Ja det är en riiiiktigt fin tik, ca 7 månader på bilden. Himla glad och goJösses vilken snygging.
De är så snygga i rött också. Bra val av utrustning där av den som valt det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är en riiiiktigt fin tik, ca 7 månader på bilden. Himla glad och goJösses vilken snygging.
De är så snygga i rött också. Bra val av utrustning där av den som valt det.
Muskler, muskler o åter muskler, samt välslimmad. Snart är det simningssäsong, innan dess kan den få knata i snö o sen blåbärsris. Efter HD röntgen så kan den få dra samt knata upp o ner i grustag. Min förra BC med HD C fick aldrig problem med sina höfter.Jahapp. Idel positivt på denna fronten *behov av att skriva av mig*.
Små taggar högt uppe på lårbenet (osteofyter?) tyder på HD. Mer antiinflammatoriskt, lite mer motion men lugna puckar och så ska vi träffa sjukgymnast.
Både hoppfullt och inte. Tänker att vi upptäckte åtminstone det tidigt, hon är trots allt ganska exakt endast 8 månader.
Tips, tankar, erfarenheter?
Är inne på att skaffa fiskolja, har hört att omega 3 är bra, men hon äter ju trots allt färskfoder med lax med jämna mellanrum.
Slimmad är hon och ris brukar vi knata i. Tyvärr har hon tappat en del nu vid 1,5 månads vila. Hon är ju inte helt utan muskler. Har läst en avhandling från SLU, som handlade om förebyggande och genetiskt betingat, blev lite lugnare att det inte var mitt fel trots allt.Muskler, muskler o åter muskler, samt välslimmad. Snart är det simningssäsong, innan dess kan den få knata i snö o sen blåbärsris. Efter HD röntgen så kan den få dra samt knata upp o ner i grustag. Min förra BC med HD C fick aldrig problem med sina höfter.
I kombination med veterinärens undersökningar, när dom är klara och ni vet vad som felas, så rekommenderar jag verkligen att kontakta en BRA hundfysioterapeut som också kan gå igenom hunden (muskelärt), sätta ihop ett vettigt träningsprogram åt er etc.Slimmad är hon och ris brukar vi knata i. Tyvärr har hon tappat en del nu vid 1,5 månads vila. Hon är ju inte helt utan muskler. Har läst en avhandling från SLU, som handlade om förebyggande och genetiskt betingat, blev lite lugnare att det inte var mitt fel trots allt.
Men då finns det hopp! Det värsta som kan hända är att hon får ont och inte kan röra sig, då blir både hennes och mitt liv tråkigt.
Tack vad snäll du är!I kombination med veterinärens undersökningar, när dom är klara och ni vet vad som felas, så rekommenderar jag verkligen att kontakta en BRA hundfysioterapeut som också kan gå igenom hunden (muskelärt), sätta ihop ett vettigt träningsprogram åt er etc.
Visst bor du inte i närheten av Stockholm? Går till en jättebra hundfysioterapeut norr om stockholm men kan tyvärr inte tipsa om någon bortom stockholm. Men det kan säkert andra här!
Håller tummarna för er!
Ok. Jag ligger på mage i sängen. Ebrah ligger på täcket mellan mina ben, har tagit min ena vad som huvudkudde och är allmänt bökig. Aysu ligger ihoprullad bredvid mig, la upp huvudet på min rygg och är allmänt mysig. Men det är nog svårt att sova såhär..
Här ligger alltid Alpina i sängen när vi ska sova och Shiera ligger på golvet på min sida.. gärna _under_ elementet!Så olika det kan vara. Jag har erbjudit mina 4 hundar plats i sängen och ingen nappade mer än Skägget. Men jag fick lyfta upp latmasken
Jarla ligger i badrummet, Mamma Mu i soffan och Criga vid ytterdörren där det drar som mest.
Sängen är för varm för dem
Jag vaknade nyss, med galet ont i hela kroppen eftersom vi sovit så konstigt. Bestämde mig för att gå på toa, går så konstigt att jag lyckas sparka hårt(!) i en byrå, kommer till sängen och får flytta hundarna för att inte trilla ut själv... Sedan såg jag blod på min tåSå olika det kan vara. Jag har erbjudit mina 4 hundar plats i sängen och ingen nappade mer än Skägget. Men jag fick lyfta upp latmasken
Jarla ligger i badrummet, Mamma Mu i soffan och Criga vid ytterdörren där det drar som mest.
Sängen är för varm för dem