Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch så trist :( Det går inte att göra något lite extra för att hålla honom pigg och fräch? Värmen är det ju inte mycket att göra något åt, men i övrigt kanske det går att ge något kosttillskott, se över maten, ta honom till hundmassör som kan hjälpa honom att hållas lite fräschare i kroppen..?
Det är himla bra tankar :) Har nog fastnat lite i vad mer jag kan göra. Han tål ju dessvärre inte så mycket i matväg, men han får senior-tillskott, har precis fått en ”okej-stämpel” från hans massör så han är nog okej rätt kroppsligt sett till sina förutsättningar :) Men jag tänker att han får vara gammal med anpassat liv så länge han mår bra och är glad. Funderar dock på om en kylscarf eller så skulle kunna hjälpa honom för att ta bort det värsta av värmen.

Det är himla bra tankar :) Har nog fastnat lite i vad mer jag kan göra. Han tål ju dessvärre inte så mycket i matväg, men han får senior-tillskott, har precis fått en ”okej-stämpel” från hans massör så han är nog okej rätt kroppsligt sett till sina förutsättningar :) Men jag tänker att han får vara gammal med anpassat liv så länge han mår bra och är glad. Funderar dock på om en kylscarf eller så skulle kunna hjälpa honom för att ta bort det värsta av värmen.

Jag tror värmen nog har en stor del i det, så en kylscarf eller kyldyna kan absolut vara värt att prova. På utställning hade vi med oss en liten fläkt som drevs av ett sånt där extra batteri till mobiler (kopplat via usb) och Breeze låg med näsan tryckt mot den hela tiden. Det skulle kanske kunna lätta upp den tryckande känslan lite för honom?

Vi har en sån här till goldendamen när det är som värst. Hon hatar den, men den verkar iaf fylla sin funktion dvs svalka.
B135FF25-F63A-4000-B5DF-5D1635BE8DA3.webp

Jag tror värmen nog har en stor del i det, så en kylscarf eller kyldyna kan absolut vara värt att prova. På utställning hade vi med oss en liten fläkt som drevs av ett sånt där extra batteri till mobiler (kopplat via usb) och Breeze låg med näsan tryckt mot den hela tiden. Det skulle kanske kunna lätta upp den tryckande känslan lite för honom?
Vi har en sån här till goldendamen när det är som värst. Hon hatar den, men den verkar iaf fylla sin funktion dvs svalka.
Visa bifogad fil 15722

Tack för input båda två! Jag får nog kolla mer på det alltså! Tidigare hade vi en kyldyna som han delade med brorsans hund men eh, han tittade bara konstigt på den och vägrade gå i närheten av den :o Så det får nog vara något som sitter på för det är inte alls lika läskigt som konstiga underlag. :)

(Nu ligger dock den knasbollen gömd i ett duntäcke på eget bevåg så jag vet inte riktigt hur han tänkte där :meh: )

Alltså jag måste bara säga att jag tycker det är så UNDERBART hur du alltid tar emot den där typen av spontana tips. Det är ju så uppenbart att folk är ute efter att hjälpa till, men ändå är det många som blir stötta och skulle svara med nåt halvotrevligt ”jag har koll och gör allt jag kan”. Men inte du! Det är alltid ett positivt mottagande, oavsett om det är nåt du har stenkoll på eller inte och jag tycker det är så himla kul att läsa, jag blir glad av det! :love:

Alltså jag måste bara säga att jag tycker det är så UNDERBART hur du alltid tar emot den där typen av spontana tips. Det är ju så uppenbart att folk är ute efter att hjälpa till, men ändå är det många som blir stötta och skulle svara med nåt halvotrevligt ”jag har koll och gör allt jag kan”. Men inte du! Det är alltid ett positivt mottagande, oavsett om det är nåt du har stenkoll på eller inte och jag tycker det är så himla kul att läsa, jag blir glad av det! :love:
Åh men tack snälla :love: Och alltså, jag blir verkligen genuint glad över att så många här på buke engagerar sig i varandra (inte bara i mig och Svansson) så alla tips och råd som skrivs av omtanke är så himla fint verkligen!

Silverduken är ju enormt bra, så kanske ett täcke i det materialet är värt att satsa på. Vet själv hur förvånad jag blev hur pass mycket svalka silverduken verkligen ger :)

Silverduken är ju enormt bra, så kanske ett täcke i det materialet är värt att satsa på. Vet själv hur förvånad jag blev hur pass mycket svalka silverduken verkligen ger :)
hansesgården säljer sådana täcken av silverduk, kallas silvertäcke. Vad jag har hört ska de vara mkt effektiva. Dock är den möjligen inte jättehållbar.

Milou ligger inlagd för vattenförgiftning :cry: när jag kom hem och skulle ta ut dem ur bilen kunde han inte sitta utan stöd från buren och dregglade. Åkte direkt till Albano och väl där började han svaja iväg lite, men kunde tillslut gå för egen maskin med sköterskan. Så nu blir han kvar där minst till imorgon, lilla gubben :heart

Milou ligger inlagd för vattenförgiftning :cry: när jag kom hem och skulle ta ut dem ur bilen kunde han inte sitta utan stöd från buren och dregglade. Åkte direkt till Albano och väl där började han svaja iväg lite, men kunde tillslut gå för egen maskin med sköterskan. Så nu blir han kvar där minst till imorgon, lilla gubben :heart
Nämen :cry: håller tummar och tassar att han snart mår bra igen! :heart

Riktigt obehagligt med vattenförgiftning, tänker då på att jag har läst att det inte alltid är lätt att se symptomen.

Albano i Danderyd? Får jag fråga var ni badad? Så att jag vet var vi ska undvika (fast det är ju samma vatten överallt i Täby och Danderyd).

Nämen :cry: håller tummar och tassar att han snart mår bra igen! :heart

Riktigt obehagligt med vattenförgiftning, tänker då på att jag har läst att det inte alltid är lätt att se symptomen.

Albano i Danderyd? Får jag fråga var ni badad? Så att jag vet var vi ska undvika (fast det är ju samma vatten överallt i Täby och Danderyd).

@Acto Tror vattenförgiftning handlar om att hunden får i sig för mycket vatten? Så det är inte vattnet i sig det är fel på, utan mängden.

@nordingran Hoppas han blir bra igen supersnabbt! :heart

Ja precis, det handlar om att han svalt för mycket vatten så hans kropp kan inte hantera det. Ingen av de andra hundarna är dåliga, så allt tyder på det. Annars badade dem på Ekerö!

Tack snälla :heart

Ja precis, det handlar om att han svalt för mycket vatten så hans kropp kan inte hantera det. Ingen av de andra hundarna är dåliga, så allt tyder på det. Annars badade dem på Ekerö!

Ush, så många fall jag hört om senaste dagarna! Kan trösta med att de blivit bra även om de var mycket sämre än din.

Jag är väldigt försiktig med hur länge Tinja får bada just för att hon plaskar och sväljer mycket vatten. Vattenförgiftning verkar så läskigt! :nailbiting:

Fy vad obehagligt, hoppas att han repar sig snabbt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
221
· Visningar
11 013
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat