Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dags att presentera vår nya flockmedlem Helga. En riktigt trevlig tjej med massor av potential!
Det var väldigt svårt att få en bild på henne ifrån sidan då hon håller sig väldigt nära hela tiden. Bäst fick bli den sista även om hon står på ojämt underlag så att hon blev lägre i bakkärran.
TiQ5LRN.jpg
xI8rK8N.jpg
Gdud2Yf.jpg
Ni2iRb2.jpg
Är Helga pinnen eller det fyrfotade djuret i bakgrunden? :D

Varit ute och kört igenom lite lydnadsmoment med Nessie nu på morgonen, jättetaggad corgi! Igår så hjälpte maken till och fick leka tävlingsledare, visade sig att jag verkligen behövde det då jag glömde vänta på "moment slut" hela tiden. Hade egentligen tänkt åka till klubben och köra lite agility men det var bokat för BPH hela dagen så ska försöka komma iväg idag istället. Vovvarna fick träna lite balansboll istället, hade full sjå med att försöka ha bara en hund på bollen :laugh:.

Nano och Nessie:
36693036_10215242062279085_5016123520820707328_n.jpg

Nike:
36678519_10215242062839099_4170611955372916736_n.jpg

Nessie:
36694735_10215242061919076_7454993229243482112_n.jpg

Sambon och Frank är borta i en vecka nu, så Morris och jag är kvar ensamma hemma. Det är första gången Morris är hemma utan Frank och han är så himla mycket lugnare helt plötsligt. Går och lägger sig självmant, kommer till ro snabbare och har bättre aptit.

Stackaren, det får mig att undra hur jobbigt han tycker det är att bo med Frank egentligen. Vi som bara trodde han var en lite stökig tonåring, i själva verket kanske han är tokstressad. :cry:

Idag fyller Svansson 10 år! Det firar vi genom att ligga i trädgården och slappa samt att Svansson har fått en lammnacke att gnaga på till hans stora glädje!

(Dock blir jag alltid lika förundrad över hans stil - han vägrar använda tassarna och har dom så långt som möjligt från benet :o Det känns inte helt normalt?!)

8635A0CD-9200-42F7-988C-0C2BE0747EAE.webp

Vi har spenderat eftermiddagen i skogen bakom huset. Så skönt att inte jäkta runt någon km-runda för engångsskull, utan bara strosa på stigarna och låta hundarna knalla lite som de vill. Värmen gör sitt om man säger så, nu sover alla tre som stockar :love:
5.png

Hur lång tid är det rimligt att vänta nu i semestertider för att få återkoppling från behandlande veterinär? För två veckor sedan ungefär ringde jag till den kliniken där jag varit inne med Filimon och där han fick sin diagnos och sin behandlingsplan, berättade att han hade dött av vad jag misstänker är brusten aorta och bad att få prata med den veterinären vi haft. Hon var inte tillgänglig då pga patient men det lämnades ett meddelande att jag ringt och hon skulle ringa tillbaka. Nu har det som sagt gått 2 veckor och ingen har ringt tillbaka. Förstår att det är mycket nu med semestrar osv (hon hade inte semester förrän senare) men är 2 veckor rimlig väntetid eller är det befogat att ringa och jaga?

Hur lång tid är det rimligt att vänta nu i semestertider för att få återkoppling från behandlande veterinär? För två veckor sedan ungefär ringde jag till den kliniken där jag varit inne med Filimon och där han fick sin diagnos och sin behandlingsplan, berättade att han hade dött av vad jag misstänker är brusten aorta och bad att få prata med den veterinären vi haft. Hon var inte tillgänglig då pga patient men det lämnades ett meddelande att jag ringt och hon skulle ringa tillbaka. Nu har det som sagt gått 2 veckor och ingen har ringt tillbaka. Förstår att det är mycket nu med semestrar osv (hon hade inte semester förrän senare) men är 2 veckor rimlig väntetid eller är det befogat att ringa och jaga?

Jag hade ringt och jagat.

Är väl inte så orimligt kan jag tycka när det inte gäller något akut, 2 veckor är inte så lång tid särskilt inte under högsäsong. Däremot kanske det är bättre att få be om en telefontid så det finns bokat?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 874
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat