Tiden verkligen springer iväg, Qain är nu 9 månader och väger 29 kg. En otroligt härlig hund att arbeta med, ska bli så kul att se vad det blir av honom som stor
Visa bifogad fil 13624
Satan vad vacker!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tiden verkligen springer iväg, Qain är nu 9 månader och väger 29 kg. En otroligt härlig hund att arbeta med, ska bli så kul att se vad det blir av honom som stor
Visa bifogad fil 13624
Vilket fint uttryckTiden verkligen springer iväg, Qain är nu 9 månader och väger 29 kg. En otroligt härlig hund att arbeta med, ska bli så kul att se vad det blir av honom som stor
Visa bifogad fil 13624
Otroligt finTiden verkligen springer iväg, Qain är nu 9 månader och väger 29 kg. En otroligt härlig hund att arbeta med, ska bli så kul att se vad det blir av honom som stor
Visa bifogad fil 13624
Visa bifogad fil 13624
Visa bifogad fil 13624
Ush, jag är så nervös, imorgon ska hundvakten köra min älskade lilla Daud till Karlstad för att operera hans OCD. Jag är livrädd för att telefonen ska ringa för de hittat skit som gör att prognosen blir dålig
Vilken härlig färg!Tiden verkligen springer iväg, Qain är nu 9 månader och väger 29 kg. En otroligt härlig hund att arbeta med, ska bli så kul att se vad det blir av honom som stor
Visa bifogad fil 13624
Det är tre gånger till - men jag vet inte om jag går. Och ja, konceptet för kursen är och det är absolut jätteroligt att brukshundsklubben kör med ett sådant koncept. Problemet är kanske ligger där. Det är av naturliga skäl svårt för folk som jobbar ideellt att få en tillräckligt stor "verktygslåda" för att arbeta utanför deras egen intressesfär (=deras drivkraft för att öht göra jobbet). Jobbar man med de stora brukshundsraserna kanske man aldrig funderat över hur olika övningar fungerar rent praktiskt med hundar med olika storlek/mentalitet/driv. Jag tror t.ex. att få på klubben ens mött t.ex. en azawakh eller caanan dog.Jag kan förstå att du tyckte att det var onödig tid för det lät verkligen inte som en övning för din hund, var det en en-dagskurs? Det finns så många fler lekar än att man ska locka hunden genom att backa upprätt, och detta är inte en övning som är till för alla hundar oavsett storlek.
Synd att det blev så fel för konceptet på kursen låter kul.
Jag blir så glad över din glädje i EffieI helgen har lilla Effie fått öva på massor.
Varit på kalas hos min bror mitt i stan. De har hägnat in en del av baksidan av tomten och Effie vart cool som hejsan. Hälsade knappt på folk om de inte inbjöd till det. Bror min lärde henne massa dumheter som att bita i händerna. Lyckligtvis verkar det som om hon bara kopplade ihop det med honom för alla vi andra klarade oss
Mycket hästträning, Satt upp och hjälpte väninnan med sin häst och perfekt träning att a Efffie utanför paddocken och inte bry sig om att vi red omkring.
Hela söndagen gick åt till att busa med basenjisarna så det var en mycket trött Effie igårkväll.
Lilly verkar uppskatta Effie mer och mer. Effie får rejäla tillsägelser av basenjisarna när de är inne för inomhus leker man sällan, eller inte alls. Utomhus däremot. Lilly är nu den som först inbjuder till lek. Underbart.
I lördags fick jag dock skäll av Effie. Var iväg på tjejkväll och kom hem sent varpå sambon och Effie somnat i soffan. Öppnade dörren och klev in och fick 2 rejäla skall och en dov morrning av fröken innan hon insåg att det var jag.
I söndags när sambon kom hem lyfte hon knappt på huvudet..
Hallå? är inte jag värd att vakta liksom? Eller så tycker hon att jag ska lösa allt
Så glad i denna lilla fröken
Problemet är kanske ligger där. Det är av naturliga skäl svårt för folk som jobbar ideellt att få en tillräckligt stor "verktygslåda" för att arbeta utanför deras egen intressesfär (=deras drivkraft för att öht göra jobbet). Jobbar man med de stora brukshundsraserna kanske man aldrig funderat över hur olika övningar fungerar rent praktiskt med hundar med olika storlek/mentalitet/driv. Jag tror t.ex. att få på klubben ens mött t.ex. en azawakh eller caanan dog.
Var var ni,både skog o en backeAmmo och jag har varit ute i skogen och promenerat. Jag har gått ca 5km och Ammo minst det dubbla. Mulet men skönt promenadväder ute.
Finaste hunden Visa bifogad fil 13649
Var var ni,både skog o en backe