Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tips jag kan ge är att du kontaktar uppfödare som har raser som tilltalar dig och be dem att berätta om rasen .Förklara vad du vill göra med din blivande hund så ska du se att du får massor av hjälp med rasval och till och med kanske kan sålla bort någon av de raserna som du fastnat för så det blir lättare att välja. Har du frågor om goldens är du välkommen att Pm:a. Sedan finns det ju alltid rasklubbar att gå in på där du kan söka uppfödare Om du är intresserad av spaniel och retrievers finns sidan ssrk.sefiliduttan skrev:*knapplån* staffar är fina, de jag träffat har charmat mig totalt.... men jag velar ändå... måste åka till uppfödare och prata lite mer....
filiduttan skrev:ska inte ha fler barn, utsätter inte min kropp för det igen, så det är ingen risk.
Sönderavlade kan jag väl inte hålla med om precis ...det beror ju på vilken uppfödare du väljer att köpa valp ifrån. Jag har själv en uställningsgolden där linjeaveln är minimalt låg så som sagt så finns linjeavel i de flesta raser! Kan rekomendera flera kanonkennlar med jaktlinjer.filiduttan skrev:jo jag är rätt påläst på retrievers i alla fall och har vart med i rasklubbarna... :-) golden kan vara intressant.... men det känns lite svårt att hitta fin kull.... vill ha mer jakttypen sådana fall än den där "sönderavlade" utställningstypen...
idag är jag mest inne på dvärgschnauzer eller schnauzer
filiduttan skrev:schnauzer är trevliga, dock trimras och jag är inte så hajj på det.... iofs finns det ju trimmare att lämna vovven hos... men men.... jag gillar de flesta raser men känner att jag kan ju inte skaffa tio st utan måste leta tills jag hittar en jycke som har allt jag vill ha.... det är SVÅRT.... jag vill ha en hund som utan problem kan vara koppellös hela sitt liv..... en följsam familjekär hund, inte för mkt vakt eller tex som collie, dåliga nerver och skotträdsla... (har haft collies)
Malin_Orebro skrev:Våran cocker är inte särskilt krävande, han kan lika gärna ligga i soffan och dega som att följa med på långpromenader eller en inlines tur!
Flinisen skrev:Det tips jag kan ge är att du kontaktar uppfödare som har raser som tilltalar dig och be dem att berätta om rasen .Förklara vad du vill göra med din blivande hund så ska du se att du får massor av hjälp med rasval och till och med kanske kan sålla bort någon av de raserna som du fastnat för så det blir lättare att välja. Har du frågor om goldens är du välkommen att Pm:a. Sedan finns det ju alltid rasklubbar att gå in på där du kan söka uppfödare Om du är intresserad av spaniel och retrievers finns sidan ssrk.se
prinsessfeminist skrev:Filiduttan har ju haft en flatcoated retriver som hon nu omplacerat. Då kanske man kan anta att hon vet lite grand om vad rasen kräver.
Du skriver i många trådar om hur vansinnigt mycket en golden kräver och ÄNDÅ skall du nu göra reklam för rasen till en person som bara vill ha en sällskapshund. Hur skall du ha det?
Jag tycker hela den här tråden är en unken "göra reklam för sin ras"-tråd utan vidare eftertanke alls. Framförallt kan man fundera på varför filiduttan omplacerar en hund för en hyfsat kort period i hennes liv.
Kan inte retrivern komma tillbaka hem? Eller har Filiduttan bara tröttnat och nu vill ha nytt?
Ja, jag är sur - för jag tycker att hela situationen stinker.
Det blir säkert bra vad än du väljer tror jag Tråkigt för dig att du fick foglossning Och du gjorde helt rätt i att placera om din flat och rå om dig själv. Det var nog det bästa för både dig och vovvenfiliduttan skrev:sluta nu bråka
jag omplacerade min flat av en slump, först skulle han ut på foder under graviditeten, men det visade sig att i samma veva förlorade en vän sin hund och tog min grabb på prov, dom trivdes så himla bra att han fick bli hennes. Jag gör alltid det bästa för hunden även om det svider för mig själv. Flatten fick mkt stimulans hos mig fram tills jag inte kunde gå pga foglossningen.
Jag är mkt medveten att retrievers är jakthundar. Jag ser inte retrievers som sällskapshundar. Alla hundar behöver stimulans, retrievers mnst lika mkt som bruksraser såsom schäfer osv.
Nu är jag fortfarande inne på dvärgschnauzer och ska kolla det allternativet mera.
Flinisen skrev:Hur F*N ska jag kunna veta att hon omplacerat sin flat???? !
Behöver ju inte vara omplacering bara för att den flyttar till en kompis under graviditeten. Jag kan inte veta vad som hände sen ju.Javan skrev:Första inlägget.....
Javan
Har inte tid eller ork att läsa igenom hela tråden utan svarar bara på inläggen som är riktade till mig :smirk: Det vore jobbigt om man behövde läsa igenom alla trådar man skrivit i.Javan skrev:inlägg nr 16 använder hon själv ordet omplacera.
Kan vara bra att läsa hela tråden innan man svarar?
Javan