Hundbuketräff i Stockholm

Jag ska också försöka komma! Vi ska iväg sen på eftermiddagen, men jag hopas jag hinner med båda :)

Jag har med mig Frank, bayer-hane på 2 år. Vi träffar inte så mycket hundar och folk längre sen vi flyttade så han behöver miljötränas.

Han brukar älska att leka med de flesta hundar, framförallt att jaga varandra, men gillar inte när kaxiga hanar ska rida på honom. Kan vara lite reserverad mot främmande människor, men är snäll.

Får se om jag låter honom vara lös och leka eller om vi håller oss i bakgrunden, litar inte riktigt på inkallningarna om det finns mycket vilt omkring.

IMG_1708_zpszolkqjyj.jpg
Oh, snälla kom några minuter i alla fall! Jag vill verkligen se Frank på riktigt, han ser så häftig ut :D

Just det, jag tar nog med en termos med kaffe och lite fika i morgon :) Främst för att jag lätt fryser, dricker mycket kaffe och gillar fika :p Verkade även finnas någon "värmestuga" vid Bögs Gård som man kunde använda för att äta medhavd matsäck? Om vädret blir allt för illa då.
Vet iofs inte om man får ta med hund in eller så men..

Tonto kommer med stor sannolikhet att vara en skrikapa imorgon då han knappt fått gå på promenad sedan torsdag kväll. Min sambo är jättesjuk, Rollo är nyopererad med dränage och är ynklig och jag försöker dra runt det hela. Tonto har fått "vila". Ska ta mig ut nu ikväll på en motionsrunda. :wtf:

Efter massa velande har jag tillslut bestämt mig för att stanna hemma imorgon, tråkigt nog. Men vill hålla lite koll på skadade vovven.
Men kommer gärna om det blir någon mer gång framöver ! :)

Tack för träffen allihop! :D vi har kommit hem och slängt ner oss i soffan med Aysu nu. Det hade tydligen varit väldigt livat hos mina föräldrar, vid ett tillfälle hade hon faktiskt rest sig från fåtöljen och gått till soffan istället :p Ebrah lekte att hon var en korsning mellan rodeohäst och piraya när vi gick hit, men just idag kändes det ok eftersom hon gick så fint på träffen.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 625
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA