22141010_10155156924438666_433122972015250003_n.jpg

Idag lärde han sig vad visslor betyder i fårhagen
43057135_10156030919308666_2130640250848935936_n.jpg

Och firade med en färsk koskit...
43045349_10156031013088666_3305977271377985536_n.jpg

Jag har varit på agility-VM idag, riktigt kul! Trots att det är längesen jag tävlade själv, och långt ifrån den nivån, så blir jag så sugen igen så fort jag ser en tävling:love:

Vi ska åka ner imorgon och kolla men tjuvkikade på live-streamen och hann se small-vovvarna köra, det ser så himla kul ut! Få se om maken orkar tävla på söndag när vi kört 6 timmar hem enkel resa och antagligen kommer hem lördag natt :p.

@Gnist @AraSlei och andra jägare.

Var nyss ute på promenad med Ammo och i "hästhagen" (motionsområde där det går unghästar sommar/höst) så ser jag en man med något som antingen var en tax eller fauve liknande? (Storlek med ung tax men såg mer fauvefärgad ut, och jag har aldrig sett en fauve i verkligenheten så vet inte hur stora de är).
Han försökte först hetsa hunden till att jaga en hare i hagen, och sen när den sprang efter så kallade han in den. Hunden verkade ungefär lika lost både på vägen ut som in, men verkade tycka kaninjakt var roligare än inkallning så är tveksam till hur länge den kommer lyda ;)
Är det så man tränar dem eller bevittnade jag något som var lika underligt som det såg ut? :confused:

(Att man normal sätt inte tränar dem på ett område där det konstant kommer joggare/motionärer/andra hundägare och går hästar är jag såklart med på :D)

Nej, så gör man absolut inte när man jagar in en drivande hund, så du bevittnade något väldigt udda :D
När jag fortsatte min promenad så såg jag karln vandra vidare genom hagen och eftersom han inte gick längs gången så antar jag att han letade mer hare, det kryllar av dem där. :rofl:
(Brukar stöta upp dem när vi kastar boll :angel:)

Hur laddar man upp videos när man inte längre har instagram?

För övrigt är jag tacksam för livet på landet nu när det regnar. Ut med barnen i regnkläder, hunden fick sin reflexsele och sen var vi ute. När det började ösregna så gick vi på äventyr i den gamla ladugården som inte är i bruk. Hunden har aldrig varit där inne, men jösses vilken glädje med alla dofter som lockade överallt. Men framför var det skoj att träna på sök och lydnad där inne, för då fick man verkligen se att matte är bäst ändå :D

Jäklar så arg jag är.
Var nyss ute på kvällspromenaden med Mamma Mu och Skägget. Pannlampa och flexikoppel. Bor man i skogen så är det vettig utstyrsel.
Hinner precis förbi hundgårdarna så dyker båda hundarna ner i diket och börjar äta på nått. Långa, jäkla flexikoppel. De hann få i sig en del innan jag fick håvat in dem. Där ligger ett gäng skivor formfranska :confused:
Precis utanför vårt hundstall!!
Forsätter vägen upp och hundarna drar mot diket igen. Mera brödskivor. Jag lyser mot diket och ser att det ligger en massa skivor på en stäcka på 20 m. Nu blir jag orolig. Tänk om de är preppade med nått? Det finns ju idioter till allt.
Så jag samlade ihop dem. Hittade även på motsatta sidan grusvägen. Allt som allt 24 skivor.

När jag kom in skickade jag en varning till grannen ifall jag missat något. De har också hund.
Det var dom som slängt ut det. Till fåglarna. Plaskblött bröd :meh:
Här försöker man ge hundarna vettig mat utan tillsattser, vete och annan skit men ikväll har de gluffsat i sig en massa bröd. Hoppas det inte var mögligt :mad:

Jäklar så arg jag är.
Var nyss ute på kvällspromenaden med Mamma Mu och Skägget. Pannlampa och flexikoppel. Bor man i skogen så är det vettig utstyrsel.
Hinner precis förbi hundgårdarna så dyker båda hundarna ner i diket och börjar äta på nått. Långa, jäkla flexikoppel. De hann få i sig en del innan jag fick håvat in dem. Där ligger ett gäng skivor formfranska :confused:
Forsätter vägen upp och hundarna drar mot diket igen. Mera brödskivor. Jag lyser mot diket och ser att det ligger en massa skivor på en stäcka på 20 m. Nu blir jag orolig. Tänk om de är preppade med nått? Det finns ju idioter till allt.
Så jag samlade ihop dem. Hittade även på motsatta sidan grusvägen. Allt som allt 24 skivor.

När jag kom in skickade jag en varning till grannen ifall jag missat något. De har också hund.
Här försöker man ge hundarna vettig mat utan tillsattser, vete och annan skit men ikväll har de gluffsat i sig en massa bröd. Hoppas det inte var mögligt :mad:
:banghead:
Fåglar ska inte äta bröd de heller. Det är definitivt inte bra fågelmat. :down:

:banghead:
Fåglar ska inte äta bröd de heller. Det är definitivt inte bra fågelmat. :down:

Jag har fortfarande hjärtklappning. Alla möjliga tankar for igenom hunvudet. Man har ju hört om kennlar som blivit utsatta för sabotage. Vi bor ju off med bara två hus i närheten. De vet ju att vi har hundar jag kunde inte föreställa mig att de kunde lägga ut mat i diket 15 meter från hundstallet och en halvmeter från vår väg :banghead:

Jäklar så arg jag är.

:banghead: Alltså människor, jag skulle också blivit galen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 125
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025