hundfunderingar

Sv: hundfunderingar

Jag tror att du gör rätt som tittar närmare på Dvärg Schnauzer, en helt underbar robust sällskapshund som gärna är med på vad du än hittar på som ägare, men nöjer sig även med långa promenader bredvid barnvagnen ...

Flinisen:
Du bör också läsa tråden lite tydligare, för i den står det om Filiduttans omplacerade flatte och varför och tar man sig inte tid att läsa hela tråden när den handlar om rasval så ska ma inte tipsa för då har man inte hela sanningen
 
Senast ändrad:
Sv: hundfunderingar

Calazirya skrev:
Jag tror att du gör rätt som tittar närmare på Dvärg Schnauzer, en helt underbar robust sällskapshund som gärna är med på vad du än hittar på som ägare, men nöjer sig även med långa promenader bredvid barnvagnen ...

Flinisen:
Du bör också läsa tråden lite tydligare, för i den står det om Filiduttans omplacerade flatte och varför och tar man sig inte tid att läsa hela tråden när den handlar om rasval så ska ma inte tipsa för då har man inte hela sanningen
Jag tipsade ju henne bara i mitt första inlägg och sedan fick jag en fråga eller påståenden som var riktat till mig och då svarade jag bara på dessa och trodde inte jag behövde läsa hela tråden för det.
 
Sv: hundfunderingar

OK..

Tycker att man bör läsa hela tråden för att undvika missförstånd och om man inte orkar läsa tråden åtminstone skriva till att man inte orkat!

Oftast missar man en hel del fakta om man hoppar över mittenpartiet ..
 
Sv: hundfunderingar

*knapplån* sluta nu tjafsa ;)

jag kikar närmare på dvärgschnauzer ännu, den tilltalar mig mest just nu. ska prata med en del uppfödare och åka och träffa och se hur det känns... har två kompisar med dvärgar som jag gillar... så det bådar ju gott :-)
 
Sv: hundfunderingar

Calazirya skrev:
OK..

Tycker att man bör läsa hela tråden för att undvika missförstånd och om man inte orkar läsa tråden åtminstone skriva till att man inte orkat!

Oftast missar man en hel del fakta om man hoppar över mittenpartiet ..
Jag skrev faktiskt att jag inte hade ork att göra det ;) Men strunt samma. Missförstånd händer ju lätt. :o
 
Sv: hundfunderingar

filiduttan skrev:
*knapplån* sluta nu tjafsa ;)

jag kikar närmare på dvärgschnauzer ännu, den tilltalar mig mest just nu. ska prata med en del uppfödare och åka och träffa och se hur det känns... har två kompisar med dvärgar som jag gillar... så det bådar ju gott :-)
Va spännande :) Hoppas du får tag på något riktigt bra.
 
Sv: hundfunderingar

Då jag själv inte är cockerägare utan har belgare så känns det lugnt att rekommendera engelsk cocker då. :D En glad, intelligent och trevlig familjehund i lagom storlek. Älskar att använda nosen och behöver som alla hundar aktiveras men har ingen överdriven pälsvård eller hysteriskt behov av "överaktivering". En aktiv soffpotatis? :love:
 
Sv: hundfunderingar

dvärgschnauzrar är helt underbara varelser! perfekta aktiva sällskapshundar med ett härligt temprament. jag har bara gott att säga om dem :)
 
Sv: hundfunderingar

jag är sjukt nervös.... dom råkar :angel: ha valpar nu :bow: :angel: och denna gång tittar jag efter tikar.... ska bara höra med vet så det är okej att kapa och gräva ut bollarna (krypt) på min hanne fast han är 5,5 år..... hur som haver uppfödaren i fråga råkade få återbud på den mest frammåt och kontaktsökande i kullen.... och det låter ju så j-la passande.... får se om jag kan motstå 4-veckors dammråttor :eek:
 
Sv: hundfunderingar

Det låter som om du får tillökning i familjen snart ;) 4 veckors dammråttor är säkert svåra att motstå...
 
Sv: hundfunderingar

heheeh ja man vet aldrig.... lägligt dom fick en avbokning... ;) kanske meningen... får se vad som sker, får rapportera här sen *skratt*
 
Sv: hundfunderingar

oj, vi är med valp... vi går i väntans tider ;) om 4 veckor kommer en liten Vera hem till oss :)
 
Sv: hundfunderingar

Åh, grattis! Vad avundsjuk jag blir! Vill också ha valp ju! :love: Men det lär dröja några år för mig.

Bilder..? :angel:
 
Sv: hundfunderingar

inga bilder men vi ska väl hälsa på om ett par veckor igen... sambon har kommit på ett annat namn nu.. doris... haha vad tycks? Vera eller Doris.... eller kanske Majken?
 
Sv: hundfunderingar

filiduttan skrev:
inga bilder men vi ska väl hälsa på om ett par veckor igen... sambon har kommit på ett annat namn nu.. doris... haha vad tycks? Vera eller Doris.... eller kanske Majken?

Vad roligt! Vilken färg är det på dvärgschnauzern (och får man vara nyfiken och fråga vilken kennel tiken kommer ifrån?)?

Vad gäller namn så skulle jag rösta på Majken! :love:

Doris och Vera är numera mycket vanliga dvärgschnauzernamn, för att inte nämna Smilla. "Alla" heter det, verkar det som - eller Sigge om det är en hane.

Jag vet en dv.schnauzerhane som kallas Newton, det är lite stiligt och ovanligt, tycker jag. Kanske kan du hitta något motsvarande för en tik? Curie, kanske?
 
Sv: hundfunderingar

hon är peppar och salt, rätt mörk sådan... alla var såklart jättesöta, men hon var mest frammåt och kontaktsökande och busig... :-)

Majken gillar jag som sjutton, har inte koll på vilka namn som är vanliga hehehe men såklart var det mina favvonamn *skratt*
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 776
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 471
Senast: Johannna1
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 465
Senast: Elektron
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 077
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp