Hon flyttar på söndag så sen blir det de nya ägarnas huvudvärk
Plånboksvärk snarast
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hon flyttar på söndag så sen blir det de nya ägarnas huvudvärk
Men hur kan man ens passa en sådan hund, om den till och med äter glasögon ??? Det låter ju som det enda ställe som funkar helt riskfritt är en helt TOM hundgård.En kompis var hundvakt till mina rottisar nar jag akte till Sverige pa 2 veckor for nagra ar sedan. Jag forklarade mycket noggrant Att Diva ater ALLT och hon hann se en hel del ocksa innan jag akte. Nar jag kom hem igen forklarade hon att hon inte kunde hitta sina glasogon och skrattade att Diva kanske tagit dem. Senare hittade jag ett halvt glas ... metallbagen och ett och ett halvt glas aterkom alldrig, men det var helt klart att de legat sa Diva kom at dem. Det var ren tur att det gick bra.
Efter det litar jag bara pa proffs, som jag kanner val, att passa mina hundar nar jag aker bort.
Är det en vuxen hund? Att valpar knaprar på skor etc vet man ju om. Men glasögon?En kompis var hundvakt till mina rottisar nar jag akte till Sverige pa 2 veckor for nagra ar sedan. Jag forklarade mycket noggrant Att Diva ater ALLT och hon hann se en hel del ocksa innan jag akte. Nar jag kom hem igen forklarade hon att hon inte kunde hitta sina glasogon och skrattade att Diva kanske tagit dem. Senare hittade jag ett halvt glas ... metallbagen och ett och ett halvt glas aterkom alldrig, men det var helt klart att de legat sa Diva kom at dem. Det var ren tur att det gick bra.
Efter det litar jag bara pa proffs, som jag kanner val, att passa mina hundar nar jag aker bort.
Om man är hundvakt och hunden tuggar sönder ens glasögon så får man göra en avräkning. Hundens veterinärkostnader mot mina glasögon. Mina glasögon kostade 10 000 när jag skaffade dem.
Leon var hos @Jeffery när jag var på buketräff, jag hjälpte till med hundsäkringen så bl a knäckebröd hamnade utom räckhåll. När de kom ner på morgonen knastrade det när de gick i köket, hunden hade demolerat ett paket skruvmakaroner.Ja, det där är ju en annan intressant aspekt. Är det okej att lämna ut hur ouppfostrade hundar som helst till hundvakt?
Det finns ett enda ställe i mitt hem som är tuggdemolerat av en hund: en fönsterkarm. Den tuggades sönder av en hund som jag var hundvakt åt i 6 veckor när ägaren var på semester (den började även löpa ett par dagar in i sin vistelse här, något som ägaren lite fint "glömt" berätta). Ägaren vägrade ersätta för hon menade att det lika gärna kunnat vara nån av mina hundar.
@Migo Jamen precis. Även hundvakten kan ju tänkas vilja ha ersättning om hunden förstört något.
Det enda raka är nog att lämna till hundpensionat, där man har rätt att ställa krav, eller till en hundvakt som man känner utan och innan och som har samma inställning till hundars beteende som man själv har.
Är man hundägare och tycker att hundvakten ska betala veterinärvård så bör man upplysa om det innan hunden lämnas, tycker jag. Och då skulle i alla fall jag hoppa av det tilltänkta uppdraget.
Sånt där var min största oro förr när jag hade hund som hittade på allt möjligt olämpligt. Hon bröt sig in i skafferi, sopskåp och öppnade ytterdörrar och rymde. Jag var alltid mer orolig för att hon skulle ta sönder saker än att det skulle hända ngt med henne..Om man är hundvakt och hunden tuggar sönder ens glasögon så får man göra en avräkning. Hundens veterinärkostnader mot mina glasögon. Mina glasögon kostade 10 000 när jag skaffade dem.
Ja så är det ju! Hemma hos en själv@MiniLi på något vis ställer åtminstone jag automatiskt in mig på att inte vara så noga med hemmet om jag har djur. Mina katter är döda och för ett par år sedan köpte jag en kopiöst dyr säng. När jag valde den tänkte jag "om jag vill ha katt igen, kan jag acceptera att den kanske klöser på sängen då?" Och kom fram till att ja, jag kan inte vara så materialistisk att en möbel blir viktigare än ett djur.
(Naturligtvis skulle jag göra allt för att den inte skulle klösa där, jag lyckades vänja mina tidigare katter av med att klösa på soffan. Men det KAN ju ändå hända).
@hastflicka Jag tänker som @bettysmatte. Hur ser det ut hemma hos er, om hunden kan tänkas äta precis ALLT?
@Philosophia parkettgolvet?