Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pang på? Staffar fungerar alldeles utmärkt som stallhundar och är riktigt trevliga både hemma och i stallet. Fungerar oftast bra med andra hundar, katter osv om dom inte är av värligt skarpa linjer, men dom linjerna är inte alls vanliga i Sverige. Det är en liten hund i tufft format med ett hjärta av guld. Mycket enklare att ha och göra med än diverse vallhundar.Ska du rida hade jag kollat mer på sheltie och finsk lapphund , även islänsk fårhund och dalmatin . Staffar är ju väldigt pang på och nyfikna på allt ute, de andra raserna känns lättare att rida med.
Nej jag tycker inte motiionen är för hård sålänge du bygger upp konditionen lugnt
Sen brukar jag tipsa om vuxen omplacering till folk som inte har nån rasfavorit precis. Då köper du en individ istället för ras
Varför SKA hon välja en staffe för du gillar dom ?!Pang på? Staffar fungerar alldeles utmärkt som stallhundar och är riktigt trevliga både hemma och i stallet. Fungerar oftast bra med andra hundar, katter osv om dom inte är av värligt skarpa linjer, men dom linjerna är inte alls vanliga i Sverige. Det är en liten hund i tufft format med ett hjärta av guld. Mycket enklare att ha och göra med än diverse vallhundar.
@Fjording123 jag tycker att du ska välja en staffe. Du kommer inte ångra dig. Besök gärna olika kennlar först. Tänk på att valpen inte klarar eller ska ha så mycket motion som du tänkt senare, utan du får låta den växa klart först. Ta gärna med till stallet dagligen och vänj den vid hästarna och miljön där.
Hur många staffar känner du personligen? Har du haft någon själv eller bara läst om dom?Varför SKA hon välja en staffe för du gillar dom ?!
Jo dom är väldigt pang på handlar först. Det är betydligt enklare med en annan typ av hund OM man vill ha det enkelt.
Jag hade själv kunnat tänka mig en staffe men inte i första hand som en lätt ridhund.
Har sett alltför många som rusar runt yra i hatten och får både elstötar och sparkar utan att för den skull sluta springa in i hagar och staket.
En mjukare hund lär sig av ett misstag.
Känner ett flertal , uttalar mig inte om något jag bara läst.Hur många staffar känner du personligen? Har du haft någon själv eller bara läst om dom?
Dom är väldigt mjuka och den motion som ts erbjuder räcker gott och väl.
Har aldrig varit med om en staffe som jagar hästar i hagen, snarare vallhundar som gör det.
Mina hundar lärde sig efter dag 1 att elstängsel ska man passa sig för, och då har jag haft dom tuffare avlade hundarna.
Staffar blir allt vanligare som stallhundar, både i Sverige och utomlands. Speciellt utomlands.
Förlåt min uppenbarliga okunnighet här, men om jag mer eller mindre dagligen (?) skulle promenera en timma, rida 2 timmar och sen cykla en timma, hade jag inte valt en så kortbent hund som en Västgötaspets. Eller tänker jag helt fel? Jag känner alltså väldigt aktiva Västgötare men hade jag tänkt aktivera min hund så pass mycket/långt/länge hade jag valt en ras med längre ben.....
Uppenbarligen.Känner ett flertal , uttalar mig inte om något jag bara läst.
Vi tycker olika helt enkelt.
Jag säger inte att de inte funkar i stall, men i mina ögon finns betydligt enklare och mer följsamma hundar till häst.
Med tanke på hur mycket aktivitet du erbjuder så tror jag att Hundstallet lätt skulle para ihop dig med en bra hund. Nästan alla deras annonser inleds med att hunden det gäller behöver ett mycket aktivt liv.Tack för alla svar! Jag funderar på att köpa en hund i från hundstallet, eftersom jag egentligen inte har nå speciell ras som jag är ute efter ( kan inte bestämma mig) och det gör ju ont i hjärtat att se hundar utan hem. Någon som har räddat därifrån? Eller från nått annat ställe?
Ja, jag funderade mest lite. Sen tänker jag att en JR är ändå nättare än en Västgöte? Russels är ju lite som Duracellkaniner (en del) som verkar ha gränslöst med ork. Jag tänkte mest att det måste vara bekvämare för en hund med aningen längre ben än en Västgöte, att springa så många timmar om dagen....Tror du tänker lite tokigt. När jag arbetade med hopphästar kunde jag motionsrida runt tre hästar i skogen/dag och min lilla russel hängde med ut på varje ritt utan bekymmer. Dessutom promenerade hon med mig på kvällen. ^^
Edit: Visserligen fick hon stå över galoppintervallerna.
Ja, jag funderade mest lite. Sen tänker jag att en JR är ändå nättare än en Västgöte? Russels är ju lite som Duracellkaniner (en del) som verkar ha gränslöst med ork. Jag tänkte mest att det måste vara bekvämare för en hund med aningen längre ben än en Västgöte, att springa så många timmar om dagen....
Ja, jag funderade mest lite. Sen tänker jag att en JR är ändå nättare än en Västgöte? Russels är ju lite som Duracellkaniner (en del) som verkar ha gränslöst med ork. Jag tänkte mest att det måste vara bekvämare för en hund med aningen längre ben än en Västgöte, att springa så många timmar om dagen....
Kanske, jag känner inte så många västgötar, men tänker att under den fluffiga pälsen är de inte särskilt 'satta'. Inte som en corgi i alla fall, utan mer som en stor heeler.
Västgöten och Corgin är heelers. Det är så de arbetar.
Jag vet. My bad! Jag menade förstås att jag föreställer mig att västgöten är mer lik en lancashire heeler än en corgi i kroppstyp,
Allmänt:
Oavsett tror jag absolut inte att man ska räkna bort kortbeningarna när man letar efter en aktiv hund med mycket spring!