Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag beklagar verkligen sorgen. Vad fint du har gjort det.

Vi har nära det lokala krematoriet och jag funderade faktiskt häromdagen om man fick vara med när det är dags för min soulkatt.
Man får lov att vara med, det får man även vid kremering av människor. Jobbar som krematorietekniker (människor) till vardags och för mig är det självklart att vara med hela vägen när ett djur går bort. För mig är det ett sätt att gå vidare och bearbeta sorgen att se djuret gå från kropp till aska. För mig hade det ultimata varit att själv köra honom hemifrån direkt till krematoriet men pga olika anledningar var det inte möjligt denna gången tyvärr.

@AraSlei Då är det dags för ögon o öron vilken dag som helst,och bara för att kasta sten i glashus,lite bilder på dom.
Har du klurat ut än vilken färg "skäck" nr 2 har?

Var vid ån igen, och tog med bollen den här gången. Kastade ut den rätt kort eftersom Ammo inte simmar särskilt bra men råkade till slut kastade ut den helt för långt.
Ammo ville först inte ta den, plaskade mest runt och skällde ut bollen, så jag räknade den som förlorad. Efter typ 20 min bus och funderande/testande beslutade sig Ammo till slut för att helt enkelt plaska ut och hämta den. Duktiga hund :love:
Lagom långt ut enligt Ammo:

Ammo försökte även vika ut mer vass i vattnet för att nå bollen :angel:

Men skam den som ger sig ;)
36490776_10155247351166707_6142027980328665088_n.jpg

36587354_10155247351321707_5604702222702084096_n.jpg
Glaciös kille :D;)

Alltså dessa hundar!! Häromdagen när jag kom hem sa mamma att hundarna hade smitit ur hundgården för de låg på hennes trapp när hon kom hem. Jag såg ut som ett frågetecken för jag hade ju lämnat dem inne hos mig (bor på samma gård) så jag fattade ingenting. Det visade sig att de hade helt sonika hoppat ut genom fönstret och jag bor i en ombyggd lada på 'höloftet'.:crazy: :nailbiting: Nu finns det ett tak under detta fönster men det är iallafall en bit över 2 m högt som lägst. Behöver jag säga att jag numer är väldigt noggrann att stänga alla fönster när jag lämnar dem! :meh: Ingen verkar ha skadat sig iaf utan de var lika glad och pigga som vanligt!

Alltså dessa hundar!! Häromdagen när jag kom hem sa mamma att hundarna hade smitit ur hundgården för de låg på hennes trapp när hon kom hem. Jag såg ut som ett frågetecken för jag hade ju lämnat dem inne hos mig (bor på samma gård) så jag fattade ingenting. Det visade sig att de hade helt sonika hoppat ut genom fönstret och jag bor i en ombyggd lada på 'höloftet'.:crazy::nailbiting: Nu finns det ett tak under detta fönster men det är iallafall en bit över 2 m högt som lägst. Behöver jag säga att jag numer är väldigt noggrann att stänga alla fönster när jag lämnar dem! :meh: Ingen verkar ha skadat sig iaf utan de var lika glad och pigga som vanligt!
Ajaj hopp genom fönstret. Ingen bra vana!

Dags att presentera vår nya flockmedlem Helga. En riktigt trevlig tjej med massor av potential!
Det var väldigt svårt att få en bild på henne ifrån sidan då hon håller sig väldigt nära hela tiden. Bäst fick bli den sista även om hon står på ojämt underlag så att hon blev lägre i bakkärran.
TiQ5LRN.jpg
xI8rK8N.jpg
Gdud2Yf.jpg
Ni2iRb2.jpg

Nej verkligen inte!! De har aldrig visat intresse för det förut så jag skulle bra gärna vilja veta varför och hur de ens kom på tanken denna gång! Men Tripp är väldigt försigkommen så det är garanterat han som kom på idén! :devil:

Tinja har hoppat ner från vår 2 meter höga altan på landet, två gånger.. :angel:
Första gången gick min lillasyster förbi nedanför och sa "Hej Tinja!" när hon var uppe på altanen, varpå Tinja sa "HEJ FÅNGA MIG" och bokstavligen flög ner på min syster :rofl: Tur att hon hade snabba reflexer och fångade henne.
Andra gången frågade någon om vi skulle gå ner till sjön, och hon bara flög över staketet och ner på marken. Hon hade visst bråttom till sjön.
Och jag som påstår att Tinja har självbevarelsedrift.. :o

Dags att presentera vår nya flockmedlem Helga. En riktigt trevlig tjej med massor av potential!
Det var väldigt svårt att få en bild på henne ifrån sidan då hon håller sig väldigt nära hela tiden. Bäst fick bli den sista även om hon står på ojämt underlag så att hon blev lägre i bakkärran.
TiQ5LRN.jpg
xI8rK8N.jpg
Gdud2Yf.jpg
Ni2iRb2.jpg
Hon bär den obligatoriska schäfer-pinnen :D
Söt tjej :)

Tinja (och lite andra av mina bilder) fick vara med i aussietidning på två olika ställen denna gång. Jag är väldigt stolt över både mig själv och henne :love:
36604938_10211214489306114_122273776137142272_n.jpg

De är ganska snälla med ordvalen, för Tinja jagade mygg så det stod härliga till :rofl:
36681133_10211214489826127_7828314586930479104_n.jpg
En Tinja som ivrigt väntar på sin tur på aussielägret :heart

Redan? Har det med vikten att göra?

Sten i glashus var det - var är dina valpbilder om jag får fråga? :D

Nej, jag har inte det. Igår tyckte jag att hon såg skimmel ut, idag skäck...
Och för att svara på frågan,nej men det brukar börja glipa i ögonvrån vid ca 9 dygn o framåt och vid ca 14 dagar öppnas öronen.

Och för att svara på frågan,nej men det brukar börja glipa i ögonvrån vid ca 9 dygn o framåt och vid ca 14 dagar öppnas öronen.

Ah, då är jag med! Det ska bli så roligt när de öppnat ögonen :)
Men öronen kan de behålla stängda ett tag till, Ladda tycker just nu att det är hennes plikt som GOD MOR att högljutt förvarna hushållet om eventuella faror. Både reella och inbillade :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 878
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
736
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat