Bra kamouflage mot stenen! Liknande färger i stan kan jag tänka mig Som militärkamouflage för strid i stadHon är förvånansvärt osynlig i förvånansvärt många situationer
Visa bifogad fil 16780
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bra kamouflage mot stenen! Liknande färger i stan kan jag tänka mig Som militärkamouflage för strid i stadHon är förvånansvärt osynlig i förvånansvärt många situationer
Visa bifogad fil 16780
Jag sitter och kikar efter klövjeväskor till Tonto. Floki kanske är lite ung för en väska än? Men tycker att alla är i så skrikiga färger. Vill gärna ha blått eller mörkgrönt. Ljusblått går också bra. Men hittar mest i neongrönt, orange och rött. Vad har ni för väskor till era hundar?
Haha Ascot kommer gärna med mina strumpor eller underkläder, strumpor är dock det bästa! Han kommer nästan alltid till en för att vissa upp vad han har ”hittat”, dvs tagit från min klädstol eller från tvätthögen men han kan även, särskilt om man inte är i rummet, lägga kläderna i sin korg och sen lägga sig på kläderna .Ja, Tinja, du är ju rätt speciell..
Hon var iallafall skitstolt över sitt fynd.
Jag har ju problemet att Tinja ryckte loss min toarullshållare från väggen Så hon tyckte väl den där toarullen som stod på soptunnan var väldigt lättillgängligHaha Ascot kommer gärna med mina strumpor eller underkläder, strumpor är dock det bästa! Han kommer nästan alltid till en för att vissa upp vad han har ”hittat”, dvs tagit från min klädstol eller från tvätthögen men han kan även, särskilt om man inte är i rummet, lägga kläderna i sin korg och sen lägga sig på kläderna .
Testat nutrolin? Jag har fått bättre resultat med den än med fiskolja och så slipper man stanken.Idag var en bra hunddag Ordnade så att jag själv kunde rasta hundarna på lunchen (det gick jättesmidigt!) och efter jobbet så tog vi en milslång cykeltur. Hundarna hade överskottsenergi eftersom de inte kan springa nu när Aysus trampdyna är trasig (eller ja, Ebrah kan ju, men hon vill ju helst leka med Aysu...) men efter cykelturen är de mycket nöjdare och gladare.
Imorgon kommer hundrastaren ta dem igen när jag jobbar, men sedan tar jag dem själv, åtminstone månaden ut. Fungerar det bra så kommer jag fortsätta ta dem själv, fungerar det inte kommer jag leta efter en ny hundrastare. Den vi har nu har börjat tröttna på mig och skrev i ett sms häromdagen att det kanske finns andra hundrastare som erbjuder mer det jag vill ha (m.a.o. jag är skitjobbig och hon är less på mig som kund). Kan bli intressant det här
Nu är det i alla fall dags att klippa klor, nattrasta oss och sedan sova. Funderar på att köpa fiskolja till Aysu imorgon för att få trampdynan att läka snabbare... Synd att det inte är Ebrah som behöver fiskolja. Aysu hatar fisk, Ebrah älskar det.
Jag tipsar också om Nutrolin! Min äldsta vägrar fiskolja, de andra är väl sisådär kräsna. Men Nutrolin oljan går ner Började med den när den ena hade ett jack i trampdynan. Om det skyndade på läkningen vet jag inte men de är fina i päls o tassar nu iafIdag var en bra hunddag Ordnade så att jag själv kunde rasta hundarna på lunchen (det gick jättesmidigt!) och efter jobbet så tog vi en milslång cykeltur. Hundarna hade överskottsenergi eftersom de inte kan springa nu när Aysus trampdyna är trasig (eller ja, Ebrah kan ju, men hon vill ju helst leka med Aysu...) men efter cykelturen är de mycket nöjdare och gladare.
Imorgon kommer hundrastaren ta dem igen när jag jobbar, men sedan tar jag dem själv, åtminstone månaden ut. Fungerar det bra så kommer jag fortsätta ta dem själv, fungerar det inte kommer jag leta efter en ny hundrastare. Den vi har nu har börjat tröttna på mig och skrev i ett sms häromdagen att det kanske finns andra hundrastare som erbjuder mer det jag vill ha (m.a.o. jag är skitjobbig och hon är less på mig som kund). Kan bli intressant det här
Nu är det i alla fall dags att klippa klor, nattrasta oss och sedan sova. Funderar på att köpa fiskolja till Aysu imorgon för att få trampdynan att läka snabbare... Synd att det inte är Ebrah som behöver fiskolja. Aysu hatar fisk, Ebrah älskar det.
Testat nutrolin? Jag har fått bättre resultat med den än med fiskolja och så slipper man stanken.
Jag tipsar också om Nutrolin! Min äldsta vägrar fiskolja, de andra är väl sisådär kräsna. Men Nutrolin oljan går ner Började med den när den ena hade ett jack i trampdynan. Om det skyndade på läkningen vet jag inte men de är fina i päls o tassar nu iaf
Klådan/mjällen satt bara i ca ett dygn, nu är den helt borta i princip. Ska till veterinären för säkerhetsskull idag men känns skönt att hon mådde bättre så snabbt.Upptäckte att valpen/unghunden (9 månader) kliade sig ovanligt mycket igår, och har fortsatt med det idag. Idag ser jag mjäll på bakre delen av kroppen/ryggen.... Pälsen är glansig och välmående i övrigt. Misstänker mjällkvalster. Veterinär är bokad på onsdag. Någon som har erfarenhet av mjällkvalster? Lätt/svårt att bli av med det? Om det nu är det d.v.s.
Nu är han hemma igen, min lilla mymla och har fått en minnesplats i bokhyllan med sina rosetter, favoritleksaken han haft sen han var valp och en bit hår från svansen. Åkte in till Sysav tidigt i morse och var med under hela kremationen, fick askan med hem direkt efter. Även om han inte finns med oss längre känns det ändå som att cirkeln på något sätt är sluten när hans aska ändå är här och man kan gå in och "hälsa på honom" när man känner för det.