Hundförbud för olämliga ägare.

Sv: Hundförbud för olämliga ägare.

Ja, nog fan vore jag tryggare emd en tiger än med en pitbull.

ok, det kan vara mellan 90 o 98%.
att man avlat bort bithämningar på småhundarna - ger det det grönt ljus för kamphundarna, eller hur kommer dom in i bilden?

När folk skriver som du gör blir det ÄNNU coolare att ha kamphund.

Ja, eller har åtminstone haft ett antal eftersom hon är så otroligt kunnig.

Tack för dina otroligt givande inlägg. men var vänlig och fortsätt i en annan tråd. för det va inte vad denna tråden handlade om

Äsch! H*n är säkert ett troll.....

Ja förmodligen. Tror inte att nån e så oerhört korkad å uttalar sig på det viset helt seriöst=/

Hehe, näe man kan ju hoppas men den siste idioten är inte född....

Lågt i tak då, om man inte får ha åsikter som du inte gillar?

Jag tycker förslaget är blaha-blaha. Så typiskt politikerfegt. Dräggen får hur många möjligheter som helst att hålla sig med penisförlängare, medan folk och hundar strimlas.

Nej, förbjud alla raser (och blandningar med inslag av dessa raser) som är avlade för kamp eller motsvarande. Låt oss slippa dom. Vi (seriösa hundägare, nuvarande och blivande) har inget behov av dom!!!

Ni kamphundsälskare, kan ni ge seriösa svar på följande frågor?

1 Kamphundar är framavlade med enda målet att dom ska (vilja och kunna) slåss med och döda andra varelser. Skulle dom egenskaperna plötsligt ha försvunnit?

2 Dräggen väljer alltså kamphundar. Varför det, tror ni? Om dessa nu är att jämföra med hamstrar?
Personligen skulle jag bli betydligt med skraj för en rottis t ex.

3 En fråga som jag ställt ett antal gånger utan att ha fått svar på. Vilka positiva egenskaper har kamphundar och som saknas hos alla andra raser? I Sverige etablerade alltså.

4 Om dräggen skaffar sig kamphundar för behovet av penisförlängare/ respekt, vad är er ursäkt? Lite :devil: !

LIA

Ja man kan ju inte påstå att LIA är konflikträdd iaf:D ..

Annars håller jag mej neutral..

Om du räknar staffen till kamphund så här är mitt svar...

1 Kamphundar är framavlade med enda målet att dom ska (vilja och kunna) slåss med och döda andra varelser. Skulle dom egenskaperna plötsligt ha försvunnit?
Min ras är inte framavlad med det som enda mål. De fungerade som familjehundar samtidigt (ofta i stora arbetarklassfamiljer) och var därför tvungna att ha ett stabilt temperament. Efter att tjurhetsning och hundkamper blev förbjudna fortsatte hundarna att vara familjehundar, och när de blev godkända ställdes de ut också.
Jag förnekar inte de här egenskaperna men jag tycker det är viktigt att titta på hur aveln sett ut ända fram till idag och inte stirra sig blind på att de en gång avlats för ett ändamål som de inte har avlats för på länge.

2 Dräggen väljer alltså kamphundar. Varför det, tror ni? Om dessa nu är att jämföra med hamstrar?
Jag tycker inte de är att jämföra med hamstrar. De har kamplust, JA, som så många andra raser som det aldrig pratas om att förbjuda eftersom dräggen inte dras till dem.

3 En fråga som jag ställt ett antal gånger utan att ha fått svar på. Vilka positiva egenskaper har kamphundar och som saknas hos alla andra raser? I Sverige etablerade alltså.
För det första ser jag inte min ras som en kamphund då den inte avlats för det på länge.
Staffen älskar människor, är tålig, modig och orädd, mysig, tycker om att arbeta lagom mycket, är lättlärd, busig och rolig, lagom stor.. osv. Du får GÄRNA hitta en annan ras som har allt det så skaffar jag en sån istället.

4 Om dräggen skaffar sig kamphundar för behovet av penisförlängare/ respekt, vad är er ursäkt?

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag har skaffat en ras som passar mig perfekt. Jag vägde fördelarna mot nackdelar när jag skaffade hund, som alla gör antar jag?, och kom fram till att staffen är den som passar mig bäst. Varför ska jag då skaffa en annan hund pga dens bakgrund?

Idag registreras ca 10000 staffar varje år i England. Det är den 5:e vanligaste rasen där. KONSTIGT att det inte händer fler olyckor.

När man läser hur naggur och hans gelikar "argumenterar" så framstår deras val av favoritraser som mindre häpnandsväckande. Man kan säkert inte begära mer av dom. Eller så behöver de nåt som skyler över defekterna.

aggresiva? jovars....:D

Mina HEMSKT AGRESSIVA PITBULLTERRIER!!
*gud vad trött jag e på era trådar om bastarder.*
har någon av er som bråkar igentligen träffat en renrasig pitbullterrier, american staffordshire terrier, engelsk staffordshire, cane corso(stavning haha), dogo argentino eller någon annan av *kamp hålls typ*???

jag tycker att politikerna för engångs skull försöker åtminstånde...
helst hade jag sett att alla måste ta "hund körkort" i någon form.
den enklaste hade väl varit att alla efter 200*/**/** måste införskaffa hundkörkort innan man lagligt får ha hund.
då skulle hundklubbarna få fullt hus i sverige. :)
och folk kanske skulle ta det på mera allvar, det är faktisk LIV vi vårdar och bestämmer över. det är inget man skall missbruka.

"det är ett hund-ägar problem-inte ett hund problem."

Dom bilderna borde föranleda barnavårdsmyndigheterna att ingripa o ta hand om ungarna.

*kl*

Problemet med dessa hundar är att den kanske är mer lätt-triggad än andra raser och en sådan hund i fel händer kan bli livsfarlig! Ofta hamnar dessa hundar ofta i fel händer och det är då problemen börjar.. Visst det kanske inte är rasen i sig det är fel på i första hand utan då personen som skaffar denna hund för att skrämmas. Men eftersom dessa hundar är så populära hos personer som inte klarar av dom så blir ju hunden också ett problem. Det blir ju enklare att föbjuda en viss sorts hund än en viss sorts personer...

Jag är varken för eller emot dessa hundar men det jag stör mig på något kopiöst är det verkar som att alla som har denna sortens hund på detta forumet tvunget ska bevisa för alla att deras hund minsann är vääääärldens snällaste hund och den skulle aldrig bita någon eller något. Visst, den hunden kanske är väääääärldens snällaste hund och är jävligt trevlig, lydig och underbar på alla sätt och vis - men det känns som om dessa personer väljer att blunda för hur dessa hundar oftast bli i fel händer! Det har jag lite svårt att förstå. Bara för att deras hund är underbar betyder ju inte det att nästa man möter är det... Det är ju också att generalisera, fast på andra hållet.

*Mina tankar kring detta*

Jag är lite nyfiken på er ålder, ni som försvarar pitbull, amstaff och blandraser med dessa i?

Naggur, Glee osv?

Jag har iofs inte sagt ett ord om blandraser och vad jag vet har jag inte försvarat pitbullen o amstaffen... Men för att svara på frågan, jag är 23. :) Hurså?

det är helt sunt att resonera som du gör.
men vilka raser borde förbjudas enligt dig?
jag vill helst inte att någon ras skall förbjudas, men tyvärr verkar det som om att det kommer att bli så i framtiden.
jag kommer då aldrig göra mig av med de hundar jag har-men jag kommer inte att skaffa fler av pi´t typ-just pga jag måste försvara dem i alla lägen. jämt jämt jämt. men det visste jag innan jag köpte dem. men jag trodde aldrig att det skulle vara såå intensiv propaganda mot just pitbull. det folk inte förstår är att det finns så få renrasig APBT..
det roliga är att detär i regel yngre människor som reagerar mest på att man just har en pitbull. många äldre vet inte ens vad de är för ras.
de flesta i media är bara "bastarder", dvs blandraser med i regel okänd bakgrund.
ta en titt på blocket, hur många annonser finns det inte med "amstaff"...
jag är mycket väl medveten om att det finns problem i sverige med just dessa bastarder, men jag kan inte komma på någon bättre lösning än just hundkörkort. för tror du att wannabee killarna tänker gå en kurs på ex brukshundsklubben? inte troligt..

jag önskar att media inte skulle blåsa upp allt som rör "kamphundsläktet" så mycket. jag VET att de biter hårt om de biter, men det gör en schäfer också. en pi´t på 20 kilo kan omöjligt ha lika stor bitkraft i sin förhållandevis lilla mun jämtemot schäferns stora.
det som många inte tänker på är att bla, schäfer måste ha kamplust för att klara av sina bruks uppgifter..kamplusten hos bullhundarna riktar sig inte gentimot tvåbenta.så som många tror.
vad tror du hände med de hundar som bet sin husse under en fight? den avlivades omedelbart. förde de kunde ju inte kampa med en hund som de inte kunde avbryta ett game med. =bita husse=dålig hund=avlivning=inte föra sina gener vidare.
och man skall ha i åtanke att det är länge sedan de avlades för fight.
och de som gör det idag-är just sådana personer som inte skall ha hund=ett hundägar förbud.

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 410
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 171
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur