Ja.. Imorgon löser det sig jättesmidigt, för då ska jag bara jobba 5 timmar (och jag har jättenära till jobbet). Vet att de inom vården i kommunen testade med 6 timmars arbetsdag ett tag... Tänk om det skulle finnas sådant, tillräckligt nära för att jag skulle hinna hem på lunchen och rasta! Det hade varit så perfekt.3500 per månad skulle det kosta mig att ha En hund på dagis på södermalm.
Jag kan få hundvakt svart för typ 1500-2000 per månad.
@Red_Chili det låter billigare att jobba mindre än ha så dyr hundpassning. Tyvärr har jag inga kontakter norr om stan.
Jag har aldrig riktigt förstått varför arbetsdagar måste vara 8 timmar långa. Hade jag bott där det är billigare att leva så hade jag troligen med lätthet klarat mig på en låg lön, och hade då gärna kapat av någon arbetstimme per dag för att få det så. Jag har också sett ett stort antal jobbannonser där de söker någon som kan jobba tex 4-5 timmar på morgonen eller så. Det hade jag också gillat. Meeen i 99,9% av fallen står det då i annonsen att man måste ha en annan sysselsättning också som gör att man kommer upp i heltid totalt sett. Något sådant kanske det kan bli sedan om jag väljer att plugga...