Har eventuellt funnit ett hem till Jarla. Vi ska ses på Torsdag och se hur hon funkar med tilltänkta ägarens andra hund. Det är en vänn till mig med gedigen hundkunskap, dock från retriver. Detta blir första brukshunden. Men jag känner mig helt trygg i att det är en person som jobbar och tränar mycket med sina hundar och det med schyssta metoder.
Vår tränare har hintat om en tik han har exporterat och får tillbaka under sommaren. Vi har första tjing. Hon är två år, friröntgad och grundkörd i IPO. Dock vet vi inget mer om henne som individ eller varför hon kommer tillbaka till uppfödaren ännu. Men stammen är intressant. Hon är efter hanen vi parade leasingtiken sist då hon gick tom så det är absolut en linje vi gillar.
Utöver detta så har vi varit ute och rest i 4 dagar. Jarla har skött sig utmärkt på pensionatet. Mamma Mu och Skägget har varit med sonen hos exet. Mamma Mu hade burit ut alla exets skor på tomten och alla har inte blivit funna
(känns det igen
@bollen__ ? ) Hon hade också mördat 2 fotbollar och en basketboll. Ännu kan den gammla tanten