Sv: Hundförbud för olämliga ägare.
Lågt i tak då, om man inte får ha åsikter som du inte gillar?
Klart man får ha åsikter jag inte gillar. men det va inte vad tråden handlade om. nu har den redan spårat ur så skit sak samma!
Jag tycker förslaget är blaha-blaha. Så typiskt politikerfegt. Dräggen får hur många möjligheter som helst att hålla sig med penisförlängare, medan folk och hundar strimlas.
Dom får inte hur måna möjligheter som helst. Om en hund attackerar en människa straffas den knappast med koppeltvång. det blir förmodligen avlivning på en gång
Nej, förbjud alla raser (och blandningar med inslag av dessa raser) som är avlade för kamp eller motsvarande. Låt oss slippa dom. Vi (seriösa hundägare, nuvarande och blivande) har inget behov av dom!!!
Jag anser att jag är en seriös hundägare. Jag har kolla på min hund och har henne alltid kopplad. Hon har inte gjort en jävel något ont! Och jag och min sambo har ett behov av henne. vi älskar våran hund! Jag har inget behov av tex schäfrar, jag tycker inte att dom ska förbjudas för det. Jag anser att det är människans fel att de har blivit som den blivit. Skyll inte på hundrasen! Den har inte valt att bli avlad för att kampa å få dåligt rykte.
Ni kamphundsälskare, kan ni ge
seriösa svar på följande frågor?
1 Kamphundar är framavlade med enda målet att dom ska (vilja och kunna) slåss med och döda andra varelser. Skulle dom egenskaperna plötsligt ha försvunnit?
Nej. dom har inte försvunnit. Men all hundar föds inte aggressiva! En liten hund som aldrig blivit utsatt för kamp känner knappast lust att slåss. Men när man sätter ihop den med en hund som lärt sig att slåss för sitt liv så e de klart att hundstackarn inte bara står där å väntar på att bli dödad. De är en instingt att försvara sig själv. Nästa gång den här lilla hunden blir instoppad hos en annan hund så är det inget konstigt att den försvarar sig igen. Självklart finns det hundar med lynnesfel, det finns det bland alla raser. Dessa kamphundar hade andra viktiga uppgifter innan svinen kom på att man kunde ha dom till hundkamp. Dom vaktade boskap, försvarade barn i ghetton osv.
2 Dräggen väljer alltså kamphundar. Varför det, tror ni? Om dessa nu är att jämföra med hamstrar?
Personligen skulle jag bli betydligt med skraj för en rottis t ex.
Ursäkta men vem har pratat om hamstrar? Jag tror att utseendet och ryktet är de största anledningarna
3 En fråga som jag ställt ett antal gånger utan att ha fått svar på. Vilka
positiva egenskaper har kamphundar och som saknas hos alla andra raser? I Sverige etablerade alltså.
Finns säkert andra raser med samma positiva egenskaper. Men jag ser ingen anledning till varför jag skulle väla en sån istället bara för att folk har fördommar.
4 Om dräggen skaffar sig kamphundar för behovet av penisförlängare/ respekt, vad är er ursäkt? Lite
!
För att jag gillar deras temperament och egenskaper