Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg fram emot sovmorgon. Hundarna tyckte annat. Typ samma sekund som husse gick ut genom dörren så skulle matte väckas. Och när jag inte steg upp trots ihärdigt slickande av ansiktet så kan man ju gnaga lite på min kind. DÅ vaknade jag kan jag säga..dårar!
Nåja, snart kommer pappa och vi ska fara och röntga hans nya vovve. :)

@Fisherling Har gjort skitsnygga loggor åt mina två! :love::love::love: Sjukt nöjd!

aKf91kw.jpg

SSzuaIs.jpg

Alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det här :crazy:
Det är minst två år sedan Ladda fick Bravecto, men jag tar fortfarande sådana här fästingar på henne emellanåt - döda, med krumma ben. Ibland är de inte helt döda, men med några krumma ben ändå. Jag tar inga sådana på någon av de andra hundarna, inte heller på Otis som också ätit Bravecto en gång. Kan effekten verkligen sitta i så länge?

13B94BA1-82AC-4A27-9378-A0DA4CF97518.webp

Det är minst två år sedan Ladda fick Bravecto, men jag tar fortfarande sådana här fästingar på henne emellanåt - döda, med krumma ben. Ibland är de inte helt döda, men med några krumma ben ändå. Jag tar inga sådana på någon av de andra hundarna, inte heller på Otis som också ätit Bravecto en gång. Kan effekten verkligen sitta i så länge?

Visa bifogad fil 15778
Jag tar en del såna på mina med. De är inte behandlade med nått på fem år nu...

Visa bifogad fil 15778

Sånna har jag tagit på hundar genom åren även innan Bravecto var uppfunnet. Tror det har med andra saker att göra.

Jag har varit och simmat grabbarna grus efter roddbåten idag. Skönt! Floyd var heelt slut i skallen efter working testet igår, så han mådde nog bra av att få jobba ur kroppen idag :)
Ladda plaskade lite, men eftersom jag inte vill simma henne efter båten nu så gick vi en sväng när vi kom hem.
Vi håller på att gräva viltvatten hemma, så vi var nere och inspekterade dem :) det kommer bli en ljuvlig kvällsrunda runt här sedan :love:
156E2034-DE9D-4B0A-880F-2BBFF2A6AA79.webp

Alltså idag var vi nere vid stranden med både vänner. På vägen till bilen stannade vi för att jag skulle fota vännens barn i skogen och då passade Svansson på att rulla sig. När han ska ställa sig upp bara han skriker rakt ut och vill inte stödja på ena bakbenet :cry:

Nu har han använt det lite och han haltar men han går iaf, dock har han svårt att lägga sig/resa sig, men ja, jag är så himla orolig.

Det här är en hund som typ aldrig skriker utan döljer smärta länge och om jag känner på insidan av låret/mot ljumsken så skriker han till och har rejält ont. Har pratat med min veterinärklinik och fått rådet att avvakta och låta honom vila eftersom det ändå gått framåt sedan det hände, och det är ju såklart ett bra råd och hans humör verkar det inte vara något större fel på, men jag får sån himla ångest av att inte veta och att se honom ha ont. :(

Alltså idag var vi nere vid stranden med både vänner. På vägen till bilen stannade vi för att jag skulle fota vännens barn i skogen och då passade Svansson på att rulla sig. När han ska ställa sig upp bara han skriker rakt ut och vill inte stödja på ena bakbenet :cry:

Nu har han använt det lite och han haltar men han går iaf, dock har han svårt att lägga sig/resa sig, men ja, jag är så himla orolig.

Det här är en hund som typ aldrig skriker utan döljer smärta länge och om jag känner på insidan av låret/mot ljumsken så skriker han till och har rejält ont. Har pratat med min veterinärklinik och fått rådet att avvakta och låta honom vila eftersom det ändå gått framåt sedan det hände, och det är ju såklart ett bra råd och hans humör verkar det inte vara något större fel på, men jag får sån himla ångest av att inte veta och att se honom ha ont. :(

Usch! Stackars voffsing. Hoppas det bara är en dum sträckning som går över hyfsat fort.

https://hundarutanhem.se/hundar/zack-778/

Men alltså:love:
Vilken uppsyn! @lady_vip ! Behöver inte du Zack?

Jag kan för mitt liv inte räkna ut vilken hund det är, antingen är den oreggad (inte heller så troligt) eller så har de fel på åldern. Dessutom stör det mig hur de har skrivit om den, otroligt lättlärd och kan bli bra på "nån aktivitet". Ja, vad sägs om jakt..? Som den är skapt för..?

Söt är han defintivt! Ovanligt att weimaraner hamnar på såna sidor, uppfödarna brukar försöka lösa det.

Jag kan för mitt liv inte räkna ut vilken hund det är, antingen är den oreggad (inte heller så troligt) eller så har de fel på åldern. Dessutom stör det mig hur de har skrivit om den, otroligt lättlärd och kan bli bra på "nån aktivitet". Ja, vad sägs om jakt..? Som den är skapt för..?

Söt är han defintivt! Ovanligt att weimaraner hamnar på såna sidor, uppfödarna brukar försöka lösa det.

Jag vet! Och jag stör mig ofantligt på att de utelämnar jakt, kan han vara skotträdd tro? Eller bara ha hamnat hos någon utan intresse?
Han vill bo hos dig. Jag ser det.

Igår var jag och brukshundarna hos deras fysioterapeut som vi går till var 4-5 vecka för massage, genomkänning och koll av fysisk status. Nuke var med för tredje gången sen han kom till mig, och fick sin andra gång på behandlingsbordet. Han njuter lika mycket av det som aussiesarna :)

C3168021-4B72-4741-AB0B-2118F2D836C4.webp

"Han kan lätt bli uppjagad och skäller när han blir stressad. Han har varit ensam men skulle behöva ensamtränas ytterligare eftersom han ibland skäller under lång tid efter man gått. Han kräver därför en fast hand och någon med mycket tid."

:confused: :cry: :cry:

"Han kan lätt bli uppjagad och skäller när han blir stressad. Han har varit ensam men skulle behöva ensamtränas ytterligare eftersom han ibland skäller under lång tid efter man gått. Han kräver därför en fast hand och någon med mycket tid."

:confused::cry::cry:
Men eller hur...

Jag vet! Och jag stör mig ofantligt på att de utelämnar jakt, kan han vara skotträdd tro? Eller bara ha hamnat hos någon utan intresse?
Han vill bo hos dig. Jag ser det.

Det är väldigt sällan de är skotträdda, vissa linjer isf.
Denna har tre fel, långhår (de blir så varma, mina korthår bryr sig inte om värme), hane och troligtvis oreggad. Jag hoppas verkligen att de hittar nåt hem, någon annan som tycker det är en ball ras...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
334
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
10 11 12
Svar
221
· Visningar
11 013
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka