Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla utom en eller två av mina är såna, mer eller mindre. Tror det är vallhundsmentaliteten? Det gör att man tycker att andra hundar är nästan lite korkade :angel:

Floki är så mycket valp än, men jag tror nog att han kommer bli likadan. Rollo är som en Rollo-kola i jämförelse. Söt men ganska seg.

Var på privatlektion idag på morgonen och Breeze fick i första pausen instruktören att undra om han inte är lite dum i huvudet trots allt. ;P Vi jobbade med budföring (för han avvek på sista träningstävlingen för att kolla en väska) och hade ställt ut lite störning.

Okej att han springer dit en gång för att kolla vad det är, men han gör samma fel flera gånger i rad trots att han fick sig en rejäl utskällning och trots att han fick belöningar hos både mig och mottagaren och visste att vi hade både korv & leksaker. Dessutom bestod störningen av en tom flaska, ett par gamla sandaler och ett sittunderlägg, så det var ju inte precis julafton. Så det kan hända att han inte bara är envis utan lite bakom flötet. ;P

Var och handlade i zoobutiken idag för att köpa ny klotång, blev en tålig gömma-godis-i-leksak också, för det är ju faktiskt bara 22 dagar kvar innan jag får hem en valp :angel:
Tinja är dock väldigt bestämd över att hon SKA ha en godispinne innan vi går ut. Hon drar hela köret; lägger i bromsen och glor på mig tills jag tar en jäkla kycklingpinne :rofl: Hoppade nästan upp på disken när kassören sträckte ut den till henne :o
C4A8B143-D635-4405-9428-D8C84E754807.webp

Nu är aussien nöjd iallafall :D

@Fisherling har du bokat valp nu? Det har jag missat, vad blev det för något? Har föräldrarna några meriter? Färg? Ja, alltså berätta allt nu!!?? :love::love: Har du nån bild än?
Ja, jag kommer få hem en valp om 23 dagar! Räknade fel, kanske för att jag vill att det ska vara kortare tid kvar :angel:
Båda föräldrarna och deras nära släkt har en hel del meriter, inom allt möjligt. Bruks, agility, lydnad och lite annat.
Jag vet dock ännu inte vilken tik som blir min :p Så jag vågar inte säga för mycket. Det har gått åt skogen flera gånger, så jag håller andan tills jag får höra vilken som är min :love:

@Tonto Mamma brukar alltid reta mig för att jag pratar så mycket med Tinja, "tror du hon kan svenska eller?" Men det kan hon ju typ :rofl:

Morsan har börjat "prata runt" allt som har med hundarna att göra. Säger tex "är det dags för det där som börjar på m?" när hon vill fråga om jag ska mata dem osv :p Allt detta för att vi båda upplever att Aysu förstår lite väl mycket annars. Problemet är bara att hon nu förstår även morsans prat som inte är tänkt att förstås :D (och nej, det gäller inte bara mat, men det var det lättaste exemplet att ta)

Ebrah förstod sig inte på sin födelsedagspresent :( Hon fick en råtta. En riktig som var tänkt till reptilmat alltså. Inte sjutton ville varken hon eller Aysu ha. De nosade, nosade, gick runt, nosade... Ebrah petade lite på sin. Jag sprättade även upp råttorna lite för att visa att det fanns mat där under pälsen, men inte heller det fungerade... Nåja. Får testa igen vid annat tillfälle...

Morsan har börjat "prata runt" allt som har med hundarna att göra. Säger tex "är det dags för det där som börjar på m?" när hon vill fråga om jag ska mata dem osv :p Allt detta för att vi båda upplever att Aysu förstår lite väl mycket annars. Problemet är bara att hon nu förstår även morsans prat som inte är tänkt att förstås :D (och nej, det gäller inte bara mat, men det var det lättaste exemplet att ta)

Ni får väl börja prata Engelska. En klassiker de flesta föräldrar har dragit till med inför små öron ;)

Ebrah förstod sig inte på sin födelsedagspresent :( Hon fick en råtta. En riktig som var tänkt till reptilmat alltså. Inte sjutton ville varken hon eller Aysu ha. De nosade, nosade, gick runt, nosade... Ebrah petade lite på sin. Jag sprättade även upp råttorna lite för att visa att det fanns mat där under pälsen, men inte heller det fungerade... Nåja. Får testa igen vid annat tillfälle...

Men är det vanligt att hundar gillar att äta råtta?
Jag har kompisar med terriers som jagar råttor, men de biter bara ihjäl dem och struntar i dem sedan, även om de hade fått äta om de velat :)

Så var veckans kloklippnings-cirkus avklarad! Inte för att det är svårt att klippa klorna på dem, tvärtom! Hämtar klotång och godisburk och har sen tre överentusiastiska hundar klättrandes på mig som alla tycker att det deras tur att klippa klorna. Jag brukar halvligga i "hundsoffan" (ja, hundarna har en egen soffa som de kan ligga i) med en hund i famnen på rygg och två i ivrig väntan. Idag var det lite mer cirkus än annars då valpen var precis överallt, hennes glädje var minst sagt översvallande så hon fick vänta till sist :meh:. Nessie fick vara först idag men hon tyckte att hon kunde få en omgång pedikyr till och hängde sen hoppfullt på en tills jag plockade bort grejjerna. Nike är väl den lugnaste av alla tre, hon sätter sig där hon får plats och viftar hoppfullt på svansen. Nano var som sagt eld och lågor, jag började med att ta henne i famnen men kom på att en överlycklig hund som viftar på svansen och på hela kroppen samtidigt inte så lätt att klippa klorna på. Hon var lugnare sen närhon fått vänta en stund.
Nu blir det promenad och sen lite lydnadsträning med Nessie :), försöker intala mig själv att jag ska iväg till gymmet sen och träna mig själv också..

Måste fråga - är snusnäsduken ett halsband eller en "riktig" som du bara knutit runt hennes hals?
Det är så snyggt! :love:
Åh tack! Det är bara en vanlig snusnäsduk som jag har på henne när vi vistas i stan och så. Hon tenderar att vara så kamouflerad i stadsmiljö att folk går in i henne eller trampar på henne, men med den rosa snusnäsduken verkar folk lägga märke till henne lättare :D

Åh tack! Det är bara en vanlig snusnäsduk som jag har på henne när vi vistas i stan och så. Hon tenderar att vara så kamouflerad i stadsmiljö att folk går in i henne eller trampar på henne, men med den rosa snusnäsduken verkar folk lägga märke till henne lättare :D
Naw hur kan folk gå miste om den sötnosen??? :love::love:
Jag smet in på glitter efter jobbet och köpte en också till hunden :angel::D och en till mig själv (fast i annan färg)! :cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 889
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat