hundfunderingar

Sv: hundfunderingar

ikväll har jag läst lite om olika raser schnauzer är intressant speciellt då jag såg det finns de som trimmar i närheten *skratt*
dalmatiner (kanske för mkt krävande)
amerikansk bulldogg (gillar vad jag läste om temperamentet)

ska forska vidare
 
Sv: hundfunderingar

ahhh hade jag ingen aning om.... läste bara om deras temperament... sambon är såld på staffordshire bullterrier..... men jag vill spana runt väldigt noga.....
 
Sv: hundfunderingar

Fast vad anser du att en cocker behöver då?
Hon skrev ju att hon gärna aktiverar hunden, och man kan faktiskt ha en nöjd cocker utan hög ambitioner.
Anpassar man sig bara efter hundens behov och aktiverar den med ngt som passar, i för hunden lagom omfattning tror jag en cocker skulle fungera fint!
 
Sv: hundfunderingar

Varför inte en Cavalier King Charles Spaniel då? Ska de inte ställas ut eller tävlas så behöver man ju inte trimma pälsen, det räcker att man borstar igenom/klipper bort tovor lite då och då och håller pälsen i "vettig" kondition. (Som man måste med alla vovvar.) Extremt trevliga och sociala vovvar, inte så stora, men mycket hund ändå! :)

Lägger in lite bilder på Chessie! Här är hon cirka 4-5 veckor gammal...
Chessievalp.jpg


... och här är hon drygt 4 år!
Chessie1999.jpg

Ursäkta storleken... :o
 
Sv: hundfunderingar

Jag har en Staffordshire Bullterrier och han är helt underbar :)
Du kan läsa mer om hans ras på SSBTK. Min hund, Zero, älskar människor och han är väldigt lättlärd också.

Bild på min hund.

/Sara
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 776
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 471
Senast: Johannna1
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
8 465
Senast: Elektron
·
Hundavel & Ras Jag tänkte mig att skaffa en hund i framtiden, men det är verkligen inte lätt att välja. Jag växte upp med en Newfoundland som liten...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 077
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp