Kusebuse
Trådstartare
En märklig, och lite löjlig händelse;
Igår cyklade jag till vår lokala hundklubb. Där var ett ekipage som tränade, och en kvinna med hund satt och tittade på. Kvinnans hund började skälla intensivt så fort den fick syn på mig, och det hördes på skallet vad den var ute efter.
Jag brydde mig inte om det eftersom hunden var bunden, det var många meter emellan oss, och jag skulle inte gå åt deras håll.
Hunden gjorde ett ryck i kopplet och kom loss, var på den flög som en raket mot mig.
Jag sänkte min väska ner mot marken för att få den emellan mig och hunden, och de första två huggen tog mycket riktigt i väskan.
Det tredje hugget tog i mitt ben, och då som först reagerade kvinnan.
Hon kom fram, utan större brådska, tog sin hund och gick.
Jag hörde henne säga till sin hund; "Fy *** du får inte bitas.
Hon sa inte ett enda ljud till mig, inget "hur gick det" ingen ursäkt...ingenting!
Jag blev så fullständigt paff av hennes beteende att jag gick därifrån.
Med ett blödande ben och trasiga favoritbyxor.
Det känns lite löjligt att blivit attackerad av en liten hund, men mest är jag arg på kvinnans totala nonchalans över händelsen...
Vad hade ni gjort?
Försökt få tag i kvinnan för att...ja..vad?
Släppt det hela en erfarenhet rikare?
Igår cyklade jag till vår lokala hundklubb. Där var ett ekipage som tränade, och en kvinna med hund satt och tittade på. Kvinnans hund började skälla intensivt så fort den fick syn på mig, och det hördes på skallet vad den var ute efter.
Jag brydde mig inte om det eftersom hunden var bunden, det var många meter emellan oss, och jag skulle inte gå åt deras håll.
Hunden gjorde ett ryck i kopplet och kom loss, var på den flög som en raket mot mig.
Jag sänkte min väska ner mot marken för att få den emellan mig och hunden, och de första två huggen tog mycket riktigt i väskan.
Det tredje hugget tog i mitt ben, och då som först reagerade kvinnan.
Hon kom fram, utan större brådska, tog sin hund och gick.
Jag hörde henne säga till sin hund; "Fy *** du får inte bitas.
Hon sa inte ett enda ljud till mig, inget "hur gick det" ingen ursäkt...ingenting!
Jag blev så fullständigt paff av hennes beteende att jag gick därifrån.
Med ett blödande ben och trasiga favoritbyxor.
Det känns lite löjligt att blivit attackerad av en liten hund, men mest är jag arg på kvinnans totala nonchalans över händelsen...
Vad hade ni gjort?
Försökt få tag i kvinnan för att...ja..vad?
Släppt det hela en erfarenhet rikare?