Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lös ståndskallande grannhund,det ekar över nejden o sova är inte ett alt.
Efter 1 tim så låter det som att vovven är på ingång,Gissa surnade till o var ute o skällde,det verkar ha hjälpt.

Jag tycker mig se en ökad noja över värme på sociala medier med.
Alltså, jag är varken emot att raka ner hundar, ha kyldyna, kylhalsband/täcke, silvertäcke etc etc. MEN - det känns som folk börjat tolka att hundarna hässjar lite som att hundarna är väldigt påverkade av värmen. Ser även mycket frågor om man vågar gå på promenad mitt på dagen med hundarna och liknande, på ett sätt jag inte sett förut.

Vet inte om jag bara ignorerat det innan dock :D
Men det är ju precis samma som med hund i bil, folk kan bli hysteriska om de ser en hund i en bil bara det råkar vara sol i 2 minuter, oavsett om luckan är öppen.
En kompis till mig blev uppringd av polisen en dag hennes hund låg i bilen ( i sin bur) en vårdag när det var runt 10 grader ute och solen stack fram. Hunden låg och sov, men personen som gick förbi var ju helt övertygad om att han dött av värmeslag... hon löste det genom att mörktona rutorna på bilen.

Så. Nu har vi varit ute på en 1 1/2 timme lång cykeltur! Ett så fantastiskt sätt att starta veckan på :D Hundarna skötte sig utmärkt för det mesta, allt flöt på bra, det var otroligt vackert ljus överallt i skogen och precis lagom varmt. Och så många djur det går att se i skogen nu på morgonen! Vuxna rådjur, rådjurskid, harar, femtioelva olika sorters fåglar... Det kändes stundtals som om vi var på besök i någon annan värld.

Filmade lite när det var plattmark också

Angående päls så tyckte jag att Nessie var ganska påverkad av värmen förra året men senaste veckorna har jag borstat och borstat på både henne och Nano och fått bort massa underull, ingen av dem verkar särskilt påverkade av värmen hittills. Har använt mig flitigt av knivkam också för att tunna ut ordentligt och så slipper jag slita i pälsen då Nessie verkar lite håröm. Nike (blandisen) är den med helt värdelös päls, fryser på vintern även i full päls och är varm på sommaren om hon inte hålls kortklippt.

I lördags var jag på utställning i Gimo, Nessie fick ett slätt excellent och jag var glad för det. Kan konstatera att jag inte är en utställning-människa då jag inte ens kommer ihåg att kanske träna min hund på att gå vettigt i koppel innan (hon går ju bara i flexi eller helt lös, lös vid all träning). Hon brukar jämt få beröm för fin päls men inte i lördags, kan ju berom på att jag borstat ur den så mycket :angel:.

Nessie i lördags:
33618726_10214952428758428_3928874321027530752_n.jpg

Igår var vi på agility-tävling, jag var superglad att jag kom ihåg banorna och att Nessie orkade springa på så bra i värmen. Hade lite felpoäng men vi kom runt iallafall och hade kul framförallt. Nike plockade för en gång skull inte med nån rosett hem men husse var jätte-nöjd ändå, hon hade bra fart och ovanligt bra fokus.

Nike kopplade av mellan sina starter igår i husses knä:
33605804_10214959744821325_4691248728512659456_n.jpg

Effie har fått sin kylväst från Hööks och från att ha varit väldigt misstänksam så älskar hon den. Nu kunde hn springa och hoppa som en tok i värmen igen :)

Kylfilten fungerar finfint på kontor och i bilen när vi ska åka.

I helgen kunde jag inte låta bli uta passade även på att lnförskaffa en barn(bebis) pool från Harald Nyborg hela 50kr. Så fort kameran var framme var Effie ur :rofl:

Hon går lätt i den och doppar sig när det är lite för varmt. Perfekt för när vi pysslar hemma
33506994_10155660958886819_8404347732289912832_n.jpg

Hon fick även följa med till hamnen där vi firade min mors sambo med släktkalas och fika. Massa folk, andra hundar, barn ett j*kla band som spelade (dansband med dragspel lät för jävligt, vet inte vem som hade mest ont av dem jag eller Effie) Jättebra passivitetsträning och i början var allt spännande men i slutänden låg hon brevid mig och slappnade av.

Idag har hon dessutom bara morrat på 3 kunder och den fjärde vet hon om att hon får godis av så han får bara en misstänksam blick :D

Är just nu trött på vår bil, den vinner verkligen inte många pluspoäng. Behöver en bur till valpen, hittade äntligen en robur som hade rätt mått för lagom pris på blocket. Vår är så låg i kofferten att flera burar passar inte. Sååå när vi ska prova går den ändå inte in... Trots det ska fungera enligt måtten. Visar sig att vi har en v50 med förhöjd tröskel. Samt att buren var nog inte riktigt bra mätt. Så fortfarande ingen bur, eftersom vi tänker skaffa ny bil vid årsskiftet har jag inte lust att köpa ny måttanpassad heller. Men bur måste man ha. Åh. Suck.

Är just nu trött på vår bil, den vinner verkligen inte många pluspoäng. Behöver en bur till valpen, hittade äntligen en robur som hade rätt mått för lagom pris på blocket. Vår är så låg i kofferten att flera burar passar inte. Sååå när vi ska prova går den ändå inte in... Trots det ska fungera enligt måtten. Visar sig att vi har en v50 med förhöjd tröskel. Samt att buren var nog inte riktigt bra mätt. Så fortfarande ingen bur, eftersom vi tänker skaffa ny bil vid årsskiftet har jag inte lust att köpa ny måttanpassad heller. Men bur måste man ha. Åh. Suck.
Finns det någon anledning till att ni ska byta bil just vid årsskiftet? Det kanske vore en idé att göra det nu istället?

Finns det någon anledning till att ni ska byta bil just vid årsskiftet? Det kanske vore en idé att göra det nu istället?

För att det är då flera modeller som passar våra behov och krav kommer ut... Tanken var först att byta nu men eftersom det blir ett större utbud då väntar vi. Har liksom letat bil i 2år, svårt att finna en bra bil att sitta i med med en gammal wiplashskada och önskan om laddhybrid att matcha varandra.

Är på väg hem från semestern men i Fredags kom Jarlas röntgenrestutal. HD:B men tyvärr ED:2, som vår vette trodde:cry:

Vi hade hoppats på "bara" etta för då hade vi kunna sälja henne till tjänst men tvåor tar de ej.

Så nu börjar jobbet med omplacering när vi kommer hem. Hoppas det går att hitta någon som vill och kan ha en aktiv, arbetshungrig hund trots armbågarna. Hon ska INTE leva ett begränsat liv.

Är på väg hem från semestern men i Fredags kom Jarlas röntgenrestutal. HD:B men tyvärr ED:2, som vår vette trodde:cry:

Vi hade hoppats på "bara" etta för då hade vi kunna sälja henne till tjänst men tvåor tar de ej.

Så nu börjar jobbet med omplacering när vi kommer hem. Hoppas det går att hitta någon som vill och kan ha en aktiv, arbetshungrig hund trots armbågarna. Hon ska INTE leva ett begränsat liv.
Fyfan :(

Vad tråkigt för er ☹️. Hoppas ni hittar ett hem som passar perfekt.

:heart Hur mycket otur kan man ha.

@Voff Blä, fy, usch, skit! Så jädra tråkigt för er, hade ju hoppats att turen skulle vara på er sida den här gången. Riktigt trist. Hoppas nu istället att ni får en riktigt fin, stor och hälsosam kull på lånetiken. :heart

Men helvete då, kan det inte får vara nog för er snart! :( *stor kram :heart*

Men näää!! Inga parabolöron på buke mer? Så himla jäklans tråkigt för er @Voff :heart:heart:heart

Men så jävla tråkigt :down: lider med er!

Så jäkla tråkigt och orättvist :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
220
· Visningar
10 874
Senast: pepp
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
735
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat