Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min hund är lite understimulerad för tillfället. Hon är hemma med sjuk husse.

Sambon ringde igår och bara hjälp... hon måste aktiveras och då är det bara att köra på sjuk eller ej. (vanlig förkylning eller menar en manflu)

Lustigt det där med vad man dras till för utseende på hundar. Jag älskar ju vallhundsutseendet för det utlyser för mig en funktionell hund, samma med draghundar och jakthundar.. Ser de proportionerliga, funktionella och sunda ut så är oddsen att jag gillar utseendet på dem :D

Sen har jag dock alltid svårt för tunga hängöron, sträv och krullig päls :angel:

Lustigt det där med vad man dras till för utseende på hundar. Jag älskar ju vallhundsutseendet för det utlyser för mig en funktionell hund, samma med draghundar och jakthundar.. Ser de proportionerliga, funktionella och sunda ut så är oddsen att jag gillar utseendet på dem :D

Sen har jag dock alltid svårt för tunga hängöron, sträv och krullig päls :angel:
Ja alltså, tex en bra faraohund ser jag som långt mycket snyggare än trubbnosar, mastiffer med extremt mycket hud, utställningsavlade hundar av vilken ras som helst... Men jag gillar ändå inte öronen :angel: Skulle de passa mig mentalt så hade det verkligen varit så att jag tagit en trots öronen, inte så att öronen varit ett plus (som många verkar tänka). Hade salukis haft stående öron så hade jag inte valt bort dem heller. Finns ju vissa kuperade salukis som ser helfåniga ut :p

Hrmm, riktiga hundöron skall stå upp! Inte vara sladdriga trasor som hänger ner!
Ja, ok, du har rätt ;)
Alltsa_den_dar.jpg

Jag försöker att se det så! Men sen ska man komma in också och det är väl det som är svårt. Jag har inte jättedåligt meritvärde från gymnasiet men långt ifrån tillräckligt bra för veterinär. Så högskoleprovet är min vän (”vän”) antar jag :angel:

Kolla Danmark, jag känner flera som läst till veterinär och läkare där.

Smaken är verkligen som baken. Folk drar efter andan varje gång jag säger att tollarna är fula. Jag gillar de flesta raser med ståndöron. Sen gillar jag typ alla raser med krullpäls. Två ganska olika egenskaper kanske. :D

Jag har svårt för små hundar, speciellt såna där översöta varianter med stora ögon. Fast det är inte så underligt, det sägs ju att vi delvis avlat fram sådant för att det påminner om småbarn, och jag tycker aktivt illa om småbarn. ;P

Och sen är jag ju helt insnöad på trubbnos så jag tycker långa näsor ser lite konstiga ut. ;) Speciellt på nära håll har jag upptäckt nu när jag tränat ihop med en del långnäsor på sista tiden.

Skäggiga varianter och andra med sträv päls klippt på ett väldigt specifikt sätt ser för mig ut som de är konstgjorda, men jag tycker inte illa om utseendet. Jag blir bara förvånad när de rör på sig. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
366
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 494
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025