R
Raderad medlem 94602
Här har vi i vart fall hittat igen alla, än så länge.
Han lär hitta den sista när den åker in i gräsklipparen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här har vi i vart fall hittat igen alla, än så länge.
Hos oss tycker jag absolut att det är mer fästingar än typ förra året. Plockar mängder med krypande från SvanssonÄr det inte sjukt mycket fästingar i år eller?
Vilka roliga hundar jag har då. Både morsan och hennes sambo är bortresta nu, så för första gången någonsin har de varit ensamma en hel arbetsdag. Eller ja, hundrastaren har tagit ut dem två gånger, men de har inte haft något sällskap i hemmet som de annars har åtminstone största delen av dagen.
När jag kom hem sa de inte direkt någonting, stod och viftade på svansarna bara. Sedan gosade vi i soffan i någon enstaka minut innan jag behövde äta. Då gick de ut på balkongen och sket i mig Men ja, jag är glad att det fungerar så bra som det gör. Att de faktiskt kan vara hemma utan att hitta på dumheter eller må dåligt.
Däremot funderar jag lite på imorgon. Jag har möjlighet att äta lunch hemma imorgon, vilket skulle innebära att jag är hemma en halvtimme mitt på dagen ungefär. Ska jag göra det, eller är det bara dumt att störa hundarnas nu invanda rutiner där jag är borta allt i ett sträck..?
Är det inte sjukt mycket fästingar i år eller? Igår efter kvällsrundan plockade jag 7 stycken som kröp på Otis och 4 stycken på Ladda. Ingen på Floyd dock, men jag tror att han badade bort dem.. När vi varit inne en stund och alla hundarna varit med i köket tog jag 6 stycken till som kröp på golvet Jag antar att de kryper av hundarna pga att de har halsband på sig?
Jag köpte en trimmer för ett tag sedan, jag tror att jag ska raka hundarna där de små djävlarna gärna sätter sig, så att de är lättare att se.
Hemskt gärna!Snyggt!!
Vi snickrade en ram till våra som vi fällde in "dörrkarmen" till dem i så vi slapp borra i karmen.
Kan fota den luckan vi inte monterat om du vill.
Är det inte sjukt mycket fästingar i år eller? Igår efter kvällsrundan plockade jag 7 stycken som kröp på Otis och 4 stycken på Ladda. Ingen på Floyd dock, men jag tror att han badade bort dem.. När vi varit inne en stund och alla hundarna varit med i köket tog jag 6 stycken till som kröp på golvet Jag antar att de kryper av hundarna pga att de har halsband på sig?
Jag köpte en trimmer för ett tag sedan, jag tror att jag ska raka hundarna där de små djävlarna gärna sätter sig, så att de är lättare att se.
Den som fått Nexgard har inte haft en enda. Tiken som har valpar har fått några stycken på 6 veckor (vågar inte ge henne Nexgard när hon ger di) och valpen jag passade i nästan två veckor sammanlagt fick inte en enda trots inget skydd. Så jag upplever inte att det är något ”fästingår” här i fästingland
Har du inget skydd på dina eller får dom ändå?
Vi har iaf väldigt mycket. Men det har stigit gradvis de senaste åren. Hörde från en zoolog att ju mer smågnagare det fanns ju fler fästingar då fästingarna tydligen suger blod i omgångar och första "fästingbarnen" börjar på gnagare.
Här skjuter man mycket räv och vi har inga direkta rovfåglar men möss och sork i mängder så det kanske stämmer.
Hos oss tycker jag absolut att det är mer fästingar än typ förra året. Plockar mängder med krypande från Svansson
Vi har inte sett några fästingar här hemma, men under trippen söderut så plockade vi från alla tre, både som kröp och satt fast, de har fått nexguard. Plockade även från husse, men han har inte fått något fästingmedel.Är det inte sjukt mycket fästingar i år eller? Igår efter kvällsrundan plockade jag 7 stycken som kröp på Otis och 4 stycken på Ladda. Ingen på Floyd dock, men jag tror att han badade bort dem.. När vi varit inne en stund och alla hundarna varit med i köket tog jag 6 stycken till som kröp på golvet Jag antar att de kryper av hundarna pga att de har halsband på sig?