H

HaRLeKIn

Jag vill ha förslag på hundnamn. :idea: En liten tjej är det. :love: Har inte fått henne så jag vet inte hur personligheten är men alla förslag är välkomna. Ska åka o titta på henne om ca 2 veckor. Det jag vet är att hon är helsvart, möjligen ngt vitt på.

Sv: Hundnamn

Mamman är korsning av newfoundland, labbe och en gnutta schäfer, han visste knappt vad det var i henne men hon ser exakt ut som en flat coated retriver. Pappan är boarder collie. Alla valpar är svarta, några hade lite vitt på sig. Jag tor valparna kommer likna bordercoliie ganska mkt.

Ok :) Lättare att komma på nåt om man vet ungefär hur hunden ser ut.
Fast hundnamn är väldigt svårt att komma på. :p

Här kommer några namn som jag gått och blivit kär i!

Perla

Aila (men det fick jag reda på att det betyder kräka på isländska...)

Asynja (en kvinnsling asagud, som en asar (män), asynjor (kvinnnor)

Finns ju massor!

Gå in på www.svenskanamn.se, där kan man söka på egenskaper, kön, namnsdagar osv.

Här har du nåra söt-coola namn :)

Texas
Phoenix
Miami
Zuka
Keila
Alaska

Hoppas nåra kanske passar.

ps. som du märker så är jag lite inne på usa... :smirk:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Luff
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 798
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv