Otis och Ebrah kan nog bli fina kumpaner
Tonto kan vara med på en hörna där.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Otis och Ebrah kan nog bli fina kumpaner
Tonto kan vara med på en hörna där.
Det tror jag med! Jag tippar på att han inte blir rädd för henne när hon lek-morrar heller? Hon låter MYCKET när hon leker som mest. Vissa tror att hon är sur då...Otis och Ebrah kan nog bli fina kumpaner
Det tror jag med! Jag tippar på att han inte blir rädd för henne när hon lek-morrar heller? Hon låter MYCKET när hon leker som mest. Vissa tror att hon är sur då...
Nej, det tror jag inte. Han låter också en del! Risken är dock ganska stor att han kommer driva henne med skall, i ett tappert försök att hänga på om hon springer
(Fick en film på när han drev efter mamma på längdskidorna igår.. Han ska ju inte beskyllas för att vara så smart )
Och då säger Ebrah "TJOHOOO!" och springer ännu fortare, alternativt vänder om för att brottas en stund...
Det tror jag med! Jag tippar på att han inte blir rädd för henne när hon lek-morrar heller? Hon låter MYCKET när hon leker som mest. Vissa tror att hon är sur då...
Vågar du inte pga hur hon beter sig eller för att du är rädd för oss andra bukefalister?Skulle vilja våga, men jag vet inte
Omplaceringen kan ju inte skylla på slyngelålder, hon blir 6 i år... Skäller och kastar sig mot alla hundar för att hon vill hälsa, samtidigt som hon är osäker så om någon säger bu till henne så får hon hicka. Men det går bra på dagis, så egentligen kan hon nog umgås med andra hundar. Bara jag som inte kan hantera när hon går igång och blir stor, stark och störig
Men med tanke på hur ni beskriver era så kanske vi kan komma dit och göra bort oss ändå. Funderar lite till!
Vågar du inte pga hur hon beter sig eller för att du är rädd för oss andra bukefalister?
Det verkar ju inte direkt som om det kommer bli en träff där alla förväntar sig väluppfostrade hundar direkt, så en till stökig hund lär varken göra till eller från Om du kommer så kanske någon har bra tips på hur du kan göra för att hantera de jobbiga situationerna lite bättre?
På grund av hur hon beter sig och att jag inte känner att jag har koll då.
Hoppas att ni andra är snälla
Och för vår del tror jag det bara är bättre ju störigare de andra är, bara de är snälla ändå, då smälter vi in bättre
Har fått så många olika råd av (olika) tränare, så jag vet inte vad jag ska tro på. En säger att hon är så osäker att vi ska undvika att låta henne hälsa över huvud taget, andra säger att hon inte har några problem alls, bara hon får hälsa först och ytterligare någon säger att hon måste öva på att jobba och fokusera trots hund runtom och aldrig får hälsa förrän hon är lugn
Det som funkat bäst är antingen när den andra hunden inviterat till lek och hon fått hälsa direkt eller de gånger vi träffat någon för promenad och bara börjat gå bredvid varandra, på typ varsin sida av vägen till en början och sedan närmat oss varandra för att helt plötsligt kunna hälsa utan problem. Det som inte funkar är när den andra hunden verkar osäker och rädd, skäller och gör utfall. Eller bara skäller.
En anledning till att jag tycker det är svårt är nog att jag inte kan läsa hund (lika bra som jag kan läsa häst), så jag kan inte svära på att hon inte är för osäker eller om det "bara" är överexalterad glädje och förväntan. Eller en kombination. Och hur hinner jag då se om det slår över åt fel håll???
Nu ska vi snart börja kurs igen, fasar lite för det med. Men samtidigt så vill jag ju göra saker med henne och jag vill att vi ska utvecklas tillsammans, så det är bara att utmana sig själv. Och ladda med gott godis!
Leon har fyllt åtta år.....Skulle vilja våga, men jag vet inte
Omplaceringen kan ju inte skylla på slyngelålder, hon blir 6 i år... Skäller och kastar sig mot alla hundar för att hon vill hälsa, samtidigt som hon är osäker så om någon säger bu till henne så får hon hicka. Men det går bra på dagis, så egentligen kan hon nog umgås med andra hundar. Bara jag som inte kan hantera när hon går igång och blir stor, stark och störig
Men med tanke på hur ni beskriver era så kanske vi kan komma dit och göra bort oss ändå. Funderar lite till!
13 februari
AraSlei, kan både fm och em
OTCA, kan från kl 12 och framåt
Tonto, kan både FM och EM.
Drago, kan både FM och EM.
Farin kan fm
14 februari
OTCA, kan både fm och em
Tonto, kan FM.
Prallan, kan både fm och em
Elegant Machinery, kan både FM och EM.
20 februari
OTCA, kan både fm och em
Tonto, kan både FM och EM.
Elegant Machinery, kan både FM och EM.
LittleJohn, kan både fm och em
Farin kan både fm och em
21 februari
OTCA, kan från kl 14 och framåt
Tonto, kan FM.
Elegant Machinery, kan både FM och EM
LittleJohn, kan både fm och em
Farin kan både fm och em
Jo jag kan försöka se om jag kan byta det jag ska göra på lördagen mot söndag ist det borde gå bra, jag kollar upp det och återkommer.
Toppen!!