Hundrastare - lämna ut hemnyckel?

Skogstrollet

Trådstartare
Hur ställer ni er till det? Har en ny hundrastare som gör sin första dag i morgon. Vi bor i samma kvarter och hon pluggar litegrann och har nu egen nyckel och kommer kunna rasta hundarna flera gånger under dagen.

Men fan visst blir man lite nervös... Tänk om det är länsat i morgon när man kommer hem. :crazy:
"Tji fick du ditt pucko!" säger väl försäkringsbolaget då kan jag tro.

Sv: Hundrastare - lämna ut hemnyckel?

När jag var hundrastare gömde de hemmanyckeln på ett särskilt ställe så att jag kom in och ut som jag ville. Det gäller mer om att hitta rätt person för det, tror inte du behöver vara orolig.

Jag och min hundrastare har ett överenskommet ställe där nyckeln ligger.

Kan man inte skriva nåt kontrakt el liknande för sånt där, har för mig att sk. "dogwalkers" har nåt "kontrakt" för utlämning av hemnyckel, som en trygghet för hundägaren...

Ja en nyckelkvittens. Nu är det dock en privatperson som ska rasta.

Jag har en bra känsla för henne och min intuition brukar stämma. Men ändå, tanken slog mig. Vad händer om lägenheten är länsad någon dag och dörren är upplåst - inte uppbruten?

Kan en påskriven kvittens hjälpa i ett sånt läge?

Senast ändrad:

Jag lämnar hellre en nyckel till henne än jag gömmer någon. Bor i lägenhet och har ont om gömställen.

Åkte ni inte? :) Jag hade lämnat ut nyckeln. Men inte nu när jag är sambo eftersom att det även är hans saker. Men jag lämnade ut min nyckel till min f.d. hundvakt som jag då inte alls kände (hittade henne här på "Hund")

Jo vi var där i helgen. Men min pappa som skulle ta hundarna fick ett av sina "moments" i helgen och surnade till. Ville inte lämna hundarna där i veckan eftersom jag misstänker att det var det "besväret" som fick honom att börja muttra...

Jag fick kontakt med den här tjejen under helgen och hon lät väldigt lovande redan på telefon så tänkte jag att jag lika gärna kunde göra ett försök. Jobbade halvdag idag så jag kunde rasta dem själv. Dessutom vill jag ta mig till vet. rätt omgående och inte gå och dra på det. Ska boka tid i morgon bitti.

Så... planerna blev lite ändrade. :) Ledsen om jag stressade på dig i förra veckan utan "orsak". ;)

(P.S Pojkvännen blev godkänd. :D)

Nej det var bara bra! Annars hade vi dragit på det ännu ;)

Hoppas att det fungerar med nya tjejen då! Jag skulle också vilja ha ta på någon...

Tyvärr så gäller inte din hemförsäkring om du lånat ut en nyckel.
Inte ens pensionärer som har hemhjälp får ut på försäkringen om det blir inbrott.
Bara för att dom har lämnat en nyckel till hemtjänsten.*sjukt*
Ska visst bli ändring på det.

Så kolla upp vad som gäller å hur med ditt försäkringsbolag.
Lite synd om du skulle råka ut för inbrott å inte få något ut av den.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 806
Senast: Maniac123
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 504
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 803
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit två trådar här på Bukefalos tidigare och känner att jag måste få skriva av mig. Ni har varit så hjälpsamma i mitt...
Svar
6
· Visningar
1 956
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka