Aysu har ju sin skadade trampdyna, och Ebrahs icebug-sår på tassen har fått en fin sårskorpa nu som jag inte vill att slits bort, så idag blev det cykeltur istället för lösspring!
Ungefär 1 1/2 mil bredvid cykeln blev det. Snabbt och stökigt i början, men så fort stöket lagt sig så blev det helt fantastiskt fint. Sista kilometern ungefär så la båda damerna ner tempot, då var de trötta
Nu har de båda fått stretching och lunch och sover gott i soffan. Jag funderar lite på om vi ska börja cykla oftare. Delvis för att Ebrah är dålig på att gå i koppel, delvis för att jag är så jäkla långsam när jag går att det inte blir någon direkt träning för dem. Jag märker att de blir mer avslappnade i kropparna om de får trava bredvid cykel eller gå i flexi istället för i korta läderkoppel, just för att de kan hålla ett för dem lämpligare tempo. Jag vågar dock inte ha båda i flexi samtidigt, så det blir lite varannan promenad för dem. Nu funderar jag alltså på att cykla till de ställen där jag kan ha dem lösa, så att det mest blir koppelpromenader när vi går rastningsrundor... Får se lite om det kan fungera.
Och justja. Nu har en fin salukitik hamnat på annons för omplacering. Det är något med henne som jag verkligen gillar, utan att riktigt veta varför. En något äldre (inte gammal) tik som uppfödaren säljer pga tidsbrist. Hade jag bott bättre och haft bättre ekonomi hade det utan tvekan varit lockande. Jag gillar ju gamla, kloka salukis