dom är här nu
Jag vet
Kan se 6 stycken, men kanske gömmer det sig en till där eller så??
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
dom är här nu
Jag vet
Kan se 6 stycken, men kanske gömmer det sig en till där eller så??
Eller fler riktigt fin fördelning
Ja nu är ju oddsen faktiskt riktigt bra
Simmade hundarna idag, och havet var riktigt behagligt tack vare vädret så jag tänkte att havsdopp nummer två satt fint! Sagt och gjort, simmade klart hundarna, drog av kläderna och tog första steget mot strandkanten - och slår en tå rakt i en sten. Känner smärtan, ser blodet och den enda rimliga reaktionen var förstås att bli ASFÖRBANNAD, kasta stenen åt helvete och fortsätta i, haltandes medan svordomarna flög högt och lågt. StenJÄVEL. Foten försvinner flera gånger ner i den porösa havsbotten och jag spottar av ilska på grund av smärtan men i ska jag. Sagt och gjort, ett snabbt dopp och så upp igen, fortfarande haltandes och svärandes. Väl uppe så forsar blodet och jag förstår att nageln är av men sitter kvar - något av en fobi (gillar inte fötter ). Haltar upp mot huset, skriker åt hundarna att nu ska vi fan gå in och lämnar rejäla blodspår. Väl inne i köket känns det som att jag ska kräkas och svimma samtidigt. Lyckas ropa in hundarna, ta av mig bikinin, linda in den vidriga tån i ett provisoriskt paket och ta mig till soffan där jag kan ringa sambon, stortjutandes.
Jag är inte "pipplig" med varken blod eller sår, men sånt som rör tånaglar är cirka det äckligaste jag vet. Så nu sitter jag här med mitt provisoriska paket, ett glas vin och en dunkande, äcklig tåjävel som jag hellre hade amputerat än att se nageläcklet lossna.
Ja fler valpar hade jag inte räknat med! Inte fler tikar heller för den delen.
Jag tycker utfallet är smått fantastiskt .
Vill gärna se bild på den!20 minuters simning efter roddbåten för grabbarna grus idag. De var faktiskt rätt trötta efteråt
Pappa har hämtat en hund till idag, så nu är det påfyllt i stallet han var inte sugen på en valp, så han har köpt en vuxen korsningshane, jämte/gråhund/labbe. Han ser ut som en välpälsad gul labrador det är skjutet över 20 vildsvin för honom redan och han är bara 15 månader, så det blir en spännande höst!
Så fantastiskt! Tänk vad ni kanVissa dagar är mer spännande än andra. Igår ringde det en nötbonde och bad om hjälp - fyra ungdjur var på vift och hade senast skymtats 5 km hemifrån... De hade försökt fösa dem till fots, men utan framgång. Och självklart hade nötterna aldrig träffat vallhund innan...
Lastade Fridolf och Frodo och åkte dit. Första kvällen kom vi tre km innan nötterna och hundarna behövde vila (aka. nötterna kastade sig rakt över hundarna och drog in i ett uppväxt kalhygge och även om Fridolf hittade dem orkade han inte få ut dem). Idag återupptog vi så vandringen hemåt, nästan 2 km kvar att gå. Varmt och en rejäl utmaning för hundarna, men nu jäklar är nötterna hemma och Frodolf kommer sova gott inatt Allt som allt har de hållit på i nästan 5 timmar i värmen.
Vill gärna se bild på den!
Han är verkligen urgullig och fin @AraSlei Han kan få flytta hit sen när han ska pensioneras från grisjagandet
Alltså jag lider så med dig @FrauleinLeo det låter helt genomvidrigt faktiskt
Så här ser han ut verkligen en jättetrevlig ung hund, redan tillgiven och känns rätt förarvek, även om han bevisligen är tuff på gris.
Visa bifogad fil 15670