Hundbuketräff i Stockholm

Hon kommer säkert bete sig som en jävla skit på lördag bara för att jag skrytit om henne så i inlägget ovan :D (plus att hon är lite tjock nu :o )

Ska bli jätteroligt att träffa dina hundar också! Hoppas ju på att du tar med Aysu också, vore jätteroligt :) (även om jag förstår om du inte orkar ha med båda!)

Ska bli spännande att träffa allihopa :)

Hur länge är du i Sthlm? Du ska ju flytta osv om jag inte minns helt galet? Vi skulle ju kunna ha en till liten träff senare där jag kan ta med Aysu också, när jag vet hur Ebrah hanterar situationen :p

Jag kommer med Tonto, min Aussie. Rollo har skurit upp benet och ska få stygn så han får inte gå på promenad på lördag. :down::cry:

Hur länge är du i Sthlm? Du ska ju flytta osv om jag inte minns helt galet? Vi skulle ju kunna ha en till liten träff senare där jag kan ta med Aysu också, när jag vet hur Ebrah hanterar situationen :p

Jag flyttar redan om 3 veckor.. Snabba puckar! Vi har kvar lägenheten till slutet av april dock, så vi kanske kommer komma upp hit ändå :)
Det hade varit skoj! Så kanske Otis kan komma med också.

@Drago Skönt att det inte bara är jag som kör en dundersmutsig bil just nu :D
När jag åkte till verkstaden med min bil så var det en i personalen där som trodde att jag kom för att tvätta den... Då hade jag tvättat den en knapp vecka tidigare... :meh: Funderar dock på att tvätta den snart igen så eventuellt är den faktiskt blå och inte grå på buketräffen :p

När jag åkte till verkstaden med min bil så var det en i personalen där som trodde att jag kom för att tvätta den... Då hade jag tvättat den en knapp vecka tidigare... :meh: Funderar dock på att tvätta den snart igen så eventuellt är den faktiskt blå och inte grå på buketräffen :p

Ja, men det är ju hopplöst den här årstiden! :wtf:
Så fort man kört 100m på motorväg så ser den ju förskräcklig ut igen... Vill typ linda in den i gladpack och ta av till våren när vägarna är torra :p

Vilka är det nu som kommer, förutom jag själv, @Drago, @AraSlei och @Tonto?

Kommer @prallan @farin och @LittleJohn? Med vilken typ av hund?
Kommer någon mer?

Att jag försöker få koll beror mest på att jag funderar lite på om jag ska orka ta med båda mina dårar ändå :p (och Aysu reagerar väldigt olika på olika typer av hund, därav att jag är nyfiken även på det)

Kommer någon mer?

Att jag försöker få koll beror mest på att jag funderar lite på om jag ska orka ta med båda mina dårar ändå :p (och Aysu reagerar väldigt olika på olika typer av hund, därav att jag är nyfiken även på det)

Jag kommer. Med weimaraner. Glad och lekfull men stor, skällig, studsig och kastar sig gärna fram för att hälsa :o Däremellan kan hon uppföra sig, ibland.

Får hon leka så springer hon gärna. Och brottas, om den andra hunden gör det. Men springer hellre. Släpper henne dock inte utan inhägnad på okänd plats... så bra funkar inte inkallningen :cool:

Alltså, det här ska bli SÅ KUL! :D

Jag och Ladda är supertaggade!
DSC_1483.jpg

Kommer någon mer?

Jag kommer också :). Ascot är en Golden/BC-mix på 11 månader (det är han i min avatar när han var valp). Hans ålder märks, han är omogen, glad, studsig och ibland lite skällig när vi ser hundar :o (vi tränar på det). Han har en benägenhet att skälla när han leker med andra hundar, särskilt när han är mitt uppe i leken :cautious:.

Kommer någon mer?

Jag ska också försöka komma! Vi ska iväg sen på eftermiddagen, men jag hopas jag hinner med båda :)

Jag har med mig Frank, bayer-hane på 2 år. Vi träffar inte så mycket hundar och folk längre sen vi flyttade så han behöver miljötränas.

Han brukar älska att leka med de flesta hundar, framförallt att jaga varandra, men gillar inte när kaxiga hanar ska rida på honom. Kan vara lite reserverad mot främmande människor, men är snäll.

Får se om jag låter honom vara lös och leka eller om vi håller oss i bakgrunden, litar inte riktigt på inkallningarna om det finns mycket vilt omkring.

IMG_1708_zpszolkqjyj.jpg

@AraSlei Verkligen, det är lite sjukt faktiskt när det bara måste ha varit 200 m emellan oss? :D Ja, nu bor vi ute i Vallentuna bland åkrar och björkskog (och en jäkla massa räv har det visat sig)

@AraSlei Verkligen, det är lite sjukt faktiskt när det bara måste ha varit 200 m emellan oss? :D Ja, nu bor vi ute i Vallentuna bland åkrar och björkskog (och en jäkla massa räv har det visat sig)

Haha, verkligen! Kan inte ha varit mycket mer i alla fall :D Troor att jag kanske såg din gubbe med Frank en gång när jag körde förbi med bilen, men jag vågade inte köra intill, veva ner rutan och fråga om det var han som bodde ihop med Elegant Machinery och om hunden hette Frank :angel:

Låter superhärligt!

Alltså, Lada har alltid en sån härlig blick! :D Otis lika så! Är det typiskt för wachtel?

Haha, jag vet inte? :D Men tack!
Det kanske är för att de är ganska explosiva till sin personlighet.
En kompis wachtel fick kommentaren "stickiga ögon" på en inoff en gång, det är ganska talande för wachtlarnas crazy-blick tycker jag :D

Men, hon har även en dissar-blick, där det ser ut som att hon typ ifrågasätter ens existens alternativt hjärnkapacitet :D

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 627
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar