Tack för svaret Naggur!
Mina synpunkter:
Dom får inte hur måna möjligheter som helst. Om en hund attackerar en människa straffas den knappast med koppeltvång. det blir förmodligen avlivning på en gång
Skulle inte tro det. Mot bakgrund av våra myndigheters vanliga flathet och förslagets utseende.
Okej. är inte så insatt i det så. men det är i alla fall ett steg i rätt riktning
Jag anser att jag är en seriös hundägare. Jag har kolla på min hund och har henne alltid kopplad.
Är det detsamma som seriös hundägare?
Delvis ja. Jag har henne kopplad och har koll på vad hon pysslar med. med andra ord kan hon inte göra någon skada
Jag anser att det är människans fel att de har blivit som den blivit. Skyll inte på hundrasen! Den har inte valt att bli avlad för att kampa å få dåligt rykte.
Det är klart att det är människans fel. Som avlat fram rasen!!! Hundstackarna agerar bara efter dom förutsättningar vi gett och ger dom.
Kanske på sin plats att påminna om att människan står bakom alla hundraser. Det finns alltså ingen ras som funnits naturligt och sedan manipulerats av människan.
Precis! det va de jag menade
Skulle dom egenskaperna plötsligt ha försvunnit?
Nej. dom har inte försvunnit.
Det svaret säger väl egentligen allt vi behöver veta i den här diskussionen!
Jasså? Dom har stor kamplust ja. Det kan man använda till något positivt. Kamplusten är inte bara bra för att skada.
Ursäkta men vem har pratat om hamstrar?
Läs inläggen!
Okej, ursäkta att jag missat att någon tycker att en "kamphund" är som en hamster
Finns säkert andra raser med samma positiva egenskaper. Men jag ser ingen anledning till varför jag skulle väla en sån istället bara för att folk har fördommar.
En anledning har du redan själv deklarerat ovan! Det är f ö inga fördomar, kamphundar har helt enkelt egenskaper som gör dom farligare än normalhunden.
Ja OM dom biter så blir det förmodligen allvarligare än andra hundbett. Vad är det för anledning jag deklarerat?