Hundbuketräff i Stockholm

Ja, jag känner samma som du @Tonto :) Jag har bil, så jag kan ta mig överallt dit det går att köra och parkera.

För min del är det helt lugnt!
Jag har eventuellt med Otis, han är lite pubertal just nu och mer i luften än på marken men.. Jag tänker att vi börjar med dem kopplade, och de som kan gå i grupp gör det och de andra håller sig på det avstånd som fungerar bäst?
Är det någon som vill släppa ihop hundarna så kan vi ju ta en avstämning om det där och då tänker jag :)

Låter som om otis och min är ungefär likadana. :o

Vi går ju på valpkurs igen för att öva på att träffa många hundar och det går bra, men jag tänkte ändå fråga i och med att han är en slyngel!

Låter som om otis och min är ungefär likadana. :o

Vi går ju på valpkurs igen för att öva på att träffa många hundar och det går bra, men jag tänkte ändå fråga i och med att han är en slyngel!

Haha, jag tror att Tonto är mycket mer väluppfostrad än Otis :D Så du kan vara trygg, du kommer tycka att du har en riktigt väluppfostrad unghund efter att du träffat oss :D

Bara set får att köra dit och hitta någonstans att ställa bilen så går det bra!

Jag tänkte också fråga om det är ok att jag kommer med min som är i slyngelåldern? (Han har fått för sig att skrika av lycka vid hundmöten numera...) Så att vi inte stör er andra menar jag. :o

Min 10-månaders är likadan; började nyligen med glädjetjut plus massa andra läten :o. Vill inte heller störa andra!

13 februari
AraSlei, kan både fm och em
OTCA, kan från kl 12 och framåt
Tonto, kan både FM och EM.
Drago, kan både FM och EM.

14 februari
OTCA, kan både fm och em
Tonto, kan FM.
Prallan, kan både fm och em
Elegant Machinery, kan både FM och EM.

20 februari

OTCA, kan både fm och em
Tonto, kan både FM och EM.
Elegant Machinery, kan både FM och EM.
LittleJohn, kan både fm och em

21 februari
OTCA, kan från kl 14 och framåt
Tonto, kan FM.
Elegant Machinery, kan både FM och EM
LittleJohn, kan både fm och em

Jag har med bil så jag ser med gärna att det går att parkera hyfsat lätt :) Bor i Nynäshamn och är för lat för att åka kommunalt.

Sniper behöver öva möten med han vill så gärna hälsa och går lätt upp i stress när jag inte får.

Jag vet inte om jag vågar komma, mina hundar är inte så duktiga på det där med att gå i koppel :angel: vet inte heller hur februari ser ut för mig, men om jag har tid så kanske vi dyker upp och går en bit ifrån tills mina vilddjur gör något som liknar att gå framåt... (Så kan ni få se hur det ser ut när en salukivalp hoppar jämfota upp i huvudhöjd på sin matte samtidigt som den biter matte i armen...)

Jag vet inte om jag vågar komma, mina hundar är inte så duktiga på det där med att gå i koppel :angel: vet inte heller hur februari ser ut för mig, men om jag har tid så kanske vi dyker upp och går en bit ifrån tills mina vilddjur gör något som liknar att gå framåt... (Så kan ni få se hur det ser ut när en salukivalp hoppar jämfota upp i huvudhöjd på sin matte samtidigt som den biter matte i armen...)

Min kan inte heller gå i koppel! Du måste komma. :D

Du sa ju att Ebrah skulle ha jättekul med Tonto. ;)

Jag har en supernajs tik som går lös överallt och en odåga, kastrerad hane. Han går lös, men har svårt (blir rabiat) när vi möter främmande hundar. Han har gått unghundskurs och kan sköta sig, men verkar inte ha något intresse av att ha roligt med andra hundar... :cool: Men, han kan sköta sig och behöver miljötränas, hoppas det är ok för alla :) Jag kommer alltså ha honom kopplad!

Men vad bra att alla är odågor! Då behöver ingen skämmas och vi alla kan träna. :rofl::laugh:

Rollo är jättesnäll, han vill inte ens hälsa på andra hundar, men insåg precis att han frusen som tusan. :down: Så han får nog stanna hemma om jag inte lyckas hitta skor som passar. Tänkte köra fleeceoverall, BoT vintertäcke, halsduk och skor nu för att se om det fungerar bättre.

Men åh, nu när jag läser att det det är fler som inte sköter sig exemplariskt kanske jag vågar dra med mig någon av mina! De behöver verkligen träningen.
Båda är egentligen snälla grabbar, men gå i koppel är inte deras starka sida. Hamlet brukar hoppa fram som ett rådjur när han går i koppel.. Och kan kanske skälla lite i början när han träffar nya hundar.
Lex brukar det vara lugnt med även om han drar och blir lite exalterad. (Det är bara matte som blir utskälld när han blir rastlös:grin:)

Min är inte duktig på det heller! Matte har varit dålig på att träna det .

Jag tycker alla med crazy hundar ska våga komma, här finns ju verkligen ett guldläge att testa möten med främmande hundar i situationer som går att kontrollera :)
Känner vi att det blir för mycket hundar på samma ställe så kan vi ju bara dela oss i två grupper tänker jag?

Hahah, vilken galen jäkla träff det kan bli :D Om jag har tur så kan min mammas sambo vakta Aysu, så får bara Ebrah följa med. Hon är ju galen, men för det mesta är det bara för att hon vill leka.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 625
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
920
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 873
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar