Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh ja juste cornishen finns ju också :D. Har ingen större kunskap om vad som skiljer dem åt tyvärr, men pälsen ser ju för mysig ut :love:
En fd bekant hade cornish, en vit med rödaktiga fläckar. Hon hade även podenco (vit med röda fläckar där med alltså). Katten gillade att gå ut i koppel när vädret tillät, så åtminstone någon gång gick hon ut med katt + hund samtidigt. Det såg kul ut :D

Åh, det lät ju inte allt för tokigt... Jag har fortfarande inte orkat bry mig om att laga väggarna hemma efter valptugg. Det var bara snart 10 år sedan de tuggades på (första gången...). Visst finns det katter som inte hårar? Sådana där med lite småkrullig päls? Sådan kan jag ha!

Det finns ju läderråttor även bland katter :up:

Jag har ju redan fetto-Knutte. Han är lika stor som en hund så övergången blir enkel :D

:p
En cornish rex var det jag tänkte på! :D Devon rex verkar ha mycket kortare huvud bland annat?

Åh, Cornish! Har ett par i i gifta släkten som bott med oss i perioder. Dom har fått en inbiten hundälskare som mig att tycka det är rätt mysigt med katter. Men så har dom ju en hel del gemensamt med hundar också. Möter alltid i dörren, sociala som tusan. Vill alltid vara med (när dom inte letat upp en varm dator eller ett element att ligga på). Ofta lika uppmärksamhetskrävande som hundar också :D

Sitter och kollar på småhundar. Konstaterar att nedklippta yorkshireterriers är skitsöta. Konstaterar också att jag inte vet något om dem egentligen men säkert skulle bli tokig på både päls och storlek på hunden om jag hade en själv :p

919108_520053848055812_1155655218_o.webp
Jag hittade bara denna, på förra hunden. Ändå har jag ett minne av att mamma ska ha en bild på Zeppe o Margit där det syns att de är ute och går. Nåja :p

Jag är för övrigt galet sugen på träningsläger i sommar. Skulle vara himla roligt. Men så till problemet; tänk om man hamnar med en riktig skitinstruktör? Många läger är ju så himla dyra, tänk om man kastar pengarna i sjön och åker hem efter två dar? :confused:

Vad är rimligt pris egentligen? Kikar på en nu som ligger 4 timmar från mig. Då är det fem dagar, ingen kost eller logi (det får man ordna själv), 3400 kr. Hade ni betalat det?

Hm, med boende skulle det landa på 6000 kr. Jag vet inte, plötsligt blir jag snål. :o
Finns ju ändå en hel del hundrelaterat vi skulle kunna göra för de tusenlapparna...

Visa bifogad fil 10773
Jag hittade bara denna, på förra hunden. Ändå har jag ett minne av att mamma ska ha en bild på Zeppe o Margit där det syns att de är ute och går. Nåja :p

Åh, fin! :love: Har två halvsiameser som gärna följer med ut på promenad!
Till mattes förtret, för det slutar ju nästan alltid med att de sitter och skriker under något träd, och så har matte inte hjärta att bara gå så då blir det snålskjuts hemåt... :cautious:

Numera är de bara tillåtna att följa med på den korta rundan. :angel:

Skyddsmåndag igår, det var kuuuuul sa Pu och hon var så duktig :love: ! Bra i korgen och bra i ärmen, det här känns som en bra början på året :up: !
27173698_1604748429615283_1916156445854628770_o.jpg

Nu hoppas vi att vi inte får några mer avbrott pga skador på klor eller annat, utan bara kan kötta på :) !

Nu har även wachtelhundarnas index slagit igenom.
Ladda har ED 106 och HD 110, hennes tilltänkta hane har ED 99 och HD 109. SWK har inga restriktioner kring detta, och spontant känner jag mig trygg med att använda hanen ändå - även om det så klart vore nice med alla siffror över 100.
Parningens index skulle hamna på ED 103 och HD 110.
Jag har mailat avelsgruppen och frågat i alla fall, hur det är tänkt att indexet ska användas.

Nu har även wachtelhundarnas index slagit igenom.
Ladda har ED 106 och HD 110, hennes tilltänkta hane har ED 99 och HD 109. SWK har inga restriktioner kring detta, och spontant känner jag mig trygg med att använda hanen ändå - även om det så klart vore nice med alla siffror över 100.
Jag har mailat avelsgruppen och frågat i alla fall, hur det är tänkt att indexet ska användas.

Tanken är väl att hanen och tikens gemensamma index ska delas på två och den summan bör vara över 100. Har du dessutom själv gjort din research på hur det ser ut i linjerna så tycker jag nog inte det finns en anledning att tveka alls. ;)

Tanken är väl att hanen och tikens gemensamma index ska delas på två och den summan bör vara över 100. Har du dessutom själv gjort din research på hur det ser ut i linjerna så tycker jag nog inte det finns en anledning att tveka alls. ;)

Jag lade till parningens index, men du var för snabb :D
Nej, jag känner ingen anledning att tveka :) Hanen jagar dessutom riktigt bra och jag tror att han kommer passa henne utmärkt. Men jag blir lite fundersam över SWKs brist på information i ämnet och hur det är tänkt att användas.

Jag lade till parningens index, men du var för snabb :D
Nej, jag känner ingen anledning att tveka :) Hanen jagar dessutom riktigt bra och jag tror att han kommer passa henne utmärkt. Men jag blir lite fundersam över SWKs brist på information i ämnet och hur det är tänkt att användas.

Morgonpigg (...typ) :D
Det låter ju bra. Jag hade själv inte brytt mig om en siffra på 99, det kan ju exempelvis även handla om var man röntgat så någon annanstans hade han förmodligen hamnat över 100-sträcket. Ska bli otroligt spännande att följa era parningsplaner! :love:

Morgonpigg (...typ) :D
Det låter ju bra. Jag hade själv inte brytt mig om en siffra på 99, det kan ju exempelvis även handla om var man röntgat så någon annanstans hade han förmodligen hamnat över 100-sträcket. Ska bli otroligt spännande att följa era parningsplaner! :love:

Hanen har ett syskon med ED1, jag tror att det är den som drar ner indexet något :)
Tack, jag är redan skitnervös och har inte ens pratat med hanhundsägaren än :laugh:
Så vem vet - det kanske blir en helt annan hane till slut ändå :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
112 668
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
115 050
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
57 774
Senast: bollen__
·
D
Övr. Hund Har du någonsin hamnat i nån dispyt/konflikt nån gång med nån närstående eller bekant eller kanske rentav främmande om din hund? Eller...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
6 555
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit