Hundbuketräff i Stockholm

Tråkigt nog har labben gått och skadat sig, och vet inte om jag vågar ta med mig min golden för han kan skälla så förskräckligt, så känner mig lite osäker på om jag ska dyka upp på lördag eller inte!
Men kikar in i tråden senare i veckan när jag bestämt mig:)

Kl10 funkar bra.

hamnar jag rätt om jag åker till Bögs gård CAFÉET, SOLLENTUNA enligt eniro? Det är vad jag hittade när jag sökte på bögs gård, eller finns det en bättre adress att åka till för att komma rätt?

Jag hoppas att det snart blir fler gånger för jag kommer gärna men på lördag har jag fått roligt vik plus att även om det låter fånigt så ställer mitt brutna lillfinger till det för mig en del i hanteringen av mitt överentusiastiska djur. Kör på icke utmanande promenader ett tag.

Tråkigt nog har labben gått och skadat sig, och vet inte om jag vågar ta med mig min golden för han kan skälla så förskräckligt, så känner mig lite osäker på om jag ska dyka upp på lördag eller inte!
Men kikar in i tråden senare i veckan när jag bestämt mig:)

Vad tråkigt med labben!
Men du behöver inte vara orolig för din hunds uppförande, det är konstaterat sedan länge i den här tråden :D

Jag hoppas att det snart blir fler gånger för jag kommer gärna men på lördag har jag fått roligt vik plus att även om det låter fånigt så ställer mitt brutna lillfinger till det för mig en del i hanteringen av mitt överentusiastiska djur. Kör på icke utmanande promenader ett tag.

Jag förstår :) Om det känns bättre senare i veckan får du gärna haka på ändå! :)

Okej allihopa, men då kör vi 10.00 på Bögs Gård "Cafeet" på lördag.
Vi utgår från parkeringen :)
Jag har en mörkgrå (och jättesmutsig :o ) XC70 och kommer försöka vara där i god tid, så är det mycket folk så kan ni ju leta efter en sådan på parkeringen, tillsammans med en illrosa jacka och en brun wachtel.
Ska bli superkul! :D

Jag kommer vara svartklädd, ha en ljus saluki och kör en blå Subaru Impreza.
Vad för hundar har ni andra? Jag har inte bestämt mig för om Aysu får följa med eller inte, beror nog på hur många vi blir och vad för hundar som dyker upp :p

Jag tar ju bara med mig Ladda då :)
Hon är sansad bland andra hundar, kan låta lite under lek och gillar att härja, men i koppel brukar hon vara lugn och kontrollerad :D Brukar gå att släppa ihop med de flesta, brukar inte bry sig så mycket om andra efter hälsningsfraserna. Skäller inte och uppför sig (i regel!) bra vid hundmöten.

Jag tar ju bara med mig Ladda då :)
Hon är sansad bland andra hundar, kan låta lite under lek och gillar att härja, men i koppel brukar hon vara lugn och kontrollerad :D Brukar gå att släppa ihop med de flesta, brukar inte bry sig så mycket om andra efter hälsningsfraserna. Skäller inte och uppför sig (i regel!) bra vid hundmöten.
Det ska bli SÅ spännande att få se henne live :D

Ebrah är sån där som är skeptisk någon minut, sedan vill hon leka och blir vild av den anledningen istället... Gå i koppel kan hon absolut inte, framförallt inte i närheten av andra hundar (eh.. jag tar nog bara med henne...) men det är mest för att hon vill leka med allt som rör sig och få igång allt som inte rör sig... Jag håller henne kort och försöker lära henne att hon inte kommer framåt så länge hon försöker slita armarna av mig. Hon har nog aldrig riktigt umgåtts med annat än vinthundar, men jag kan inte tänka mig att hon skulle ha svårt att komma överens med andra :)

Jag har en kastrerad Pinscher som vi tog över i midsomras då han var två år. Vi bor på landet, vi träffar sällan andra hundar, så han behöver miljötränas.

Det ska bli SÅ spännande att få se henne live :D

Ebrah är sån där som är skeptisk någon minut, sedan vill hon leka och blir vild av den anledningen istället... Gå i koppel kan hon absolut inte, framförallt inte i närheten av andra hundar (eh.. jag tar nog bara med henne...) men det är mest för att hon vill leka med allt som rör sig och få igång allt som inte rör sig... Jag håller henne kort och försöker lära henne att hon inte kommer framåt så länge hon försöker slita armarna av mig. Hon har nog aldrig riktigt umgåtts med annat än vinthundar, men jag kan inte tänka mig att hon skulle ha svårt att komma överens med andra :)

Hon kommer säkert bete sig som en jävla skit på lördag bara för att jag skrytit om henne så i inlägget ovan :D (plus att hon är lite tjock nu :o )

Ska bli jätteroligt att träffa dina hundar också! Hoppas ju på att du tar med Aysu också, vore jätteroligt :) (även om jag förstår om du inte orkar ha med båda!)

Ska bli spännande att träffa allihopa :)

Jag har en trefärgad sheltie hane på 1,5år som har en tendens att börja skälla lite när han går upp i stress men han blir bättre och bättre. Han går ihop med dom flesta hundar och älskar att leka.
Jag kommer i en väldigt smutsig blå V70.

Ska bli jätte kul:)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 627
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar